2½-vuotiaan sairauden jälkeinen väsymys ja ruokahaluttomuus...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli viime viikolla oli flunssa (yskää,nuhaa ja kuumetta) ja nyt ollut jo perjantaista asti kuumeton,hiukan vielä yskää,mutta väsyy edelleen tosi helposti eikä ruoka maita...onko ihan normaalia? pitäisikö meidän vieläkin pysytellä kotona?

Yskä voi jatkua vaikka viikkokausiakin.
Oletko varma ettei lapsella ole esim. korvatulehdusta taustalla? Myös poskiontelotulehdus vetää matalaksi.
Mikäli lapsella on nielu kipeänä, ruoka ei varmastikaan maita ja kyllä meillä flunssien jälkeen menee melkein viikko ennen kuin ruokahalu on lähellekään sitä tasoa kuin ennen sairastumista.

Lapsi nukkuu ihan hyvin ja on ihan hyvän tuulinen.mutta ei syö oikein mitään...eilen esim. söi n.5 makaroonia ja ½karjalanpiirakkaa, ja väsyy tosi nopeasti,itse sanoo et haluaa nukkumaan (!),se on outoa.

mä en kyllä miettis hetkeekään lääkärille viemistä jos lapsi ei ole oma itsensä... Tuskin sä täältä diagnoosia saat? Mitä itse tekisit jos vaan haluaisit nukkua noin monta päivää kuumeen jälkeen? Varmasti menisit lääkäriin. Uskomatonta että jotkut vanhemmat vain katselee lasten kärsimystä asenteelle "josko huomenna".

Alkuperäinen kirjoittaja lääkäriin;23828414:
mä en kyllä miettis hetkeekään lääkärille viemistä jos lapsi ei ole oma itsensä... Tuskin sä täältä diagnoosia saat? Mitä itse tekisit jos vaan haluaisit nukkua noin monta päivää kuumeen jälkeen? Varmasti menisit lääkäriin. Uskomatonta että jotkut vanhemmat vain katselee lasten kärsimystä asenteelle "josko huomenna".

Ai oikeesti? Onko siis kauheen hälyyttävää,jos on sairauden jälkeen ruokahaluton ja väsynyt neljättä päivää? On siis kuitenkin hyväntuulinen,kuumeeton,eikä muuten vaikuta sairaalta,satunnaisia yskäyksiä lukuunottamatta...

Yhteistyössä