2-vuotiaan nukkumisesta kyssäriä, purnausta, epätoivoa etc.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kylkiluu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kylkiluu

Aktiivinen jäsen
01.02.2007
12 755
1
36
Miten teidän 2-vuotiaat nukkuvat yönsä?
Heräilevätkö kuinka monta kertaa, valvoskelevatko, millainen unirytmi?

Meidän 2v2kk ikäisellä tytöllä on nukkumisessaan selkeät paremmat ja huonommat kaudet. Välillä menee monta viikkoa ettei herää kuin kerran yössä ja menee saman tien takas nukkumaan kun painan pään tyynyyn, sitten taas seuraa useamman viikon heräilykausi jolloin se heräilee n kertaa yössä, pahimmillaan tunnin välein :$ Nyt on parin viikon ajan heräillyt 3-5 kertaa yössä ja viime yönä valvoi klo 02-03, huuteli äitiä, isiä, kissaa ja apua...
Mä alan olla väsynyt, raskaus vaatii veronsa. Äijästä ei juuri ole apua yörumbaan, se kun ei herää vaikka talo räjähtäis ympäriltä ja mä taas herään lapsen pienimpäänkin inahdukseen.

Ja te joilla on jo vanhempiakin lapsia... Minkä ikäisinä suurin piirtein ne ovat alkaneet nukkua yönsä pääsääntöisesti heräämättä, jos pienempinä ovatkin heräilleet?

Sanokaa nyt mulle että toi jonakin kauniina päivänä nukkuu, edes kouluikäisenä!!?

:xmas:

Meidän huono nukkujatyttö alkoi lopulta nukkua kertaakaan äitiä herättämättä yönsä kun muuton jälkeen oli tottunut uuteen kotiin ja huoneeseen ja sai sinne Ikean sellaisen tähtikatoksellisen puoliparven. Ilmeisesti se katos tuo jotain turvallisuuden tunnetta lisää. Ja oli silloin 4,5v. Siihen asti herätti vähintään kerran yössä, ennen kuin täytti 3v. niin useamminkin.

Tosin vieläkin jos näkee jotain levottomia elokuvia/ohjelmia, itkeskelee pahoja unia. Ja tosi herkästi, viimeksi känisi yöllä kun oli päivällä katsonut Viidakkokirjan, joka on sallittu kaiken ikäisille.

mulla on itella 2 lasta toien eskari ja toinen 4 kk pääle 2.

Eka nukkui kuin enkeli öisin. Ja lopetti yöheräilyt kokonaan 3 ikävuoteen mennessä.

Mutta tämä nuorempi. Hmm. Meillä on samanlaista kuin teillä. Saatta välillä nukkua jopa pari kk:tta hyvin ja sitten alkaa monen kk:en yörymba. Esim. nukkuu viikon hyvin, sitten heräilee monena yönä, ehkä nukahtaa takaisin nopeasti tai sitten valvoo 1-3 tuntia yössä. Ilman mitään järjellistä selitystä. Saattaa herätä pirteänä kuitenkin jo 7 jälkeen :kieh: .

Viime viikko oli aivan kamala,aloitti tolla kiekumisella ja lopetti kahden yön valvomisputkeen.
Minusta itsestäni tuntuu etten ikinä saa näitä univelkoja nukutuksi pois...

meillä poika vasta 1v9kk mut nukkuu yönsä yleensä ihan hyvin.Menee ite sänkyyn 20-20.30 ja herää 6.30-7.30. joskus sattaa aamulla 4-5 aikaa huudella jotain (joskus näkee pahoja unia ja oikein ulvoo!) mut yleensä nukahtaa kun hetken jaksaa vieressä silitellä.joskus saatetaan se meidän väliin ottaa, se vaan tarkottaa sitä et nukahtaa huonommin enkä mä saa nukuttua kun poika pyörii välissä.Ekan vuoden aikana poika ei nukkunu kun max 2 tuntia putkeen et tuttua toi heräily kyllä! ei tää varmaan sua lohduttanu kyllä :) toivotaan et alkais sujumaan sielläkin!Nukkuuko muuten vielä pinniksessä?meillä ois kesällä siirto jatkettavaan,saa nähä kui sit nukkuu...

