2-3cm auki ja vauva jo ihan alhaalla,koskahan syntyy?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niina22
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

niina22

Aktiivinen jäsen
27.01.2007
1 773
0
36
:D

Oli eilen viiminen lääkäri+ultra ja tuollainen "tuomio" tuli,ohjeeksi että tunnin verran maximissaan voin olla kotona kun supistukset alkaa ja matkaa sairaalaan sen tunnin verran :o

mulla supistukset eivät ole kipeitä niin vvähän pelottaa että osaanko lähteä ajoissa? En mitenkään haluisi olla seuraavassa iltalehdessä otsikkona :snotty:

aika jännää

niin ja siis supistuksia tulee useesti muttei mitenkään säännöllisesti,illalla/öisin enemmän

olen kolmelta nuorimmaiselta ollu 2 cm auki jopa 2kk ennen synnytystä. siitä ei voida yleisesti ennustaa minusta mitään. tiedät kyllä kun sairaalaan on lähdettävä. sitten kun et voi enää maata etkä istua.

Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
olen kolmelta nuorimmaiselta ollu 2 cm auki jopa 2kk ennen synnytystä. siitä ei voida yleisesti ennustaa minusta mitään. tiedät kyllä kun sairaalaan on lähdettävä. sitten kun et voi enää maata etkä istua.

tiiän kyllä sen että voi mennä vaikka vvielä ylikin,tosin en oikeen usko :D

Ekasta ei tullut yhtään kipeetä supistusta koko aikana ja koko ajan voin istua taikka maata,ettei aina mene noin :whistle:

Onnea lähestyvään synnytykseen! :) Sit tosiaan kun kivut on sietämättömät (tai mielellään jo vähän ennen sitä, jos on noin pitkä matka sairaalaan) kannattaa lähteä.

Alkuperäinen kirjoittaja niina22:
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:

tiiän kyllä sen että voi mennä vaikka vvielä ylikin,tosin en oikeen usko :D

Ekasta ei tullut yhtään kipeetä supistusta koko aikana ja koko ajan voin istua taikka maata,ettei aina mene noin :whistle:

en minkään uskonut mutta niin vain 2 meni yli, toinen 10 pv ja toinen 2 vkoa. ei käynnistetty kuitenkaan. kaikki on mahdollista.

Alkuperäinen kirjoittaja 27+2:
Onnea lähestyvään synnytykseen! :) Sit tosiaan kun kivut on sietämättömät (tai mielellään jo vähän ennen sitä, jos on noin pitkä matka sairaalaan) kannattaa lähteä.

kiitos,on se vaan taas niin jännää aikaa että :D

taitaa olla tosi yksilöllistä, että miten se tuosta lähtee. Itsellä oli käynnistykseen mennessä 4cm auki, 5 pitkää päivää käynnistettiin ennen kuin syntyi....

Se on yksilöllistä, ei voi tietää.
Voi syntyä tänään tai parin viikon päästä.
Mulla oli kakkosesta sama tilanne, syntyi laskettuna päivänä ja synnytys kesti 10h
Kolmonen meni yli ja olin auki ton 2-3cm monta viikkoa mut synnytys oli nopea, tunnin verran kesti.

Näinpä...loppuaika oli yhtä tuskaa ja ärsytti kun neuvolan th ja lääkäri kokoajan hoki että "se syntyy kyllä jo pian" Mulla oli kans jonku noin 2-3cm kohdunsuu auki pitkään, ennen synnytystä! Siis ekalla ja tokalla kerralla sama juttu, molemmat pojat syntyneet rv 39+6
Lienee tämäkin ihan yksilöllistä kuinka käypi =)

Mulla alkoi supistukset 6 h ennen synnytystä ja juoksemalla piti mennä sairaalaan, koska kaikki eteni niin hurjaa vauhtia. Olin 2 vko ennen synnytytystä tuon ap:n mainitseman auki ja sairaalaan päästäessä 4 cm.

Mulla ollut molemmissa raskauksissa tuo tilanne päällä useamman kuukauden. Ekasta rv 36 olin auki 4 cm, toisesta ennen synnytystä 6 cm eikä vaan käynnistynyt kun vasta lasketun jälkeen...

mulla kohdunsuu on ollut pehmeä ja sormelle auki vkosta 20 (joo ja vuodelepoja on ollut...) vkolla 32 sain kortisonit, kun supisteli niin paljon ja 2 sormelle auki, ehjää kanavaa 1,2cm.. nyt kun vauva sais jo tulla (rv 35) ja käynnistelyaikaakin jo katottu, supistukset ovat loppuneet ja tilanne rauhallinen. lääkäri meinasi että voi syntyä koska vaan tai mennä yliajalle ilman käynnistystä. tosin käynnistys jo sovittu aiempien ongelmien takia vkolle 37+.

joten nuo tilanteet vaihtelee niin yksilöllisesti, ettei tosta voi oikein mitään sanoa edes lääkäri. kuitenkin selvästä synnytyssupistelusta tai vedenmenosta on lähdettävä heti synnärille, koska aiempi synnytys oli niin nopea.

tsemppiä sinullekin, taitaa olla ennen isäinpäivää lahjanyytti kainalossa =)

Yhteistyössä