2007 LOKAMAMMOJEN SURINAT *VIIKKO 16*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hipkukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tramboliinia ei tule meillekään. Ärsyttäis kun naapurin kakarat ois kokoajan meidän pihalla... ahisti jo viime kesänä kun naapurissa oli sellainen ja Annihan kinus kokoajan sinne. Siinä sitten seisoit vieressä ja kyttäsit ettei satu mitään. Onneksi loppukesästä trombi vei koko hökötyksen (ihan oikeasti, trombi meni meidän pihan läpi, heitti annin lelut pihan reunaan ja jatkoi naapuriin heittäen tramboliinin viereisen pellon toiseen päähän) ja se hajosi niin pahasti ettei voinut enää pomppia. Uutta ei ole ainakaan vielä näkynyt... :whistle:

Että vissiin tuli selville mitä mieltä oon noista :D

Huomenta!

Mä haluun sen pimennysverhon eemelille. Nyt on viikko menty niin, että jätkä herää 5.30-6.00. Jotenkin ei jaksais herätä niin aikaisin. Tänä aamuna otin viereen ja annoin maitopullon. Mutta eipä siitä ollut mitään hyötyä, söi vain puuroa vähän huonommin. Mietin jo, että kokeilisko aamuvelliä taas pitkästä aikaa... Jos siitä olis jotain tehoa.

Trampoliinia meidän ei tartte ostaa, kun saadaan se mun kummitytöltä. Sitten siihen tulee tuo turvaverkko. Joskin ei sitä vielä tarvita...

Jaaha, pikku prinssi kutsuu taas ;)

Töihin paluusta Ei vielä edes harkinnassa. Miullahan ei vakituista työtä ole odottamssa, joten nyt ollaan aateltu että olen kotona niin kauan kuin se tuntuu hyvältä. Sekä rahallisesti, että henkisesti. Mutta kyllä kieltämäti nyt keväällä on alkanut pyöriä työ mielessä. Olisin päässy halutessani yhteen paikkaan kausityöntekijäksi ja kyllähän työnteossa olis puolensa. Tavallaan houkuttelis, mut sit kuitenkin ihan kiva olla kotonakin. Kattellaan sit ens kesänä miltä tuntuu, jos vaikka mies jäiskin hoitovapaalle kesäks ja mie töihin. Hmmm...

Työttömäks jääntiä kannattaa miettiä aika tarkkaan. Siinä on kuitenkin velvollinen ottamaan työtä vastaan jos sitä tarjotaan tai saa karenssia. Ja nykyään ovat tiukentaneet noita käytäntöjä. Kolmen kuukauden työttömyyden jälkeen, on otettava vastaan myös muuta kuin oman alan työtä. Ja sitten jos mätkäsevät jollekin kurssille, niin sitten on sinne mentävä. Ja sitten joutuu turhan äkkiä ja yllättäen etsimään hoitopaikkaa.
Vaikka kyllä se ottaa päähän, kun olis noita liitonpäiviä vielä ja sieltä sais paaaljon paremman korvauksen. Mutta en uskalla ottaa riskiä, että mätkäisisivät työkkäristä työhön osoituksen tms.

Kantoreppu Haettiin eilen. Ja ajettiin jo sisäänkin, kun koko perhe käytiin iltakävelyllä. Mie pitkään arvoin Patapumin ja Ergon välillä. Patapum miulla oli kokeilussa ja tuntui hyvältä. Ostin sit kuitenkin Ergon ja se tuntuu jopa vielä paremmalta :) Muutama pikkujuttu on tässä paremmin kuin Patapumissa.
Mitäs te muut repun henkkineet olette tykänneet? Onko ollut ahkerassa käytössä? ja onko jonkun mies uskaltautunut kokeilemaan? Meillä mies kantaa ihan mielellään, varsinkin lyhyillä iltakävelyillä.

