2 vko vauvan imetys, asuu rinnalla..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oliko se näin rankkaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oliko se näin rankkaa

Vieras
3 lapsi kyseessä. Kaikki ovat viihtyneet rinnalla pitkään ja usein, mutta huh, en muistanutkaan, että on näin rankkaa imettää "koko ajan". Mites muilla, joilla saman ikäinen vauva, vai muistatteko vielä millaista oli. Voi kyllä nukkua (yöllä onneksi) sellaiset 3-4 tuntia, mut päivällä syö ja nukahtaa rinnalle, voi olla 45 min-1 tuntikin ihan kevyesti siinä. Sitten kun lopettaa syömisen havahtuu/herää ja alkaa pyytää takaisin imemään. Unitutti taidan olla. Ja siis tavallista tuttia en ole saanut huolimaan. Teenköhän jotain "väärin", vai onko tämä "normaalia".

Keskimmäinen oli tuollainen rinnalla viihtyvä tapaus. Joo, oli rankkaa..syömisestä päästyään alkoi taas syömään..imetin tuntikaupalla päivittäin. Mutta se rassukka vaan tankkas ja tankkas. Kyllä se siitä sitten kuukauden sisään tasoittui..mutta muistan nuo ekat viikot meneen juuri siinä imetyksessä.

Ai niin ja onhan siinä sekin, että se maidontuotanto ei ole vielä päässyt niin kovaan vauhtiin ensiviikkoina...

Ihan samanlainen oli mun esikoinen tuossa iässä. Ei koskaan kelvannut tutti. Nukkui tissille ja söi helpostikin sen tunnin, tuntui että oli KOKO AJAN mussa kii. Mut ei sitä niin kauaa loppujen lopuks kestä, tankkaa sitä läheisyyttä ja turvaa :heart:

Jos vauva nukahtaa kesken syömisen kutittele jalan pohjasta. Näin havahtuu ja jatkaa imemistä, kunnes on kylläinen. Syötä vaikka molemmat rinnat putkeen, jos tuntuu jäävän nälkäiseksi. Kun lopettaa syömisen hereillä ollessaan, tiedät, että on syönyt riittävästi. Näin saa imetysväliksi n. 3 tuntia. Tällaisen imetysneuvon sain aikoinaan itse, kun tyttö söi välillä 15-30 min välein.. Lisäksi tyttö opetettiin tutille jo sairaalassa tämän vuoksi. Olivat sairaalassa sitä mieltä, että tissi ei ole lelu, vaan piti opettaa, että siinä käydään vain syömässä... Kuulosti kylmältä, mutta toimi meillä..

Keskimmäinen oli tuollainen rinnalla viihtyvä tapaus. Joo, oli rankkaa..syömisestä päästyään alkoi taas syömään..imetin tuntikaupalla päivittäin. Mutta se rassukka vaan tankkas ja tankkas. Kyllä se siitä sitten kuukauden sisään tasoittui..mutta muistan nuo ekat viikot meneen juuri siinä imetyksessä.

Ai niin ja onhan siinä sekin, että se maidontuotanto ei ole vielä päässyt niin kovaan vauhtiin ensiviikkoina...

Mä itse en muista, että koska syöttövälit pidentyi, mutta antaa toivoa, jos vaikka kuukauden iässä.. Rankkaa myös sen takia, että noi vanhemmat, 3 ja 4 vuotiaat kaipais äidin huomiota. Ja sitten, vaikka olis kuinka täysimettänyt noi muut, niin iske epäilys, että eikö mulla tule tarpeeksi maitoa kun ei saa itseään täyteen kerrralla.

Alkuperäinen kirjoittaja oliko se näin rankkaa;22146991:
Mä itse en muista, että koska syöttövälit pidentyi, mutta antaa toivoa, jos vaikka kuukauden iässä.. Rankkaa myös sen takia, että noi vanhemmat, 3 ja 4 vuotiaat kaipais äidin huomiota. Ja sitten, vaikka olis kuinka täysimettänyt noi muut, niin iske epäilys, että eikö mulla tule tarpeeksi maitoa kun ei saa itseään täyteen kerrralla.

Totta, vaavin jatkuva imettäminen leikki-ikäisten pyöriessä ympärillä on todella haastavaa. Voimia sulle! Kyllä se siitä suttaantuu.=)

[QUOTE="vieras";22147004]Onko nämä tissiankeriaat teillä poikia? Meillä oli poika just tuollainen.[/QUOTE]

Kyl kyl, esikoinen oli poika. Saa nähä onko totta tuo tyttöjen ja poikien välinen tissittelyero, josta olen muiltakin kuullut, tyttö syntyy täs talvella.

Meidän tyttö oli pienenä ihan samanlainen! Siinä kahden, kolmen kuukauden tienoilla alkoi helpottaa, ja syöttövälit piteni. Sitä ennen tissi oli vauvalle kaikki kaikessa, mutta sehän nyt on ihan normaalia pikkuvauvan kohdalla :) Toinen vaan pitää huolen siitä, että maitoa riittää huomennakin ja ettei äiti ole lähtemässä minnekään :)

Tuttia ei ikinä huolinut, mistä olen nyt jälkikäteen onnellinen. Ja näistä "tissi ei ole tutti"-jutuista tulee vaan mieleen, että kumpikos tuli ensin..?

Kiitos kannustuksesta! Meillä aikaisemmat lapset poikia, nyt tyttö. Tissitakiainen nukkuu, äsken piti taas "vähän" syödä. Jos itsekin onnistuis nukahtamaan hetkeksi.

Yhteistyössä