2,5 kk - kuinka kauan rinnalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuttiko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuttiko

Vieras
Eli siinäpä se - kuinka pitkään noin 2,5 kuukauden ikäiset vauvanne ruokailevat?

Meidän tyttö se edelleen viihtyisi rinnalla vaikka tunnin verran... irrottelen aina jossain vaiheessa. Neuvolassa sanoivat, että tuon ikäinen imee rinnan tyhjäksi kymmenessä minuutissa. Mutta neuvolassa on tullut vastaan välillä vähän outojakin juttuja, joten pitääköhän tuo paikkansa?
En oikein uskaltaisi lähteä kymmenen minuutin jälkeen irrottelemaan vauvaa, kun selkeästi imee vielä.

En juuri kuule nielemisääntä kuin joskus yöllä kun tissit ovat tosi täynnä ja maitoa virtaa kunnolla eli siitäkään en pysty päättelemään, että milloin vauva syö ja milloin lutkuttelee huvikseen.

Meillä saman ikäinen poika ja on tissillä noin 15min kerrallaan. Syö yleensä 2-4h välein. Eli ei tosiaan kyllä tuntia kannata tissillä pitää. Niin ja poika on kasvanut hyvin, painoa on jo yli7kg

Meillä poika 7 viikkoa ja syö n.10 minuuttia kerrallaan ja kasvaa hyvin ja nukkuu hyvin joten saanee tarpeeksi syödäkseen. Mä en ole missään vaiheessa ollut "tuttina" koska mulla on kaksi muutakin lasta juoksentelemassa joten hommaa piisaa eikä aika riitä pitkiin imetyssessioihin. Olen siis itsekkin irrotellu poikaa tissistä kun näyttää siltä että siinä vaan köllötellään=)

Minulla oli ongelmia imetyksen kanssa. Poika ei oikein saanut otetta rinnasta ja ilmeisesti sai vain vähän maitoa kerralla. Tuntihan siinä aina vierähti. Otin yhteyttä yksityiseen imetysneuvojaan, joka vahvisti jo aiemmin lukemaani: 15 min per rinta pitäisi riittää. Annoimme pojalle lisäksi korviketta, jos maistui. Pikkuhiljaa hän oppi oikean imemisotteen ja pystyin imettämään ilman rintakumia.

Puolesta tunnista tuntiin. Poika on tosi pieni ja neuvolan ohjehan on, et imetä imetä vaan, kyllä se siitä! Jos toi pitää paikkansa, että pitäis kymmenessä minuutissa täyttyä, taidan kyllä alkaa antaa korviketta. Syö muutenki 2-3 tunnin välein.

Ihana lukea Gilda viestisi!

Meille on 8,5 vkr ikäinen ensimmäinen tyttövauva. Kaikki on uutta ja ihmeellistä. Vauva syntyi etuajassa suunnitellulla sektiolla eli sain hänet rinnallekin vasta seuraavana päivänä. Sen jälkeen kyllä sairaalassa imetystää harjoileltiin, mutta pullostahan tyttö ruokansa käytännössä sai.

Nyt kotona olen tuskaillut imun kanssa. Imetysneuvojien vinkkejä kuunnellen, kokeillen ja välillä hermot menettäen. Joskus onnistuu joskus ei. Ote on ok ja imukin. Maitoa vaan ei meinaa tulla. Nyt pumppaan ensin alun pumpulla, jotta edes hiukan tulisi. Sitten rintaa jos saan ottamaan. Loput sitten pullosta tuttelilla. Jos ei huoli ollenkaan rintaa, niin silloin yritän sinnikkäästi pumpata rinnasta sen mitä sieltä voi saada.

Nyt painin kaikkien syyllisyysjuttujen kanssa ja koitan puhua järkeä itselleni. Onneksi sairaalan Liberokassin kirjassa oli tuosta imetys ja imettämättömyysjutusta oikein positiivinen kirjoitus.

Alkuperäinen kirjoittaja Heetu:
Ihana lukea Gilda viestisi!

Meille on 8,5 vkr ikäinen ensimmäinen tyttövauva. Kaikki on uutta ja ihmeellistä. Vauva syntyi etuajassa suunnitellulla sektiolla eli sain hänet rinnallekin vasta seuraavana päivänä. Sen jälkeen kyllä sairaalassa imetystää harjoileltiin, mutta pullostahan tyttö ruokansa käytännössä sai.

Nyt kotona olen tuskaillut imun kanssa. Imetysneuvojien vinkkejä kuunnellen, kokeillen ja välillä hermot menettäen. Joskus onnistuu joskus ei. Ote on ok ja imukin. Maitoa vaan ei meinaa tulla. Nyt pumppaan ensin alun pumpulla, jotta edes hiukan tulisi. Sitten rintaa jos saan ottamaan. Loput sitten pullosta tuttelilla. Jos ei huoli ollenkaan rintaa, niin silloin yritän sinnikkäästi pumpata rinnasta sen mitä sieltä voi saada.

Nyt painin kaikkien syyllisyysjuttujen kanssa ja koitan puhua järkeä itselleni. Onneksi sairaalan Liberokassin kirjassa oli tuosta imetys ja imettämättömyysjutusta oikein positiivinen kirjoitus.

Meillä esikoinen syntyi kiireellisellä sektiolla ja ekan vuorokauden söi pullosta. Sen jälkeen imetys oli taistelua kumin kanssa kune ie löytynyt kunnon otetta ja ilmaa meni mahaan paljon. Poika kärsi nälästä ja ilmavaivoista, se siitä imetyksen autuudesta. Kotona aloin pumpata maitoa ja annoin sen pullosta, tätä rumbaa jaksoin kaksi viikkoa (maitoa tuli niin että jouduin yölläkin pumppaamaan parikin kertaa ettei olis rinnat räjähtäny) ja sen jälkeen siirryttiin korvikkeisiin. Terve ja iloinen poika on silti nykyäänkin kuusi vuotiaana =)!

Yhteistyössä