Arvatkaas mitä meitin poika eilen illalla keksi :D Puoli tuntia ennen nukkumaan menoa hää hokasi ryömimisen jalon taidon!!! Ja pääsi muuten aikas haipakkaa eteenpäin :whistle: Tähän asti on kyllä taaksepäin mennyt jollain tavalla. Tosin nyt aamusta ei tunnu enää oikein muistavan miten ryömittiin. Kokeilee ja yrittää, mutta ei meinaa onnistua samalla tavalla kuin eilen. Ehkä iltaa kohden taas hoksaa.

Oli kyllä nukuttaminen työlästä, kun oli just oppinut uuden taidon. Änkesi ja punkesi ja oli levoton. Meillä on nyt myös keksinyt sängyssä vatsalleen kääntymisen. Ja ressukka ei nuku mahallaan. Nyt onkin pojan molemmat kyljet pönkätty tyynyillä unien ajaksi, ettei vahingossa tai tarkoituksella pääse kääntymään.

Unilaulusta joku kyseli aiemmin. Meillä poika harrastaa sitä. Varsinkin yöunille mentäessä. Tuntuu että mitä vilkkaampi ja tapahtuma rikkaampi päivä on ollut niin sitä pidemmät ja kova äänisemmät laulut loilottaa sängyssä ennen nukahtamista. Pojalla on oma 'sanakin' jota käyttää vain ollessaan nukahtamaisillaan galingalin. Sitä ei kuule muulloin.

Nyt tuli tekstiä niin, että parempi hetkeks poistua, vaikka siivoamaan :D

Trampoliinista meille se ostettiin toissa kesänä ja kun oltiin kumpikin töissä miehen kanssa, se meni aivan överiksi koko homma |O Meidän piha oli kuin jokin yleinen huvipuisto :kieh: Porukkaa oli monesti, kuin pipoa kun tultiin kotiin, oli koko lähialueen pennut meillä |O :laugh: :$ Karkkipapereita, tyhjiä pillimehupurkkeja lojui siellä täällä jne. Ja kun siitä sanottiin, ei mennyt perille!!!! Kun tultiin raskaan työpäivän jälkeen kotiin, ei oikein rentouttanut mieletön hulina pihalla, se meteli kuului meillä sisälle asti :o Tosiaan kun ei päästy mukuloiden kanssa siitä yhteisymmärrykseen, trampoliini jäi varastoon viime kesänä!

Tänä kesänä siitä on nyt puhuttu, jos nuo lapset olis nyt yhtään "viisastunut". Se todennäköisesti kootaan, mutta jos säännöt ei menen niinkuin sovittu, se lähtee justiinsa pois! Ja nyt kun minä olen kotona, on helpompi pitää jöötä. Ja sellainenkin sopimus on että siinä ei hypitä, mjos aikuinen ei ole kotona. Eikä liioin kaverit silloin. Silloin toissa kesänä, kun kerran tulin kotiin, trampalla oli ainakin 9kpl 3-6 luokkalaista penskaa pomppimassa. Ja kerran kun tultiin kotiin mökiltä, naapurin penskat oli meidän trampoliinilla?! Että katsotaan miten se nyt toimii... olen sanonut, että sitten herkästi lähtee se vekotin, jos systeemi ei pelaa.

Niin käytiin eilen 6kk neuvolassa. Eemil oli 69cm pitkä ja 7800g =) Kyllä sen vaan on huomannut, että on kasvanut, kun osa vaatteista taas alkanut meneen pieniksi. Se oli mulle yllätys, että seuraava kerta vasta 9kk neuvola, onko muilla paikkakunnilla näin? Se on sellainen ryhmäneuvola. Nytkin mulla olis ollu vaikka mitä juteltavaa ja kysymistä, olipa vähän sellainen hoppuhätä käynti :/ Tuntui ettei meille oikein ollut aikaa. Lääkärinkin vastaanotto oli, kaikki mennyt niinkuin piti ja hyvin oli kehittynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Mammoliino:
TYÖT ON P****ESTÄ!!! :headwall: :headwall: :headwall: prkl!

*ja painuu takasin halogeenien ja loisteputkilamppujen pariin*

Niin onkin! Jaksamisia :hug: Mitäs siä oikein ideoit tai millaista kohdetta?

