2 kysymystä, milloin lapsi voi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Emiilia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Emiilia

Aktiivinen jäsen
13.08.2005
2 687
0
36
Kaksi kysymystä on mun pientä päätä askarruttanut ja nyt sitten toivotin teilät kokemuksia ja kommentteja.

Minkä ikäisen ja tyyppisen lapsen olette kerrossänkyyn yläpedille laittaneet?

Milloin lapset voivat nukkua eri kerroksessa kuin vanhemmat?

Meillä esikoinen siirtyi 7-vuotiaana yläsänkyyn. Aikaisemminkin olisin kyllä uskaltanut.

Kakkonen taas putoilee tavallisesta sängysään niin, ettei sillä ole milloinkaan asiaa yläpetiin. :D

Ja toi eri kerroksessa nukkuminen riippuu kai siitä, jaksaako vanhempi ravata yöllä toiseen kerrokseen lohduttelemaan. :xmas:

Meillä poika oli 4v ku kerronsängyn yläpetiin pääsi. Joskus vielä saattoi herätä yöllä, ja muutenkin villin sorttinen poika. Mut hyvin on unet maistunut eikä mitää ole sattunu vaikka on saatanu heräillä ja aamuisin itekseen alas tuli. Nyt poika jo 5v8kk.

Haaveissa olis nyt ostaa sellainen sänky ja lapset on kohta 6v ja 2v. Ja vanhin menis ylös, mutta aijon ostaa sen mahdollisimman matalan kerrossängyn. Kaverini nukuttaa 4v:sta sellasessa mutta ite en hirviäis..

poika oli 3v kun siirtyi yläsänkyyn, sit siirsin kun poika itse koki et uskaltaa nukkua siellä. 2v:kin on välillä nukkunut veljensä sängyssä. korkeat reunat ja osaa itse mennä ylös ja tulla alas. eri kerros kysymykseen en osaa vastata.. omiani en laittais viel eri kerrokseen.

Selvä hommeli. Mä oon vähän suunnitellut että tuo esikon törkkään yläpedille vuoden päästä, ehkä aikaisemminkin. On sinäänsä ihan rauhallinen nukkuja, mutta hiippailee edelleen tuo 4v poika äitin ja isin väliin. Jos sitten 5v jo pysyis jo omassa sängyssä.

Aateltiin että me siirrytään miehen kanssa alakertaan nukkumaan sitten kun nuorin on 3v, jotta vanhin sais koulunsa aloittaessa oman huoneen. Niin mietin vaan just että jos tää tuleva kolmas on samanlainen kuin tuo esikko että viel 4v hiippailee viereen. Äiti ja isi nukkuiskin ala kerrassa nii joko meillä on uninen lapsi rappuissa tai sitten pidetään portti kiinni ja ravataan tota väliä.

Mä mietin yks päivä tuota erikerroksissa nukkumista kans. Ajattelin, että jos tuon pienen miehenkin siirtäis yläkertaan omaan huoneeseen nukkuun kesällä, mutta onko se liian pieni? Ikää sillä ois silloin n. 1v6kk. Meillä on kyllä itkuhälyttimet joita sit ajattelin öisin käyttää.

Yhteistyössä