2 e-pillerilaattaa peräkkäin ja pillerin unohdus kesken toisen laatan.

  • Viestiketjun aloittaja Ongelman äärellä
  • Ensimmäinen viesti
Ongelman äärellä
Syön tavallisesti aina kaksi laattaa Marvelon nimisiä e-pillereitä peräkkäin, pidän kuuden päivän tauon ja syön taas kaksi laattaa jne. Kun olen kaksi liuskaa syönyt, niin vasta pilleritauon neljännen päivän iltana kuutautiseni alkavat ja kestävät viitisen päivää. Juuri nyt olen syönyt yhden laatan ja seuraavasta olen puolessa välissä. Eilen lauantaina (11.3.) illalla huomasin, että olin unohtanut ottaa pillerin aamulla. (yli 12h myöhässä) Otin pillerin heti huomattuani tämän. Ja otin tänään sunnuntaina aamulla normaaliin aikaan taas pillerin. Luin lauantai-iltana tietenkin Marvelonin pakkausselostetta/ohjetta ja siellä oli ne tavalliset ohjeet siitä, että mitä tehdä jos olet unohtanut pillerin ensimmäisellä, toisella tai kolmannella viikolla. Mutta siis minähän olen nyt jo syönyt 5 viiikkoa, joten mikään noista ei päde kai minuun. Pakkausselosteessa ei puhuttu mitään usean laatan syömisestä putkeen. Lääkäri on sanonut, että se on OK. Koska tarkoituksena on syödä vielä yksi viikko ennen tauon aloittamista, olenko siis tavallaan pakkausselosteen mukaan 2. viikolla? Miten siis tässä tilanteessa pitää toimia? Onko kellään kokemusta, jotka syövät monta laattaa putkeen?

Yritin etsiä tietoa netistä, mutta en löytänyt ongelmaani mistään ratkaisua tai edes keskustelua tästä. Loin tämän takia tunnuksen tänne Annaan.
 
Uusi
pakkausselosteesta löytyy lääkkeen käyttöohjeet, myös unohdustilanteisiin.
Mutta käyttöohjeista löytyi vain ohjeet tilanteisiin joissa syöt yhden laatan, pidät tauon, syöt yhden laatan jne. Mitäs kun syön kaksi laattaa, pidän tauon, syön kaksi laattaa jne. Miten minun sitten pitää tulkita ohjetta, jossa on neuvot vain siihen, että olet unohtanut pillerin ekalla, tokalla ja kolmannella viikolla. Kun pillerin unohdus tuli viidennellä viikolla? Jos syön normaalisti siis kuusi viikkoa (kaksi laattaa) niin eikö viikko viisi silloin vastaa "normaalisti syövien" viikkoa numero kaksi? Minun viikkoni numero kuusi olisi silloin "normaalien" viikko kolme?
 
Viimeksi muokattu:
Uusi
No menkat alkoivat eilen illalla aivan samassa aikataulussa kuin ennenkin. Eli päättelisin, että jos syöt kaksi laattaa peräkkäin, niin ensimmäinen viikkosi on pakkausselosteen tapaan ensimmäinen viikko, viikkosi 2, 3, 4 ja 5 ovat pakkausselosteen viikkoja kaksi ja viikkosi 6 on pakkausselosteen viikko 3.
 

Yhteistyössä