No ihan omaa tyhmyyttäni lupauduin kaverin taloa suunnittelemaan... Nyt vasta menossa sähkö- ja valaistussuunnitelmat rakennuslupapiirustuksia varten ja mulla alkaa jo olla mitta täys :headwall: Eli en ole lähiaikoina menossa töihin, jos se loisiminen on vaan jatkossa mahdollista :kieh: Tai no olishan se tietysti eri asia tehä työpaikalla niitä töitä, eikä keskellä yötä kun pitäis nukkua :ashamed: Mutta juu, vastaus kysymykseen oletko menossa töihin lähiaikoina, on EN! Kunhan tästä... ja toisesta lupaamastani työstä selviän :ashamed: :headwall: ARGH!

Nyt näytän sähkövarauksille pyllyä ja lähen perjantaireffeille kavereiden kanssa!!!! Meillä on tapana n. kerran viikossa tavata jonkun luona, kun kaikki ollaan äippälomalla, tai hoitovapaalla, ja tottakai syödään hyvin!

Eli herkuttelemisiin :wave:

Niin, ja tietysti kaikille ½-vuotiaille IIIISOT onnittelut :heart:

Päivää palstalle :D

Tänään meillä Juho tosiaan sen 6kk :heart: Synttärisankari vetelee pihalla unia, uhkaavasti näyttää siltä, että saattas vaikka alkaa satamaan, pitää tähystellä ja viiä sitten poju sateen suojaan jos satamaan alkaa.

Niinukka, kiitti turvaistuin vastauksesta, täytyy siis ensiks meijänkii vilkasta tuota ohjekirjaa.
Ihan vielä me ei sitä varmaan laiteta, josko parin viikon päästä sitten.

Hipkukka, kiva kun teilläkin on hokattu ryömimisen jalo taito, on sitä vaan niin ihanaa seurata kun lapsi kehittyy.
Meillä poju menee jo niin kovaa eteenpäin, että ei perässä meinaa pysyä :heart:
Mies sanookin että Juho menee stetsaamalla eteenpäin, on jotain ryömimisen ja konttaamisen sekotusta tuo pojan meno.. stetsaaminen oli kai joku armeijatermi semmoselle menolle, mä noista armeijajutuista mitään tiiä :ashamed:

Mitäs mun piti, ainiin Rontti, siitä liberokerhosa, yks merkki on 50 pistettä joten ne 30 merkkiäsi oli luonnollisesti siis 1500 pistettä, kerhossa on tavaraa tosi vähän...
Libero leikkimatto 800 pistettä
Libero peili 1000 pistettä
Libero sängynpäädynpehmuste 1000 pistettä
ja viimosena CD 1100 pistettä
Mun mielestä aika köyhä valikoima... :/

Meillä on yöt onneks rauhottunu tosi paljon, Juho kyllä öisin liikkuu sängyssä paljonkin, mutta nukkuu myös hyvin. Jos kääntyy mahalleen, nukkuu joko mahallaan tai kääntyy itse takasin selälleen. Tuttia joskus etsii öisin itse jos on päässyt tutti pakoon, sitten saattaakin poju olla niin että pää onkin jalkopäässä, mutta tutti on löytynyt taas suuhun.
Mä olen saanut monesti nukkua täydet unet, toki mä herään välillä Juhon ähräämiseen ja saatan vilkasta että kaikki on ok, mutta jotenkin vaan on huomattavasti pirteempi olo kun ei tarvi olla alvariinsa tuttia ettimässä pojulle suuhun.

Pitiköhän mun muuta.. :/ :whistle: :saint: :D

Juho kiittää onnitteluista ja lähettää samalla paljon onnea morsianehdokkaalle, eli paljon onnea Saralle!!

