2 vuotiaan hoitopäivän pituus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja xx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

xx

Vieras
Meidän 2 vuotiaamme on menossa päiväkotiin. Hoitoaikaa olen miettinyt. Eli isä tekee päivävuoroa (8-16, liukuva työaika) ja minä aamu- ja iltavuoroa (7-13 ja 15-21).

Onko lapsen kannalta parempi olla joka päivä hoidossa isän työaikojen mukaan vai siten, että haen hänet aamuvuorosta päikkäreiden jälkeen ja vien iltavuoropäivinä, esim. ruokailuun, yhdentoista aikoihin ja isä hakee neljän maissa pois?

Mieluummin veisin lapsen aina lyhyemmäksi ajaksi päiväkotiin, mutta onko se hoitoon tottumisen kannalta hyväksi? Hankala tietää..

Oletko miettinyt yksityisen hoitajan palkkaamista? Ei ole kovin kallista. Useat kunnat tukevatkin vielä erikseen.

Mutta kysymykseesi, kyllä parempi noin pienen olla hoidossa mahdollisimman lyhyen ajan. Eli vaihtelevasti sun ja miehen työvuorojen mukaan.

Kyllä mä pyrkisin pitämään hoitopäivän mahdollisimma lyhyenä,meillä ainakin lapset selvästi tykkää siitä,että haen heidät aina välipalan jälkeen tietävät odotella mua saapuvaksi silloin,jää huomattavasti enemmän aikaa illalla yhteiseen olemiseen.

Me pyrimme pitämään lasten (3v ja kohta 2v) hoitopäivät mahd. lyhyenä. Jos mies menee iltavuoroon, hän vie lapset hoitoon klo 11 lounaalle. Itselläni myös työaika periaatteessa klo 8-16, mutta voin säädellä sitä itse, joten jos lapset joutuvat olemaan koko päivän hoidossa, niin yleensä vien kahdeksan maissa ja haen kolmen-puoli neljän maissa. Haluamme itsekin ehtiä olemaan lasten kanssa mahdollisimman pitkään. Eikä hoitopäivä ole lapselle niin rankka, jos saa mennä vähän myöhempään, ehtii kotona olla aamun rauhassa jne...

Yhteistyössä