2,5 vuotiaan käytös

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
olen huomannut että kun poika palaa isältään alkaa hirveä uhma minua kohtaan.on siellä aina muutaman päivän ja taas kotona pitemmän jakson.
eilen tuli juuri sieltä ja on kiukunnut niin paljon että huhhuh..
tänään kävi keskelle katua huutamaan ja makaamaan. sitten lyö minua tai isäpuoltaan ja kokoajan kuuluu tyhmä äiti,äiti on tyhmä.kiusaa koiria ihan tahallaan tekee muutenkin tekee kiusaa.normaalisti on kiltti ja ihan vilkaskin poika.mitä nyt välillä kiukkuaa,mutta ei ennen tällälailla.
voiko mahdollisesti oppia tämmöistä käyttäytymistä isänsä luona. siellä on noin 5 ja 4 v lapset. isänsä vaan sanoisi että ylireagoin jos sille mitään sanon.
meille on vauvakin kohta tulossa ja onpa ihanaa jos saan koko ajan varoa ettei käy vauvaa muksimassa..

Toki isompien lasten käytösmallit voivat tarttua, oma 2, 5 vuotiaani ainakin oikein "imee" itseensä siskojensa erilaisia tapoja kiukuta.
Ja tuollainen 2, 5 vuotias on muutenkin (ainakin minun) yhdessä niistä uhmakausistaan.
Ja voihan olla, että tuo käytös on myös sitä, että purkaa ikäväänsä, jos on kaivannut sinua isällä ollessaan.
Ja sinä varmasti olet se ihminen, jonka seurassa lapsi kokee olevansa ns. eniten turvassa, ja jolle siis myös uskaltaa kiukutella.
Minä ainakin tunnun olevani lapsille se- kiukunkaatopiste. :/ se jolle kaikista eniten uskaltaa paljastaa ne nurjatkin tunteet. Hyvä sinänsä niin, mutta siltä se ei silti aina tunnu.
Voimia vanhemmuuteen :hug:

Eiköhän tuo ole ihan tavallista käytöstä lapselta, joka joutuu aina välillä sopeutumaan "uuteen" paikkaan (siis paikan ei tarvitse olla uusi vaan tuttukin, mutta hän on välillä yhdessä paikassa ja välillä toisessa).

täällä joka kerta sama homma :headwall:

tyttö nyt 2v2kk ja oli viimeksi pisimmän ajan isällään,4päivää ja kun kotiin tuli niin oli ihan mahoton seuraavat 2 päivää....
isällään myös uuden naisen 4v tyttö joka todella vilkas ja riehuvaa sakkia ja niiden uusi vauva...en tiedä liittyykö nuo jotenkin mun tytön käytökseen...

ensi viikolla tyttö menee 5 päiväksi isälleen ja odotan jo innolla mitä tuleman pitää kun neiti palaa kotiin sieltä!! :o

Meidän 2v3kk on tuollainen vaikka palaa vaan päiväreissulta mamman luota, tai jos minä olen poissa hieman pidempään (esim koko päivän). Eikä olla siis erottu tms, vaan mie tulkitsen kuuluvaksi tavalliseen uhmaan ja ikävän ilmaisuun!

Meillä isommat ovat ihan hirveinä kun tulevat esim. mummilasta. Ei välttämättä vierailupaikasta siis ole kiinni, vaan tiedän useankin lapsen käyttäytyvän huonosti oltuaan yökylässä tai muuten vain pitemmällä vierailulla pois kotoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Meillä isommat ovat ihan hirveinä kun tulevat esim. mummilasta. Ei välttämättä vierailupaikasta siis ole kiinni, vaan tiedän useankin lapsen käyttäytyvän huonosti oltuaan yökylässä tai muuten vain pitemmällä vierailulla pois kotoa.
totta. Omat isommat lapsenikin kiukkuavat oltuaan mummilla yökylässä, eikä se ole siitä kiinni että mummilassa olisi ollut jotenkin kurjaa.

Meillä kanssa lapset kiukuttelee ja tekee typeryyksiä kun ollaan haettu pienet yökylästä kotiin. Ja vain mummulassaan ovat yökylässä olleet. Että siellä varmasti on ollut kivaa, ja on tykänneet päästä mummulaan, mutta sitten kuitenkin tulee se kiukuttelu kun kotiin pääsee.

Yhteistyössä