Hae Anna.fi-sivustolta

2 vuotta erosta

Viestiketju osiossa 'Avioero' , käynnistäjänä Purkka30, 03.08.2017.

1. Purkka30 Vierailija

Kaikki tuli niin äkkiä. 2 vuotta sitten syksyllä vaimo ilmoitti että ei halua enää jatkaa yhdessä. Siitä lähti mun elämäni suurin alamäki joka jatkuu vieläkin. En pääse asioista yli. Ammattilaiset eivät saa mua kuntoon. Onko näin että kärsin näistä vielä 10 vuodenkin päästä.? Mistä apua?Vertaistuki on auttanut mua tosi paljon mutta nyt ei ole ketään jonka kanssa näistä voisin jutella. Kaipaan vanhaa elämää.

2. 24nainen Vierailija

Kai ymmärrät, että vastuu muuttaa ajatusmaailmaasi tulevaisuutta rakentavaksi, eikä tuhoavaksi on yksin sinulla. Ammattilaisten tehtävä on vain olla tukena sitä prosessia kuuntelemalla ja auttamalla ymmärtämään missä kohtaa on selviä tunnelukkoja jne, joita sinun pitäisi käsitellä, niin kauan kunnes kun olet päässyt niistä yli. On ok, mennä välillä takapakkiakin, se kuuluu prosessiin, mutta sen ei saisi antaa lannistaa. Ja jos todella koet, että olet väärällä ammattilaisella niin sinulla pitäisi olla mahdollisuus vaihtaa terapeuttiasi tai psykologiasi. Siitä tosin ei ole hyötyä, ellet itse ole valmis muutokseen tai oppimaan itse mitä tunteiden ja ongelmien käsittely tarkoittaa.

Ota vastuuta itsestäsi, sinulla on mahdollisuus päättää tässä ja nyt, että annatko kokemustesi auttaa sinua muuttumaan entistä paremmaksi ja onnellisemmaksi versioksi itsestäsi, vai jatkatko samojen ajatuskaavojen/ajatustapojen käyttöä, jotka eivät ole vieneet sinua eteenpäin tähänkään mennessä. Muutos vaatii runsaasti työtä, jos kaikenlaisen muutoksen puhdas salliminen on vielä edessä, mutta kun sitä oppii vähitellen, niin voit huomata miten paljon onnellisempi voisit olla ja miten paljon parempaa ansaitset.

Minulla on henkilökohtaisesti auttanut se, että olen pyrkinyt olemaan sellainen ihminen jota arvostan. Intohimoinen, oikeudenmukainen, positiivinen, pohtiva, rohkea kohtaamaan omat ja toisten negatiiviset piirteet, sekä uskaltaa kertoa mitä todellisuudessa ajattelee.
    Jos lähtisit tähän ajatusleikkiin, niin Millainen ihminen Sinussa herättää kunnioitusta ja arvostusta?

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri