2-3-vuotiaan kengät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maisa

Vieras
Millasia kenkiä teijän noin 2-3-vuotiailla lapsilla on nyt keväällä/kesällä käytössä?

Mietin mitä tolle meijän ukkelille pitäs ostaa kun saappaat on tällä hetkellä ainoot talvikenkien lisäksi jalkaan sopivat. Ostaako kävelykengät, lenkkarit (ja sandaalit kesäksi) vai vain jotkin noista??

Millasilla kengilla te aattelitte pärjätä/ootte pärjännyt parhaiten?

kunnolliset!!
kävelykengät nauhoilla, nahkaisina, ehdottomasti =)
superfit, kavat, tepsut, angulus, bisgaard tai joku muu laatumerkki =)
ja kesäks sandaalit, muuta ette varmaan tarvikaan =)

2v4kk ikäsellä pojalla on tällä hetkellä kolmet kengät: toppakengät, vuorelliset kumisaappaat ja tavalliset kumisaappaat, joita vaihdellaan sään mukaan. Kesäksi oon ostanu tarralenkkarit ja croksit sandaaleiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
2v4kk ikäsellä pojalla on tällä hetkellä kolmet kengät: toppakengät, vuorelliset kumisaappaat ja tavalliset kumisaappaat, joita vaihdellaan sään mukaan. Kesäksi oon ostanu tarralenkkarit ja croksit sandaaleiksi.

:o herraisä.. lenkkarit ja crocsit?????? just just :ashamed:

Meillä kaikinpuolin sama tilanne, toppasaappaita tosin ei enää käytetä. Ja croksit ei meillä ole aidot :) Lisäksi löytyy ns. "sporttisandaalit".

Meil mennään vielä talvi-Eccoilla (nehän on ihan ohutvuoriset) ja lämminvuorikumppareilla. Kunhan maa sulaa, niin siirrytään tavallisiin kumppareihin, lisäksi aion ostaa Eccon nauhalliset kävelykengät sekä kunnon sandaalit. Nää on meilä perinteisesti riittäneet tässä iässä, lenkkarit tarvii sitten kun alkaa käydä harrastuksissa ja esim pelaileen jalkapalloa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kunnolliset!!

Joo, kenkiin ollaan aina panostettu ja ostettu tähän asti laatu kävelykengät. Mutta nyt kun toi nappula on niin kova menemään niin aattelin, et täytyykö hommata vielä lenkkaritkin joilla pääsee juoksemaan. Ei huvittas laittaa 200 euroa kenkiin, joita käytetään max. yhden kesän.

meillä täl hetkel vuorelliset saappaat,lenkkarit ja tavis saappaat!kesäl sit lenkkarit,croksit ja ehkä jotku sandaalit kans hommaan...vaik eipä o toi esikoinenkaa mitää sandaaleit pahemmi käyttäny,mut jos tää käyttäis =) nii ja täyttää kesäkuun lopulla 3v!

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Meil mennään vielä talvi-Eccoilla (nehän on ihan ohutvuoriset) ja lämminvuorikumppareilla. Kunhan maa sulaa, niin siirrytään tavallisiin kumppareihin, lisäksi aion ostaa Eccon nauhalliset kävelykengät sekä kunnon sandaalit. Nää on meilä perinteisesti riittäneet tässä iässä, lenkkarit tarvii sitten kun alkaa käydä harrastuksissa ja esim pelaileen jalkapalloa.

Meillä lenkkarit on ihan perus pihatossut. Ei nuo kyllä mitään harrasta vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kunnolliset!!

Joo, kenkiin ollaan aina panostettu ja ostettu tähän asti laatu kävelykengät. Mutta nyt kun toi nappula on niin kova menemään niin aattelin, et täytyykö hommata vielä lenkkaritkin joilla pääsee juoksemaan. Ei huvittas laittaa 200 euroa kenkiin, joita käytetään max. yhden kesän.

no mä ostaisin vaan ne kävelykengät ja sandaalit, kyllä niilläkin molemmilla juoksemaan pääsee :D

Minä olen kesäksi melkein 3veelle hankkinut Vikingin lenkkarit. Laadukkaat lenkkarit vastaa kyllä kävelykenkiä, näin jostain luin. Nauhallisia kenkiä en ottaisi, kun lapsi ei niitä sitten itse saa jalkaansa.