Täällä on sitten tooooooosi hiljasta kun mulla olis ollu aikaa roikkua täällä... :'( :|
No ei sitten vissiin auta muu kun mennä tyhjäämään astianpesukonetta ja kait sitä on pakko vähän siivotakkin :$

Topsy kiitos muuten siitä tassuttelusivusta! Me eilen sitä kokeiltiinkin, mutta en vielä ollut lukenut tuota linkkiä ja tehtiin se virhe että annettiin Siljan nukahtaa miehen "tassun alle". Tyttö nukkukin sitten tosi hyvin, nukahti 22.30 ja heräs vasta 06.15 syömään minkä jälkeen jatko vielä uniaan =) En kuitenkaan vielä luota siihen että oisivat kokonaan parantuneet, vaan kyllä meillä taitaa olla vielä paljon koulua jälellä :whistle: Kuitenkin tuolla tassuttelulla jatketaan :wave:

Kävin aamulla hierojalla, oli taas menneet hartiat kuukaudessa ihan jumiin. Nyt ois iso urakka perjantaisiivousta eessä....puuh puuh :whistle:

Töhin paluusta ja liiton päivärahasta, mä en pelkää periaatteessa sitä, että mulle tarjotaan töitä, mutta sitä mietin että jos aletaan esim jotain siivousjuttuja tarjoamaan, ja periaatteessa en sellaisia hommia ota, kun koulut on kuitenkin ihan eri alalle. Ja tarkoitus mulla ois itekin ettiä kokoajan noita open hommia, kunhan paperit ulos ammattikorkeasta saan. Ja tosiaan jos jollain on tietoa saako hoitovapaalle siirtyä työtön ilman karenssia, niin ottaisin tiedon mielelläni vastaan. Mistä mä voin kysyä tällaisia juttuja? Vähän nolo työkkäriin mennä ja kysyä et " jos ilmoittaudun työttömäksi niin saanko siirtyä hoitovapaalle jos teidän työt ei mua kiinnosta?" :ashamed:

Essi kävi aamulla ratsastamassa ekaa kertaa :D Istui sen ajan tallilla pienen valkean ponin selässä, että tallinpitäjä sai napattua kuvan. Laitan sen kerhoon näytille heti, kun saan kuvan itelle.

Mulle tuli eilen illalla yhtäkkiä migreeni. Seiskauutisia kattoessa huomasin, että tulee sahalaitaa oikean silmän näkökenttään ja 15 min päästä en nähnyt oikealla silmällä mitään. Onneksi mies oli kotona ja ite pääsin peiton alle hämärään makkariin särkylääkesatsin jälkeen. Ei ookkaan ollu tuollaista kohtausta aiemmin että menee ihan näkö.

Minsu: Liiton päivärahoille pääsee, kun on täyttänyt työssäoloehdon, eli ollut 10 kuukautta töissä 24 kuukauden aikana. Ja tietysti koko tämän ajan pitää olla liiton jäsen.
Tota 24 kuukauden tarkastelujaksoa pidentää äitiysloma, sairausloma, hoitovapaa, armeija..

Jos tarjotaan työtä, ja sitä ei ota vastaa, niin työvoimatoimisto oletettavasti langettaa karenssin, jolloin päivärahaa ei makseta. Jos on hyvät perustelut työstä kieltäytymiselle, niin silloin karenssia ei synny. Karenssi on n.1- 3 kk normaalisti. JOs toistuvasti kieltäytyy työstä, niin silloin karenssi saattaa olla pidempi, tai sitten voidaan jopa vaatia että täyttää koko työssäoloehdon uudelleen.
Karenssin ajalla on tietysti oikeus kotihoidontukeen, se ei liity työttömyysturvaan mitenkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Töhin paluusta ja liiton päivärahasta, mä en pelkää periaatteessa sitä, että mulle tarjotaan töitä, mutta sitä mietin että jos aletaan esim jotain siivousjuttuja tarjoamaan, ja periaatteessa en sellaisia hommia ota, kun koulut on kuitenkin ihan eri alalle. Ja tarkoitus mulla ois itekin ettiä kokoajan noita open hommia, kunhan paperit ulos ammattikorkeasta saan. Ja tosiaan jos jollain on tietoa saako hoitovapaalle siirtyä työtön ilman karenssia, niin ottaisin tiedon mielelläni vastaan. Mistä mä voin kysyä tällaisia juttuja? Vähän nolo työkkäriin mennä ja kysyä et " jos ilmoittaudun työttömäksi niin saanko siirtyä hoitovapaalle jos teidän työt ei mua kiinnosta?" :ashamed:

