2 tai useamman lapsen synnyttäneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ellie81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ellie81

Vieras
Miten ruumiisi on muuttunut useamman odotuksen ja lapsen myötä?
Minulla on edellisestä liitosta 1lapsi ja nyt olen muutaman vuoden seurustellut uuden tulevan sulhaseni kanssa.

Haaveissa olisi miehellä omia lapsia ja tahtoisin minäkin vielä sen yhden tai kaksi.

Mutta tuo ylempänä oleva mainoskuva vatsasta sai minut epäröimään.
Ensimmäisestä lapsesta tuli vain muutama raskausarpi rintoihin.
Kroppani pysyi hyvänä vaihtelevan treenin ansiosta.
Tuleeko väistämättä tuollainen etureppu jos ja kun ei ole sitten aikaa kuntoilla jos on useampi lapsi?

Tiedän että kuulostan hieman pinnalliselta mutta tahtoisin viihtyä itseni kanssa.Onhan kroppani kuitenkin yksi asia johon mieheni minussa ihastui ja kiinnitti huomiota.Ja olen jo lähempänä kolmeakymmentä joten palautuminenkaan ei ole kai samaa luokkaa kuin parikymppisenä.

odotan neljättä ja yhtään niitä tummia raskausarpia ei ole=)Vaaleita on muutama.Olen ajatellut,ettei vartaloon mitään voi tulla mitä kirurgin veitsi ei korjaisi=)
Eli voisin ajatella esim.rinnat korjaavani myöhemmin kun olen tämän vauvan imettänyt=)

muuta en osaa sanoa, kuin kaveri on synnyttänyt 4 lasta, ei ole tuollaista "etureppua" kuin sanoit, njoo, hoikemmassak unnossa voisi olla, mutta ei hän ole valittanutkoskaan (:
on painonvartijoissa, mikä ei ole raskasta, ennemminkin viihtyisää vapaa-aikaa =))

Löysää nahkaa, paljon raskausarpia,roikkuvaa lihaa jne...
Mutta jos itsekkäästi ajattelee vain omaa kehoaan ei todellakaan voi tehdä lapsia koska karu totuus kuitenkin on, että raskaudet imetyksineen muuttaa kehon ulkonäköä usein lopullisesti. Jos haluaa olla tyttömäinen koko ikänsä, ei kannata tehdä lapsia ollenkaan. Niin yksinkertaista se on.
Kaikkea ei voi saada. Tosin se keho rupsahtaa kyllä ilman lapsiakin jossain vaiheessa, ihminen kun vanhentuu niin kehon luonnolliset muutokset ovatkin ihan normaaleja ilmiöitä!

:D

Höpsis!

Minulla on vähän ylimääräistä nahkaa mahan kohdalla (komas lapsi lillui monessa ylimääräisessä lapsivesilitrassa ja maha oli kooltaan valtava), neljä lasta ja olin 30 v. kun nuorin syntyi. Ja mitään treeniä tms. en ole harrastanut.

Ihan tuurista ja perintötekijöistä kiinni. Ja omasta kupolista, kuikna nahoissaan viihtyy.

Mulla on vasta yksi lapsi mutta en koko raskausaikana enkä lapsen syntymän jälkeen ole tehnyt yhtään treeniä (paitsi vaunukävelyä). Olen ihan hoikassa kunnossa, varmaan osittain imetyksenkin takia. Vähän lihasmassaa haluaisin lisää, kunhan ehdin aloittaa salikäynnit sitten joskus...

Jos et ole saanut riesaksesi löysää vatsaa ja liikakiloja ja uskallat kuvan laittaa ja kertoa harrastuksesi miten mittoihin olet takaisin päässyt.

Ensimmäisestä tuli +12kiloa ja ne lähti kolmessa kuukaudessa koska aloitin jumpan 3xviikossa heti jälkivuodon loputtua.

Mutta kuten jo sanoin sitä aikaa ei ehkä riitä useamman lapsen kanssa.

