2007 LOKAMAMMOJEN SURINAT *VIIKKO 16*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hipkukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuutis: Oot kyllä uskomaton akkeli! B) Mulla ei riittäis varmaan aika, eikä hermot :D Mä nimittäin olen sellainen että en voi jättää kesken ja hermostun jos pitää lähteä tekemään jotain muuta saatikka nukkumaan kesken kaiken :laugh:

milli mun hermo lepää tuossa näpertelyssä, ihme kyllä. Mut välilä ottaa pannuun ja pahasti kun joutuu keskeyttämään. ja niitä keskeytyksiä tulee ja paljon. Pojat alkaa pikku hiljaa oppimaan että kun äiti jotain tekee EI KANNATA vaatia mitään ellei "pää ole kainalossa" tai ole ihan ihan pakko :whistle: :ashamed: Koskahan Kiiukan sais siihen koulutettua? Ei taida auttaa vastata typylle:ihan kohta, odota vähän. :whistle:

Oikeestaan, teen noita silloin kun pystyn (lasten nukkuessa, ukon ollessa kotona) tai sitten sillä periaatteella, teen mitä ehdin ja keskeytän tarvittaessa. Välillä heijaan kiiaa nukkumaan vaunuissa ja samalla pyöritän massasta jotain tms. Hätä keinot keksii :D

Mut nyt tää mamma sai neljän pupusen osat ommeltua huomista ulkoilua varten ja taitais tuo peti kutsua. Eiköhän tuo armas palleroinen yöllä heräile useamminkin kun tänään ei ole ruoka/maito pahemmin uponnut. Suuhun tungetaan kaikkea muuta ja äristään niille. Se samperin hammas taitaa vaivata. Nyt tosin jo näkyy hitusen valkoista ikenen pinnalla.

Öitä :wave:

Ai niin kiitos kehuista! Miä ihan häkellyn ja punastun :ashamed: *huono vastaan ottamaan mitään kehuja*

Kävin kattoon noita pupun kaavoja ja uuhh, se näytti kyllä hiukan liian vaikeelta :/ . Onko se kroppa siis kahdesta eri osasta ja vasta täytön jälkeen ommellaan kiinni vai ymmärsinkö ihan väärin :o ? Mistä kankaasta muuten teit? Käviskö luonnonvalkoinen tavallinen lakanapuuvilla? Hui ja noi vaatteet, ne voi olla ihan liian vaikeita. Mut hitto, oisko se pakko jotenkin kokeilla... Niin ja siis noi kaavat, miten ne saa oikeen kokosiks :o ? Eikö ne ollut tuossa hiukan pienet...

Asiasta viidenteen eikä vieläkään vauvaan liittyvää... Mitä mieltä olette tramboliineista? Mä oon ollut ennen niitä vastaan, siis sillä tavalla, että ei kiitos meidän pihaan. Naapurissa on ja tytöt on siellä onnessaan hyppineet. Nyt vaan tuon naapurin kanssa tytöt ei enää juuri leiki ja nousi mieleen, että mitäs jos sitten meillekin tuonne talon sivuun piiloon (kun onhan se turvaverkkoineen melkoinen näky :o ). Olishan se aika hyvää liikuntaa (jos ei nilkat menee tms :kieh: :/ ) ja muksut varmasti tykkäis. Hmmm...

Niinukalla siellä iso asia mietittävänä :/ Mites muuten, oletteko olleet koskaan työttömänä? Kuinka kärkkäästi sieltä tarjotaan töitä tällaiselle yliopistokoulutuksen omaavalle? Tarjoaako mitä vaan vai voiko sen itse määritellä mitä töitä haluaa tehdä? Kuinkahan tarkasti sen voi määritellä?

Tuntuis hassulta mennä hoitorahalle kun liiton päivärahakin ois... mut toisaalta en halua mihin työhön tahansa, menis koulut hukkaan... vai haluaisinko töihin ollenkaan? :o

Hah, mä en haluis töihin ollenkaan :whistle: ;) ! hyvin viihdyn täällä lapsien, pupujen ja etanoiden :laugh: ja tietysti teidän kanssa! Vaan pakko kai se on välillä rahaakin saada. Nyt kun tästä tippuu taas hoitorahalle, niin se on aika kova tipautus ja meidän pussi ei taida sitä enää oikein kestää :( . Kai kestäis, jos jätettäs kaikki talon rempat ja muut, mutta ihan niinkään ei taideta osata olla, vaikka vaakakupissa onkin niin paljon, siis se, että typy joutuu pari viikkoa alta vuoden hoitoon... Niinukalla siis myös kovasti pohdittavaa. Aika vaikea moisesta kai kieltäytyäkin, jos omaa alaa on tuo paikka. Topsy, luulisin, että jonkun verran voi työkkäriin töitä määritellä. Mun mielestä voi kieltäytyä muusta kuin omaa koulutusta vastaavasta työstä, mutta en ole ollenkaan varma.

Mulla jäi kuulkaas nyt telkkarihetki väliin, toivottavasti Katjanna on nauttinut munkin puolesta :) . Nyt on kiireen vilkkaa painuttava pehkuihin ja katottava huomenna uudestaan, onko musta ollenkaan pupun tekijäksi...

tuutilulla en tiedä milloin se immeinen sen vuorotteluvapaansa alottaa,mutta ite suunnittelin jos mahollista niin kesäkuun alussa..mutta jos pitäs aikasemmin niin kaipa se sitten on lähettävä..
topsy mie olin työttömänä ihan omasta tahdostani ennen äippäloman alkua (huhtikuusta alkaen) varmaan olis meikäläiselle ollu töitä,varsinkin kun kesä oli tulossa,sanoin vaan ettei miun sijaisuuttani tartte jatkaa..olisihan saanu varmaan töitä tehdä niin paljon ku jaksaa..liiton rahoilla olin..ja pitää sanoo että sain melkein saman ku olisin töissä käyny..
ja luulen että tällä alalla(hoito) on tekevälle töitä,mutta en halua mihinkään pätkätöihin jo senkään tähden ku tuo ukko kolmee vuoroo tekee..ja sit jos tulis lähtö töihin,niin mihkäs tytyn tunkaset..

niin mie olen työkkäriin sanonut että miulle on ihan turha tarjota mitään alle kuukauden kestävää työtä..eikä ne kyllä nyt tolla työttömyys ajalla ees mitään olleet tarjoomassakaan.
ja kysy kerran et otanko siisvoustyötä vastaan (ku entiseltä ammatiltani olen laitoshuoltaja)
sanoin että en ota..kiitos vaan.kun on toinen koulutus,niin mielelläni sen alan töitä.

Kiitos liha-vastauksista! Kaippa se pitää minunki tytölle käydä piffi ostamassa.. Vaalealla lihallako kannatti alottaa? Ootteko millasta lihaa ostanu, ei varmaan kannata alottaa millään marinoidulla broilerilla..? :laugh: En ìte syö lihaa, joten en myöskään kovin usein osta, joten siks oon vähä pihalla näistä.. Eli kai kaupassa on ihan maustamattomiakin? Ja vielä, millä te saatte sen niin pieneksi mössöksi että menee alas? Onnistuukohan sauvasekottimella?

Niin ja tuosta Niinukan työkkäri-jutusta tuli mieleen, että miten se on, jos tekis mieli päästä liiton rahoille...? :whistle: Eli jos on ollu määräaikasena ennen ä-lomaa niin saankohan? Ei kyllä hajuakaan paljonko se mahtaa olla, mutta kai sitä työttömänä enempi rahaa saa ku hoitovapaalla? Sitte pitää varmaan vaan sormet ja varpaat ristissä toivoa ettei tarjottais töitä. Mitä sitte jos tarjotaan ja kieltäytyy? Hoitovapaalle? Joku on vähä pihalla kaikesta.. :headwall: Vai mitä te muut meinaatte jotka aiotte jäädä kotiin ä-loman jälkeen?

Kyllä on mulla näköjään melkonen kyselykausi taas menossa ja taidan yksinäni lörpötellä täällä. Pitäisköhän mennä nukkumaan? Nää on kurjia nämä isin yövuoroviikot ku ei oo kukaan komentamassa nukkumaan.. :whistle:
Hyvää yötä!

Miä tulinkin takasin. Sain kunnon yskänkohtauksen ja typy heräs. :headwall: Nyt en uskalla mennä pehkuihin ennen kuin likka nukkuu kunnolla.

Rontti yhdessä osassa kroppa on. Ommellaan alhaalta kiinni täytön jälkeen. Kyllä varmasti lakanapuuvilla käy. Onhan noikin jostain sellasesta tehty (juu, joku ei tunne kankaitakaan :laugh: ) Ja kun sen kaavasivun "avaa" ja tulostaa niin kyllä se A4 sopii.. ja sillä koolla miä tein omani. Pituuttahan tulee lisää jaloista.

Meillä on trampoliini suojaverkolla. Hirvittävän näköinenhän tuo on mutta lapset tykkää. Meillä on ehtona ollut että vain yksi ja ei voltteja tms. ja verkko pitää olla kiinni laitettu. Munakello on hyvä vuoronvaihtaja :whistle: Oon miäkin kokeillut hyppiä siellä muttei mun pää kestä :/

minsu
miä en lihoista tiijä mittää. Kiialle menee kaupan purkkisose :ashamed:

Huomenta!