Lisäksi sitten on sandaaleja, siskon ja serkun vanhoja. Pitänee vielä uudetkin ehkä ostaa. Ja crocsit tietysti :-P

Kumpparit vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :

Herraisä, mitä niiden kenkien sit pitäs olla?? :o

Siis mitä outoa tässä on? Meillä mennään aika samoilla. Nyt käytössä talvikumpparit ja Goretexit, kesäksi hankin tavalliset kumpparit, lenkkarit, sandaalit ja halpiscrocksit piha/rantakäyttöön.

Mä kyselin tätä just vähä aika täällä ja päätin, että kävelykenkiä en osta. Ehkä... Viime keväisetkin kengät oli maks kymmenen kertaa jalassa, sitten alkoi lenkkari keli ja sitten sandaalit. Plus kävin kaupoilla niin todella vähän on koosta 25 jälkeen kävelykenkää. Lenkkareita ne kaikki oli.
Tämä nyt mun suunnitelma. Syksymmälä ostan kävleykengät.

Alkuperäinen kirjoittaja Hisu:

Siis mitä outoa tässä on? Meillä mennään aika samoilla. Nyt käytössä talvikumpparit ja Goretexit, kesäksi hankin tavalliset kumpparit, lenkkarit, sandaalit ja halpiscrocksit piha/rantakäyttöön.

En tiiä... Vissiin joku fysioterapeuttiäiti.

Kesällä meillä on tarralenkkarit (Viking tai Kangaroos, tukeviksi todettu ) ja sandaalit olleet jokapäiväisessä käytössä, sateella tietty saappaat. Pihalla pistäytymiseen ja rannalle crocsien halvat kopiot. Kauppareissuille ja vierailuille jotkut siistimpänä pidettävät "söpöstelykengät". Keväällä ja syksyllä lisäksi varrelliset goretex kengät.

Meillä tyttö täyttää kesällä vasta 2v mutta samaa ikäluokkaa :)
Meillä nyt käytössä vuorelliset kumpparit ja vk-kengät jotka on varelliset goret.

Kun alkaa kunnolla lämpenemään niin on gore-lenkkarit (tosin ensiaskel-kenkä malliset eikä mitkään halpis-tarralenkkarit) ja sitten kesäksi ostetaan Adidaksen superstarit, nauhalliset kävelykengät ja kunnon kävelysandaalit :)

Alkuperäinen kirjoittaja Hisu:

En tiiä... Vissiin joku fysioterapeuttiäiti.

Olis kiva tietää missä kengissä nää taivastelijat on lapsuutensa tallannu. Ja onko tullu jotain pysyviä tai pahoja vaurioita johonkin sen takia. Mä olen köyhästä maalaistalosta kotoisin eikä meillä herra nähköön kuljettu missään ergo-öky-kengissä ja ihan normaalit terveet vaivattomat jalat mulla on. Ja nuoremmat vielä peri niitä linttaan astuttuja lenkkareita ja heilläkään ei ongelmia.

Meillä on tytöllä 2v3kk ollut vielä talvikengät ja vuorelliset kumpparit. Tänään tosin oli jalat aika lämpimät, joten huomenna vien päiväkotiin myös tavalliset kumpparit ja nauhalliset vk-goret. Hankittuna on myös tarralliset Kangaroos-lenkkarit ja kesäksi hankin kunnolliset sandaalit.

Mä ostan Goretex lenkkarit tarroilla, nauhakenkiä ei osaa itse laittaa. Mitä ton ikänen tekee kävelykengillä, meillä ainakin poika juoksee koko ajan ja on jossain ojassa tonkimassa. Kumppareita on myös kesäksi. Ja mun käsityksen mukaan, joka on meidän fysioterapeutilta peräsin, tän ikäsen kenkien ei tartte niin kovin tukevia olla vaan pohjan täytyy olla sopivasti taipuisa päkiän kohdalta ja kantapään istua napakasti.

Yhteistyössä