2,5-vuotiaan tyttömme pph-ryhmässä vain poikia, vaihtaisitko siksi ryhmää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras vaan

Vieras
Siis tässä yksinkertaisuudessaan kysymys, jos ei ajatella pph-ryhmän muita "huonoja puolia", kuten sen että aina kun hoitaja sairastuu on varahoidossa jne.

Vaihtoehtona pitäisin tytöllemme ryhmistä jossa on varahoidossa ollut. Siellä samanikäisiä lapsia on ja leikkii siellä kovasti tyttöjen kanssa. Kuitenkin itse mieluummin menee tutulle perhepäivähoitajalle.
´
Perhepäivähoitajalla on tyttömme lisäksi nyt 1,5-vuotias poika ja kohta vaihtuu niin, että on 2,5-vuotias poika ja 5-vuotias poika. Tällä hetkelläkin tytön lisäksi vain poikia.

Onko tämän ikäiselle merkitystä onko kaverit vain poikia vai tyttöjä? Ryhmiksessä ollessaan kyllä hakeutuu selvästi tyttöjen seuraan ennemmin.

Mä luulen, ettei ole niin väliä kumpaa sukupuolta ne kaverit tuossa iässä on. Toisaalta mulla on poika, on yhtä mielellään tyttöjen ja poikien kanssa. Kauhean suuri kaverimäärä ei olekaan, on myös pph:ssa jossa 1 tyttö ja 3 poikaa. Jos itse mieluummin menee pph:lle, niin en vaihtaisi. Ehkä tyttöseuraa voisi saada jostain "harrastuksesta"?

Mulla vain miehiä työkavereina - vaihtaisinko työpaikkaa? No en. Jos tyttösi viihtyy niin miksi vaihtaisit? Mun tytöllä oli 4v kerhossa kavereina 7 poikaa. Siellä se kirmasi ja pojat perässä..

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
No en vaihtaisi tuon takia. Mitä merkitystä uskot sillä olevan että yhtenä pienenä osana elämää on leikeissä mukana ollut pari poikaa?

Ajattelin vaan että josko kaipaisi leikkeihinsä tyttöjä, koska kuitenkin tyttöjen seuraan heti hakeutuu ryhmiksessä kun siellä on.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No en vaihtaisi tuon takia. Mitä merkitystä uskot sillä olevan että yhtenä pienenä osana elämää on leikeissä mukana ollut pari poikaa?

Ajattelin vaan että josko kaipaisi leikkeihinsä tyttöjä, koska kuitenkin tyttöjen seuraan heti hakeutuu ryhmiksessä kun siellä on.

Lapset kyllä usein ilmaisee kaipuunsa ääneen, jos sellaista on. Jos lapsi näyttää viihtyvän, en lähtisi muutoksiin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No siinähän on sitten mukavsti vaihtelua kun välillä pääsee tyttöjenkin kanssa leikkimään. Ei ole muuta kuin rikkautta että leikkii kumpienkin kanssa. Mulla esikoinen oli pph:lla saman ikäisenä ja muut ryhmässä poikia. Nyt ekalla leikkii luontevasti niin poikien kuin tyttöjenkin kanssa. Pojatkin soittelevat hälle usein ja pyytävät touhuamaan, poikien synttäreilläkin usein ainoa kutsuttu tyttö ja aina mielellään menee mukaan. Mun mielestä tosi ihanaa!

Ei kannnata vaihtaa. Meillä hoitajilla vaihtuu ryhmä nykyään suht useinkin, että eihän sitä tiedä vaikka olisi piankin tyttöporukka ja oikeesti sillä sukupuolella ei ole merkitystä. Ystävät voivat olla poikiakin.

Itse olin pienenä pph:lla ainoa tyttö. Ei mitään vikaa siinä ollut, enkä kärsinyt asiasta. Toki leikit oli niitä poliisi ja rosvo tyylisiä, mutta ihan tasavertaisena mua muistaakseni kohdeltiin. Oman kokemukseni perusteella en vaihtaisi, varsinkin kun tyttösi viihtyy siellä. Se on tärkeintä!

Ok. Kiitos teille paljon vastauksistanne! en aio siis vaihtaa ryhmikseen. Toisaalta kun ryhmiksessä on säännöllisesti ainakin kaksi päivää kuussa, joskus pidempäänkin, niin tulee sitten sitä toisenlaistakin seuraa sieltä ja toisaalta toisenlaista toimintaa myös. Ja tosiaan, tyttö kuitenkin mieluusti menee perhepäivähoitajalle ja on siellä ehkä reippaampi kuin ryhmiksessä. =)

Meillä toisin päin muut 4 tyttöjä ja 1 poika ja hyvin viihtyy poika :)
Oma poikani joka jo koulussa on tottunut touhuamaan paljon tyttöjen kanssa ja sitä tekee vielä koulussakin.

Yhteistyössä