Minttu sitten antoi äiskän nauttia viikon kerran yössä herätyksestä ja nyt on siirrytty tuttuun ja turvalliseen kahden tunnin välein syödään ja kuudelta on hyvä pompata jo ylös :headwall: En jaksa kyllä antaa masentaa, illalla vaan aiemmin nukkumaan niin jaksaa herätä kukonlaulun aikaan.

Minsu liiton päivärahalle pääsee jos on ollut jonkin liiton jäsen työssäoloaikana ja maksanut liiton ay-maksuja. Muistaakseni 10 kuukautta pitää olla ollut töissä.

Lihan olen valmistanut Mintulle niin, että haudutan tai paistan kanaa tai esim karjanapaistia ja soseutan sauvasekoittimella keitinliemen kanssa. Sitten vaan jääpalarasiaan jokaiseen lokeroon yksi teelusikallinen lihasosetta ja sellaisen köntin nakkaan aina kasvisten sekaan joita olen myös pakastellut. Nyt vois jo pikkuhiljaa alkaa valmistaan vauvanruokapurkkeihin kokonaisia annoksia, alkaa noi jääpalat olla niin pieniä että menee kerralla niin paljon.

Meillä on tänään neuvola niin tulen sit myöhemmin ilmoittaan mihin hoitokotiin saatiin paikka tolle valvojalle... hehe, ei sentään, kai se pitää kotiin tuoda takaisin :heart:

Niin ja vielä tuosta työttömänä olemisesta, olen kuullut että työtön saa ilman karenssia siirtyä hoitovapaalle jos haluaa. Onkohan tuossa mitään perää?

Minnehän mun kirjoitus hukkui :o Meillä on noustu ylös klo7, Kipsutin päätti ettei enää nukuta. Minuu kyllä nukuttais ihan hirveesti |O No jospa piristyis kun puol pannua kahvia vetää kitusiinsa, toivottavasti ainakin.

Myö viedään tänään kaikki sitterit, vanna jaloilla, turvakaukalo, lelukaari ym pois. Tai siis Kiian kummitädille oottamaan uutta käyttäjää. Neiti kun sittereissä ei viihdy ja kaukaloon mahdu (vyöt liian lyhyet) ja miä en jaksa enää kantaa sitä siinä. Saampahan nuo tavarat pois koivista pyörimästä. Tulee jopa tilaakin, pitäisköhän haalia lisää rojuja ettei tuu liian avaraksi tää huusholli :D

Hei
Teillä ollut töistä keskustelua. Minä lähden kesäkuunlopusta töihin. Heinäkuu pyöritellään omia työvuorojamme niin että saadaan lapset hoidettua kotona. Elokuun alusta jää isi ensin kesälomalle ja siitä sitten isälomakuukaudelle. Erika täyttää 20.9 sen vuoden, joten saadaan tyty vuodenikäiseksi venytettyä kotona. :hug:

Meillä lainaa niin paljon, että pakko on lähteä töihin... ei yksin kotihoidontuki riitä vaikka hoitolisänkin siihen saisimme :'( Kyllä tuntuu itsestä hirveälle silloin lähteä... mutta onneksi tuo isi saa/pystyy pyörittämään tätä orkesteria kotona :laugh: saattaa isillä olla näiden kolmen kanssa välillä olo tällainen :headwall:

Me molemmat ollaan hoitoalalla. Miehellä aamupainoitteinen kolmivuorotyö. Minä teen heinäkuun kanssa 3-vuorossa, jotta saadaan noi lapset hoidettua kotona. 4.8 aloitan päivätyöt... viikonloput vapaata samoin kaikki pyhät B) Unelma juttu... Ei tartte enää jouluista ym pyhitstä "tapella" pitääkö olla töissä vai ei..

:wave:

Höh...
Lomamatkoista oli myös puhetta. Me ei olla thaimaassa oltu. Mutta poikien kanssa vuosi sitten 1 viikko turkissa ja aika oli ihan liian lyhyt lasten kanssa... Niinpä me lähdemme 28.1.09 2 viikkoa kanarialle koko jengi. 1 viikossa tuntui ettei ns. lomaa kerennyt olemaankaan...

