Kyllä minäkin tällä kertaa laitan kaiken ajoissa valmiiksi, yritän jo ennen rv30 paitsi en vielä petaa sänkyä kuitenkaan. Esikoisen kanssa kävi niin, että olin töiden jälkeen iltaisin niin väsynyt etten jaksanut aloittaa mitään, äitiyspakkauskin lojui olkkarin nurkassa lähes avaamattomana. Olin ostanut yhden tutin. Ajattelin että kyllä sitä sitten ä-loman alettua ehtii... ehdin tyhjentää komerosta pari hyllyä ennen pikalähtöä synnärille =/.
Synnytys käynnistyi yllättäen ennenaikaisesti ja vauva putkahti maailmaan rv 35+4. Olin kyllä aikamoisessa kiipelissä, mutta vauvaa ei kotiutettu sairaalasta vielä viikonkaan vanhana ja sain hoitajilta luvan käydä kotona parina yönä nukkumassa ja laittelemassa vähän vauvantarvikkeita valmiiksi, ja vauveli oli ne yöt hoitajien huoneessa.
Nythän ei sellaista paniikkia ole kun hoitopöytä ja pienet vaatteet on jo olemassa, samoin tuttipullot ja petitarvikkeet.
Olen nyt rv 19+4 ja muutamme lähiviikkoina joten voin sitten uudessa kodissa laittaa jo muuttaessa pikkuisen valmiiksi.
Limatulppaa en itsekään tunnistanut, mutta pari päivää ennen vesien menoa huomasin vessassa pyyhkiessä venyvää limaa paperissa. Taisi se olla se tulppa. Tuttu sanoi nähneensä vessanpöntössä hassun värittömän herkkusienen näköisen möykyn. Ihmetteli mielessään mikä se oli. Päivän-pari myöhemmin synnytti, siitä sitten arvasi tulpaksi.