Meillä 2v 4kk:lla kanssa ollut huonompia ja parempia kausia. Kun alkoi säännönmukaisesti heräillä yöllä, puotin päikkärit 2 tunnista 1,5 tuntiin. Sillä alkoi taas öisin uni maittaa. Viimeset 2 viikkoa tosin on valosuudesta johtuen herätty koko huusholli klo 5...*haukotus*

Meil on poika nukkunu 7kk ikäsestä yöt läpeensä. Huomenna täyttää 2v. Joskus saattaa yöllä itkeskellä hetken aikaa mut ei mitään kummempia. Yhdet päikkärit nukkuu ja menee illalla klo.21 yöunille.

Kyllä se siittä. :)

daydreams, tyttö nukkuu vielä pinniksessä, tosin ensi kuussa siirretään jatkettavaan ja mielenkiinnolla odotan, mitä siitä seuraa :whistle:

Tyllerö oli vauvanakin melkoinen heräilijä, etenkin 6-9 kk:n iässä yöt meni ihan ketuiksi. Unikoululla saatiin yötissi pois ja opetettiin nukahtamaan itse omaan sänkyyn... Nyt on tosiaan pitemmän aikaa nukkumiset menneet tällai kausittain, välillä paremmin ja välillä huonommin. Mitään selitystä huonommille kausille on vaikeaa löytää...

meidän tyttö oli tosi surkee nukkuja pari vuotta sitten nukku ihan hyvin että ehkä kerran yössä heräs,nyt sitten 3 vee pari viimestä yötä on heräny varmaan vähintään 5 kerta,kävelee unissaan itkee huutaa....sit ku hänet saa takas nukkumaan niin vauva herää haluu tuttia tai ruokaa....

Jaa, lisään vielä , että kun siirtyi pinniksestä lastensänkyyn 1v7kk iässä, niin yöt rauhoittuivat jo silloin huomattavasti, heräsi enää n. kerran yössä, jos sitäkään. Päiväuna ei ole nukkunut enää aikoihin. Öisin nukkuu n. klo 20-07.

Meidän poitsul oli pari vuotiaana sellanen kk-2kk jakso,et öisin heräs varmaan 10kertaa.Sit yhtäkkiä rupeskin veteleen unia taas koko yön ja nyt vedelly yöt hyvin jo vuoden.Tosin nyt on joku unikausi,et herää itkemään välil niiden takia...

:hug:

Täällä kans on kahtena viime yönä nukuttu yhteensä joku yhdeksän tuntia... herra 2v2kk kulkee nallet kainalossa ympäri kämppää, tahtoo väliin ja pois, juttelee, myhkyää ja potkii, huutelee - kaikkea. Tuntuu, että meno on yö yöltä hullumpaa.

Toivoa sopii, että tää on ohimenevä vaihe. Alan olla ihan, ihan naatti. Oon jo tottunut siihen, että herra posottaa 12 tuntiä yössä...

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:

Täällä kans on kahtena viime yönä nukuttu yhteensä joku yhdeksän tuntia... herra 2v2kk kulkee nallet kainalossa ympäri kämppää, tahtoo väliin ja pois, juttelee, myhkyää ja potkii, huutelee - kaikkea. Tuntuu, että meno on yö yöltä hullumpaa.

Toivoa sopii, että tää on ohimenevä vaihe. Alan olla ihan, ihan naatti. Oon jo tottunut siihen, että herra posottaa 12 tuntiä yössä...

joo ja sit tyttö haluu meidän sänkyyn ja sit ei oikeesti voi nukkuu ku potkii,narskuttaa hampaita,juttelee...toivottavasti koht menee ohi,ei nuku päikkäreitä nii ei pääse itekkään....

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:

Kuulostaa kamalalta... Toivottavasti on tosiaan ohimenevä vaihe! Vaan ei se ajatus paljon lohduta niinä yön pitkinä tunteina, kun mukula valvottaa...

Meillä 1v9kk tyttö heräilee vielä öisin ja nukkumaan menokin on aika hulinaa. Höpöttää ja pyörii sängyssä. Isoveli 3,5v menee nätisti nukkumaan ja nukkuu ihan aamuun asti.. On nukkunut jo varmaan reippaan vuoden ilman heräilyjä. En ole kylläkään pitänyt mitään unikouluja, liekö niillä ois saanut aikasemmin (molemmilta) lapsilta yöt rauhallisemmaksi..?

Yhteistyössä