2 vuotiaan uhma, miten selvitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minskii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Minskii

Aktiivinen jäsen
16.08.2008
12 062
2
38
Poika oli niin ihanan rauhallinen, kuin pieni enkeli. Ajattelin että täytyy olla tyyntä myrskyn edellä ja niin se olikin. Pari päivää sitten alkoi hirmu kiukuttelu ja mitään ei uskota. Eilen vähän pelästyin ku poika oli hieman aggressiivinen, olin vessassa ja poika tuli siihen vessan ovea laittaa kiinni ja auki, edestakaisin sitä ovea heilutti ja alkoi hakkaa käsillään ovea huudon kera :o . Hirmu raivo huokui pojasta :o . Lelut lentää ja hieman päänhakkaamista seinään raivotilanteissa taas alkanut.

Syöminen ei onnistu, menee pelleilyksi ja sitten ei syödäkään vaan ootetaan seuraavaan ateriaan. Mihin mun kiltti pieni enkelipoika hävisi?? Onko tämä taas kerran uhmaa.. Kertokaa teidän lapsien uhmasta, miten käyttäytyy ja miten olette selvineet lapsen kiukuista. Laittakaa lapsen ikä vielä mukaan... Oma poikani on reilu 2v. :xmas:

Kaksospoika 2v 1kk jos raivostuu oikein kunnolla, hakkaa päätään lattiaan, repii muita vaatteista, yrittää purra, huutaa ja itkee, yrittää hajottaa/kaataa/heittää tavaroita, on vaikeasti rauhottuva. Kaksossiskonsa on erilainen, mutta osaa seki suuttua.

Mun poika on kuukautta vajaa 2 v., ja samanlaista touhua täälläkin hetkittäin... tosin tuntuu että alkaa jo helpottaa, muutama kuukausi sitten oli aivan poskettomia raivareita. Nykyään kestää tosi lyhyen aikaa nuo hermostumiset. Syödessä onneksi ei oo pelleiltykään.

Meillä siis myös lelut lentää, ja poika saattaa läpsiä itseään (tai äitiä) jos hommat ei mee kuten tahtoo. Normaalisti meilläkin on mitä ihanin ja aurinkoisin ipana :)

suosittelen arestia jos lähtee lyömään, vaikka sillon kun uhmakohtaus tulee niin se kuunteleminen on sitä luokkaa. mutta meillä tosiaan paha vaihe kesti pari viikkoa, edelleen toki uhmakohtauksia, mutta järki päässä

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
suosittelen arestia jos lähtee lyömään, vaikka sillon kun uhmakohtaus tulee niin se kuunteleminen on sitä luokkaa. mutta meillä tosiaan paha vaihe kesti pari viikkoa, edelleen toki uhmakohtauksia, mutta järki päässä

Okei, mä oon istuttanut pojan sohvalle ja siinä on rauhoittunut, sitten keskustelen pojan kanssa ja vähän auttaa tuo näköjään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

joo, arestiin meilläkin joutui ja nyt on tosiaan jo helpottaneet nuo kiukut... paitsi että poika on 2 vasta ens kuussa, että jospa ne sitten vasta kunnolla alkaa :D

Välillä tuntuu ettei jaksa :ashamed: . Tekis mieli lähtee ovesta ulos eikä tulla takasi.. Jos tää nyt on tällaista niin mitä tulevaisuudessa :o ? Yksin täytyy selvitä vaan... :ashamed:

Yhteistyössä