2,5 v valittaa korvaansa, koska lääkäriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kerttu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kerttu"

Vieras
Niin siis se on nyt 2 kertaa muutaman päivän sisälle sanonut, että korva kipeä. Kun kyselee tarkemmin, se sanookin, että korva ei ole kipeä. Ota siitä sitten selvää. Mikä on käytäntö, koska viedään lääkäriin tuon ikäinen? Muuten lapsi vaikuttaa täysin terveeltä, ei kuumetta ja reipas. Mitä nyt räkä vähän vuotanut koko talven.

Meillä on nuoremmalla ollut korvatulehdus koko talven ajan, joten voihan se olla että tuo vanhempi matkii tai sitten on oikeasti kipeä. Mitä tekisitte?

Miten tuon ikäisen tulehdusta hoidetaan, jos on tulehdus niin otanko antibiootit vai seurataanko? Hänellä ei ole ollut ikinä korvatulehdusta.

Kyllä mä vien heti.
Mulla oli itsellä viimeks kesällä korvatulehdus ja se on välillä ihan prkl kipeä ja välillä vaan muuten äärettömän ärsyttävän tuntuinen.

Kyllä minä veisin lääkäriin heti jos korvaansa valittaa. Meillä tytöllä oli nyt tänä talvena ensimmäinen korvatulehdus, ja välillä valitti, välillä ei huomannut mitään, räkäinen oli kyllä myös. Toiseen korvaan vaan nähtiin ja ihan selvä tulehdus ja ab-kuuri.
Pojan kanssa lähdettiinkin sitten seuraavana päivänä sairaalaan suonensisäistä ab:saamaan keuhkokuumeen takia

SOitin terveyskeskukseen, eivät ottaneet meitä sinne tänään. Sanoivat, että jos huomiseen jatkuu, niin sitten huomenna ottavat lääkärille. Nyt tässä mietiskelen, että odotellakko huomiseen vai lähteäkkö viemään yksityiselle, jonne matkaa about 50 km.

En tosiaan tiedä että onko sillä mikään, kun kahdesti on vain yhtä äkkiä sanonut että korva kipeä ja sitten kun kyselee, niin ei olekaan kipeä. Yöt nukkuu hyvin, eli ei ainakaan makuuasennossa pahemmin vaivaa. Tosin niin nukkuu yönsä hyvin myös tämän nuorimmainen, jolla kuitenkin ollut kuukauden korvatulehdus ja kolmas ab-kuuri meneillään.

Jos ei paru sitä kipua ja särkylääke auttaa eikä ole kipeän oloinen, voit odottaa huomiseen. Tosin korvalääkäri osaa varmemmin sanoa onko tulehdus vai vain viruksen aiheutama ärsytys.

Mä en ota antib. jos ei ole selvä nestepinta, mieluummin vien seuraavana tai sitä seuraaavana päivänä tarkistuttamaan mihin suuntaan tilanne on kehittynyt. Arvauskeskuksessa kun voi sattua millanen lääkäri vaan...

Yhteistyössä