Voithan sä tottakai koska vaan lopettaa työnhaun työkkärissä. Silloin ei tietty saa päivärahaakaan, jos ei ole työnhakijana, mutta voit tottakai itse lopettaa työnhaun.

topsy miulle sano kelan nainen silleen että jos olen työttömänä työnhakijana,ja tulee passitus työhön,niin voi "lennossa" jäädä hoitovapaalle..eikös sen hoitovapaan mahdollisuus ole kolmeen vuoteen asti..?
ja joskushan oli (niin silloin n.7v sitten) että vuosi pitää olla työttömänä ennenkuin työllistäävät..onkohan tuokin käytäntö sitten muuttunu..ja kahden vuoden aikana jos se 10kk tuli työtä niin pääsee jonkun työttömyys kassan jäseneksi..ja kantsii kyllä heti työn alkaessa liittyä johonkin liittoon..et kyllä se liiton korvaus on huomattavasti suurempi mitä pelkkä kelan peruspäiväraha.
ja en minä ainakaan ota muuta työtä vastaan ku oman alan työtä.minulta ne siellä työkkärissä kysy ainakin tuota et suostunko ottamaan muuta työtä vastaan ku oman alan työtä..sanoin että en..no eipä tuo muuta tehny kun kirjotti minun tietoihini ylös kyseisen asian..

hitto nyt palaa tytyltä käämi..pakko mennä.

Alkuperäinen kirjoittaja niinukka:
topsy ..ja kahden vuoden aikana jos se 10kk tuli työtä niin pääsee jonkun työttömyys kassan jäseneksi..ja kantsii kyllä heti työn alkaessa liittyä johonkin liittoon..et kyllä se liiton korvaus on huomattavasti suurempi mitä pelkkä kelan peruspäiväraha.

Siis sen verran pakko korjata, että kyllä liiton ja kassan jäseneksi pääsee heti kun alkaa työt, ja itse asiassa silloin heti kannattaakin liittyä jos aikoo, koska siihen työssäoloehtoon luetaan vain ja ainoastaan se jäsenyysaikana tehty työ..
Eli jäsenyyteen ei tarvitse tuota työhistoriaa:)

**muoks..mistähän ton alleviivauksen tein,,ei ollu tarkotus..**

no nyt on uudet verhot ikkunassa...

kiitos [/b]mammoliino verho vinkistä! :hug: :flower:
lisää tyynyjä vaan pitää haalia tonne.
Sit ku joku kertoo millä saan ton sähkösyyden noista verhoista pois!?! Sen takia näyttää et viettää joka suuntaan... liimaantuu seinään kiinni ku niin sähköset.

minä päätin kokeilla niitä kinkkuhyrriä vai rullia vai mitä ne nyt ikinä onkin... kohta paistamaan. :p

Siiri tossa lattialle istuu pyykkikorissa kun en jaksanu koko aikaa olla komentamassa kun oli menossa johtojen kimppuun.

mut nyt tekemään äiskän synttäreille huomiseks valkosuklaa-daimkakkua.... :p :wave:

moikka..
huomenna ois ne simpan syndet :)
kakkuki haettiin leipomosta ja oli kyllä melkein 3x niin iso ku mitä piti tulla mut onpaan herkuttelua mulle tiedossa :laugh: pitää laittaa kuva jossain vaiheessa..just just mahtu siinä pahvi loodassa tonne jääkaappiin.

onnea onnea onnea onnea synttäri sankareille!!