Meillä meni viime yö jo hieman paremmin. Yhteentoista asti huusi, mutta sen jälkeen nukahti mun viereen, heräsi syömään kolmelta jonka jälkeen siirsin omaan sänkyyn jatkamaan unia. Ylös nousi sitten kuudelta :o

Me ollaan käyty Thaimaassa, mutta miehen kans kahdestaan :p En tiedä lähtisinkö lasten kans niin pitkälle lennolle, toisaalta nehän on yöllä ja voi olla parempikin niin. Tenerriffalle lähdetään koko perhe marraskuussa. =)

Trampoliinia ei meille tule, vaikka olisi minkälaiset suojaverkot tms. En jaksa sitä vahtimista etteivät mene porukalla hyppimään ja sehän on varma että vahinko tulee jos siellä monta ipanaa hyppii yhtäaikaa. Siitä olen ihan varma ettei meidän Anni ainakaan usko jos sanon että yksi hyppii kerrallaan.

Mulla välillä haluttaa ihan tosissaan töihin.:ashamed: Puhuinkin jo tuossa yksi päivä yhdelle työkaverille mun työhön paluusta. Sitä en vielä ole päättänyt lähdenkö jo joulukuussa vai sitten vasta ensi vuoden alusta.

Rontti: Minäkin katsoin eilen telkkaria vain kymmeneen asti kun olin niin väsy. Ja herkkujakaan en jaksanut syödä :o kävinkin pesemässä hampaat ennen kuin edes menin sohvalle ja otin viereen vain vesipullon :p Enhän olisi edes voinut syödä enää herkkuja kun hampaatkin oli jo pesty ;) hyvä keino välttää herkut. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja katjanna:
Trampoliinia ei meille tule, vaikka olisi minkälaiset suojaverkot tms. En jaksa sitä vahtimista etteivät mene porukalla hyppimään ja sehän on varma että vahinko tulee jos siellä monta ipanaa hyppii yhtäaikaa. Siitä olen ihan varma ettei meidän Anni ainakaan usko jos sanon että yksi hyppii kerrallaan.

Meillä lätkähtää pomppimiskielto jos ei uskota! :kieh: Ja minähän kyttään :whistle: Jos Jeppe on siellä niin oon trampan luona vahtimassa.

Aamupäivää!

Töihin menosta on ollut puhetta..Minua ahdistaa koko aihe niin paljon, etten halua edes ajatella koko hommaa, menee loppu ä-loma pilalle kun murehdin :( Pakko olisi jonkun sortin töitä alkaa miettiä, kun kotihoidontuella ei oikeasti kyllä elä. Miehen palkka on sen verran pieni, ja menot ihan kiitettävät tällä kokoonpanolla :headwall: :headwall:

Ihania käsitöitä osaatte tehdä, minusta olisi ihana näprätä kaikenlaista, mutta taito ei pitkälle riitä ja aika vielä vähemmän. No, katsotaan, kunhan näitä lapsosia saa edes kouluikään, niin ehkä sitten..Tai sitten ei :laugh:
No, olenhan minäkin sen verran, että välillä innostun neulomaan ihan urakalla, tosin aika rajoittunutta on se mitä osaan. Nyt on ollut hirveä vimma neuloa pipoja/hattuja lapsille ja puolelle suvulle :laugh: Ei ainakaan pipot käy vähiin, tytöllekkin olen tehnyt jo ties kuinka monta, puuvillaisia on pitänyt nyt suoltaa, pitäähän niitä kevät ja kesähattuja olla, ja joka väriä :D :whistle:

Hampaita saaneen vauvan imetyksestä joku (anteeksi taas tämä huono muisti :ashamed: ) kysyi, minähän olen imettänyt reilun vuoden edellisiä, joten niitä hampaita on tullut, ennemmin tai myöhemmin vauvalle. Meillä kumpikin puraisi pari kertaa, mutta hyvin pian lopetti, kun huomasi, että tissi lähtee samantien, eikä tule takaisin enää heti. Sen verran ahneita maidon perään olleet, että hoksasivat olla purematta, kun tissin otti heti pois ja sanoin totisella naamalla "ei pure"! Kipeää se kyllä tekee kun narskauttaa :x :o

Jaahas, kaipa sitä pitäisi jatkaa touhuja (=siis loputonta siivoamista) |O

Tuutilulla: nyt pitää muistaa että minähän olen se pehmo äiti joka antaa tytölle periksi lähes kaiken, kunhan tyttö vain itkee muutaman sydäntä särkevän kyyneleen ;) Tästä johtuen ja itseni tuntien meille ei trampoliinia tule :D mistähän minullekin löytyisi jonkun sortin auktoriteettia? :laugh: No totta puhuen en jaksa kytätä ja jos en kyttää pelkään kokoajan että vahinko tulee :whistle:

Yhteistyössä