2 lapsella samat kummit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja poop
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

poop

Vieras
Meidän ensimmäisellä (ja tällähetkellä ainoalla) lapsella on 5 kummia. Vaihtoehdot oli joko 2 tai 5, koska haluttii hänell emyös miespuolinen kummi ni pyydettiin nuo 5 kummia.

Nyt olen alkanut miettiä mahdollista seuraavaa lasta ja kummivalintaa. Siihen tulokseen olen tullut että ainoa oikea/tasapuolinen/järkevä ratkaisu olisi pyytää samat kummit.

Meillä ei ole muita niin läheisiä sukulaisia/ystäviä joita voisi pyytää, ja tuntuisi jotenkin "epäreilulta" että toisella olis 5 kummia ja toisella 2. Kuitenkin kaikkien noiden kummien kanssa ollaan tosi paljon tekemisissä oltu jo ennen lapsen syntymää :)

Mitä mieltä olisit jos sinua pyydettäis myös kummilapsesi sisarukselle kummiksi? Tai ylipäätään mitä ajatuksi herättää jos kuulet että lapsilla on samat kummit? No, perheen ja kummien välinen asiahan se on, mutta aina tulee myös ajateltua sitä toista puolta -mitä muut tuumaavat..

meillä on sen verran vähän läheisiää kirkkoon kuuluvia ystäviä tai sukulaisia, että on pitäny alusta asti laskeskella miten saadaan kummit riittämään ja käytetty vaan kaks per lapsi .. että jos vielä tulee kolmas lapsi niin riittää sillekin.. ei tullut kyllä tuommoinen vaihtoehto mieleenkään että pyydettäis samat kummit, mutta mikäpäs siinä.

Kyl mä tiedän et on samat kummit iso- ja pikkusisaruksella. Eikä musta oo oikeestaan outoa, kätevää itseasiassa. Sitten ei tuu myöhemminkään sellasta et välienpito lakkaa ja toiselta lapselta häviää kummit. Kauheen tasa-arvoista siis! Ja kummina olohan on kunnia :)

täällä kanssa kahdella vanhemmalla samat kummit.
esikon sylikummi on mun entinen paras ystävä ja toisena kummina silloisen miehen paras ystävä ja kakkosen sylikummi taas ex miehen samainen paras ystävä ja toisena kummina taas sama minun ent paras ystävä.
kumminkaan,yhteyksien pito ei kumminkaan suju tältä mun ex ystävältä,vaan on tosi hyvä jos edes jouluna muistaa,saatikka syntymäpäivät.
Tää toinen kummi sitten on todella usein tekemisissä' ja vähän kuin korvaa sitä ouuttuvaa toista kummia olemalla mahd paljon sisarusten elämässä mikä taas on minusta erittäin hyvä juttu.