Ei ole tullut eikä ollut ikinä vatsareppua, päältä päin ei näe että olen synnyttänyt. Enkä ole edes tehnyt kovasti töitä sen eteen, vatsa ei ole isoksi kasvanut, olen normaalipainoinen enkä ole lihottanut itseäni raskausaikoina, raskauskiloja on tullut aina n. 10kg ja ne ovat myös synnyttäessä pois pudonneet. Monilla teinitytöillä näyttää olevan isommat mahareput ja jenkkikset kuin minulla eli kyllä ne ihan syömällä hankitaan.

2 lasta olen tehnyt ja arvilta säästynyt... kroppakin palautunut synnytyksistö nopeesti. Hoikka olen ollut aina ja olen sitä edelleen, ei olis haitannut vaikka joku kilo ois jäänytkin. ainut muutos on jäänyt rintoihin mitkä pienenty jo ekan imetyksestä. tunnen myöskin 8 lapsen äidin joka tosi hoikkanen ja "kaikin puolin kuosissaan oleva" näiden lasten jälkeenkin.

3 lasta synnyttänyt, ja tällä hetkellä olen pienempi kuin koskaan aikuisiässä olen ollut. ei yhtään tummia raskausarpia, muutama vaalea rinnoissa ja alavatsalla. rinnat pienentynyt raskauksien myötä hieman.

tai tulla vaan jos on tullakseen! Jos todellakin yhden lapsen jälkeen olet kiinteäkroppainen, niin tuskinpa toinen tuo tullessaan suurempia muutoksia. Ihan tietty itsestä ja geeneistä kiinni. Ja eiköhän tuolle miehellesikin ole tärkeämpää yhteinen lapsi kuin täysin samanlainen kroppa, mihin hän ihastui...

Itselläni neljä lasta, ja etureppu löytyy kyllä, mutta enpä ole koskaan laiha ollut muutenkaan. Nykyään kuitenkin hoikempi kuin ennen lapsia!

Ei mitenkään, hoikka olen edelleen (pudotettuani lasten jälkeen raskaus (lue laiskuudesta ja liikkumattomuudesta jääneet) kilot). Rinnat on suuremmat kuin ennen lapsia, mutta hyvällä tavalla, ei roikkuvat. Ja usko pois, miehesi mielestä olet kaunis edelleen lasten jälkeen vaikka kroppa muuttuisikin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Criminal Mind:
Alkuperäinen kirjoittaja mamma vaan:
EI mitään mitä vauvat ois aiheuttanu. Pillu kiree mutta ite oon itteni läskiksi syöny.

Ihanan rehellinen ja suorasanainen vastaus =)

Mitä sitä kiertelemään :saint: harva lihoo 30 kiloa vauvansaamalla, kyllä sitä ite siitä on vastuussa

Ei ole.
lihoin 28kg raskausaikana ja söin oppikirjan mukaan. Terkkakin sanoi, että jotkun vaan lihoo.

Jos kamalasti huolettaa raskausjljet niin jätä lapsi tekemättä. Perintötekijöistä kiinni ja sun 1. raskaus antaa osviittaa miten saattaa käydä.

Mulla ei 2 lasta jättänyt kroppaan pysyvästi oikein mitään, mutta kolmas sitten hieman vanhemmalla iällä sai pienen eturepun ja koska mun vatsa oli tästä kolmosesta tosi iso, niin sain myös raskausarpia mahaan ja napa venyi. Nyt olen saamassa tän eturepunkin vihdoin ihan hyvälle mallille kun viimeisestä synnytyksestä alkaa olla 2,5 vuotta. En ole kovin paljon treenannut mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja hip:
EI mitään mitä vauvat ois aiheuttanu. Pillu kiree mutta ite oon itteni läskiksi syöny.

Mitä sitä kiertelemään :saint: harva lihoo 30 kiloa vauvansaamalla, kyllä sitä ite siitä on vastuussa

Ei ole.
lihoin 28kg raskausaikana ja söin oppikirjan mukaan. Terkkakin sanoi, että jotkun vaan lihoo.