Töihin paluusta olette kirjoitelleet... Mä tässä odottelen, että se äitiysloma joskus kunnolla alkaisi :x ... Tyhmä kun olin, niin lupaudun tekemään tutkimusprojektin loppuun saakka, ja koko äitiysloman olen sitä tehnytkin. Niin paljon kuin sitä nyt pystyy... välillä olin aika hajalla ja öisin tuli niitä mä-en-pysty-tähän aatoksia, mutta nyt taas näkyy valoa tunnelin päässä, kun loppu alkaa häämöttää. Eli mä todellakin odottelen, että saisin vaan olla kotona Vienan kanssa ilman mitään velvollisuuksia. Mutta mutta, apurahalla kun olen ja ne on nostettava tiettyyn aikaan mennessä, niin hiukan mietityttää tuo jatko. Kesän ainakin olen kotona ja nostan silloin apurahaa hieman korvaukseksi tästä äitiyslomalla tehdystä työstä. Syksyä pitää katsoa, josko löytyisi jokin lapsiystävällinen osapäiväratkaisu noiden mummien avustuksella. Päivähoitoon en vielä haluaisi millään laittaa...

http://www.ellos.fi/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=8343&productId=202733&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=#
89-2507_X.jpg

Santti!!! Unohtu sulle viimeksi laittaa ne linkit niihin tyynyihin ja nehän oli perskules menny kun nyt katoin :ashamed: Mutta tuossa olis raikkaat ja kesäiset kaverit niille olemassa oleville tyynyille!

Miä kävin tänään taas kirpparikierroksella ja mukaan tarttui vaikka mitä. Myös jotain 80cm vaatteita kun olivat niin kalliita 0.40? :D Ja löysin Kiialle juhlakengät. Koko 20 ja semmoset "kevyemmät malliset" mustat lakeriset, hinta 1? Ei meil kyllä ole juhlia tiedossa mutta kun halvalla sai :laugh:

Ite muutin pääni vieläkin pyöreämmäksi ja leikautin polkan. Hät hätää leukaan ulottuvan. Hitsi kun lähtee ihan kamalasti hiuksia niin nyt nää näyttää paksummilta. Tosin ei pallokasvoisen hiusmalli. Lihottaa ihan hirveesti :kieh: Mut leikautin kumminkin :D

Ai niin, Piituli, meilläkin on kruunupipo ja toinen työn alla :D

Santti onpas ihana pikkuneiti teillä! :heart: Ihan kuin ois paljo vanhempi meidän Siljaa, niin terävänä siellä istuskelee! :D

Siivoukset on siivottu ja nyt oottelen miestä töistä jotta päästään kauppaan. Mun tekee taas mieli kiinalaista...tää on ihan hullua, mää voisin syyä sitä vaikka joka päivä!!! :p Te jotka myös tykkäätte kiinalaisesta niin mikä on teiän lemppariannos? Minä otan melkeen aina kanaa valkosipulikastikkeessa, mutta mieli tekis joskus kokeilla jotain muutakin...

tuutis ei saa kehuskella kirpparilöydöillä!!! Mulla alkaa aina päässä pyörimään ja suusta tuleen tulipalloja kun joku on tehny hyviä löytöjä....määki haluun!!! :headwall:

moiks!
kehtaisko joku asiasta tietävä laittaa mulle "pikaohjeet" unikouluun/tassutteluun?
miten alotetaan,miten toimitaan vauvan herätessä yms. ja mitenkähän tuon saa ylipäätään nukahtamaan itsekseen :| ...........tähän asti nukkunut vaunuissa mutta eikö tuo ole jo aika opetella omaan pinnikseen :D ,meidän huoneeseen kylläkin :D !

Tiipiillähän on unikoulu käynnissä parhaillaan.

Tuutilulla. Minäkin varasin tänään uuden kampaamo ajan. Mullakin on nykyään suunnilleen olkapäille ulottuva malli ja viimeksi rikoin hiukset eri pituisiksi eikä ole niin pallopään näköinen silleen hieman viistosti eteenpäin pidempi. Olikoan tarpeeksi sekavasti selitetty.

Meidän Aatu alkaa ehkä olemaan parempaan päin. Nukkunut nyt ulkona jo yli tunnin eikä ole kertaakaan kitissyt :D jospa tämä tästä.

Pupu pitkäkorva loppui, pitää rientää ennenkuin Anni huomaan että olen koneella :kieh:

Yhteistyössä