Niin, mutta ne vauvakilot tosiaan lähtee heti synnytyksen jälkeen. Mä lihoin ekassa raskaudessa 25 kiloa ja kun ½vuotta myöhemmin aloin odottaa toista painoin vähemmän kun alkaessani odottaa ekaa enkä tosiaan laihduttanu yhtään vaan söin kaiken minkä kiinni sain.
Lihoin kun lakkasin toista imettämästä ja kolmatta odottaessa ei paino noussukkaan enää yhtä paljon, mutta ei myöskään raskauden jäklkeen laskenu kun samoihin lukemiin kun raskauden alkaessa.
Mutta mäkään en usko, että raskaus lihottaa pysyvästi, raksuden jälkeen palautuu vanhaan painoon helposti. Se on vaan hyvä tekosyy.

Mä sain 2 nuorinta alle 25 vuotiaana, vanhimman 3-kymmpisenä ja ero palautumisessa oli huikea. Mä en laita kyllä sitä nuorimman syyksi vaan ikä teki tehtävänsä, on hiukan eri olla vähän päälle 2-kymppinen kun vähän päälle 3-kymppinen! Se vaan näkyy kropassa, ei voi mitään, oli lapsia tai ei!

mulla kaksi lasta. ainoastaan rinnat on pienentyneet, mutta nekään ei roiku vielä ollenkaan. muuten ei mitään jälkiä, arpia, mahaa tms. olen ollut aina hoikka.

niin ja olen siis 30+++ ja nuoremman lapsen sain kolmikymppisenä. kroppa on kuin teinillä silti, mikä on välillä hassua kun nuoret pojat huutelee kunnes näkevät naaman :D

Alkuperäinen kirjoittaja hip:

Ei ole.

Jos kamalasti huolettaa raskausjljet niin jätä lapsi tekemättä. Perintötekijöistä kiinni ja sun 1. raskaus antaa osviittaa miten saattaa käydä.

Okei korjataan, lihoin vielä vauvojen jälkeen, kyl se silloin oli itse aiheutettua =)

Neljä lasta, vaaleita arpia menee massun päällä ristiin rastiin, mutta ne tuli jo ekassa raskaudessa. Raskauskilot lähteneet aina ja vatsan nahka kutakuinkin palautunut kuosiinsa..
Tissitkään ei ole raskauksien tai imetyksen takia rupsahtaneet..ne tipahti vasta kun lihoin ihan omin avuin :p

Alkuperäinen kirjoittaja joku:
odotan neljättä ja yhtään niitä tummia raskausarpia ei ole=)Vaaleita on muutama.Olen ajatellut,ettei vartaloon mitään voi tulla mitä kirurgin veitsi ei korjaisi=)
Eli voisin ajatella esim.rinnat korjaavani myöhemmin kun olen tämän vauvan imettänyt=)

Aika järkevästi ajateltu. Mäki oon päättänyt mennä kirurgin pöydälle, jollei laihduttamalla kroppa parane :snotty: Vuoden annoin ittelleni aikaa, sitä on vielä 10 kuukautta jäljellä :xmas:

Mä oon lähtöpainoltani 55kg. Kaikista oon painanut synnärille mentäessä n.75-78kg.
Jotenkin kuitenkin ne kilot on sulaneet ja nyt nuorin on 3v(isommat 8v5kk ja 7v)
Mulla ei oo koskaan ollut himoja eikä haluja jumppiin eikä saleille. Ihan vaan kotihommissa ja koiran kanssa lenkkeillyt ja sillon tällön tallihommia tehnyt.
Maha on palautunut musta han hyvin, arpia tosin on, onneksi vaalenneet hyvin.
Tissit nyt on rääkissä valahtaneet kiinteestä B:stä riippuvaat B:hen :laugh:

Koitin muokata, että näkyis nuo arvet(tai siis mitalit hyvästä työstä ;) )

Kroppaan tuli sen verran muutosta, että sain metriperseen :whistle: (lantio ymp.nyt 99cm)
Ennen olin aika "suora", nyt on kurvia.
Ja painoa on kilon yli lähtöpainon(Olen yrittänyt päästä 60kiloon, mutta junnaa vaan tossa 56-57kilossa)

Yhteistyössä