Hae Anna.fi-sivustolta

2017 Murrejuttuvuas

Viestiketju osiossa '50+' , käynnistäjänä Lounasest päi, 02.01.2017.

1. Lounane huolissas Vierailija

Käväsin pitkäst aikka paril muul palstal ja ilahtusi et niil ei tapeltu. Mut sensija tuli klimppi vatta 2017 ennustuksie lukemisest. Ku kaik kulttuurit vaipu aikanas kurjuutte ni onk nyt Euroopa vuaro? Kuka meil sillo anta kehitysappu, heittäis meil lentokonest peruni ja riisisäkei. Vettä vois kerätä yäl verkoil niinku aavikol et saatais perunat keitetty, muusi ja särä saatais unhotta. Ol täs sit ilone ja pulune ja myänteine. Tämän sukupolve pylly kasva sit jo ukonputki, ei sen pualest, mut jälkipolvi suretta. Olenk mä nyt realisti tai pessimisti? Kelju näkijöil ku ain näkke et mennä päin männikkö.
    Tähä olis pitäny vastapainoks kertto vitsi, mutku mul ei tul yhtäkä miäle.

Männyist tuli miäle et eik Vm47 viime vuan ollu aja päi mäntyi ku hän ajo koirat takapenkil kotti? Mä en muista et olik hän hiuka ottanu? Siit poliisisetä ei olis tykänny vaikk ne nykyä o eri höövelei. Ilmari pysäytetti piänest ylinopeudest ja tilanne hoidetti nii miällyttäväst ja hianotuntesest et sakko oli ilo maksa ja molemmil jäi hyvä miäli.

Hyvä miält tänä kaikill.

2. vm47 Vierailija

Jättiputki ja ukonputki on eri kasvit, Otavan värikasvio on hyvä varuste kotona. Siitä voi tarkistaa monia kasvijuttuja. Jättipalsami tekee kukkia vaaleanpunaisista tummanpunaisiin jaj niitä voisi verrata vaikka pusuhuuliin. Parimetrinen ei ole outo ilmiö. Kumpikaan ei esiinny (tuonti-puutarhakasveja) kuin sivuviitteenä (jättiputki) Otavan kasviossa. Lupiini ei ole ollenkaan.

Tänä aamuna kävin taas siivoamassa yhtä kasvupaikkaa koirapuiston ympäriltä. Pari kaveria tykkää että turhaa työtä enkä saa niit kaikkia hävitettyä - en toki mutta aika monta siementä jää joutumatta maahan.

Ai nii, tää on murrepalsta ja mie kirjotan melkei siistii kirjakieltä. No, siel tuli iha hiki ja pihas viel sahasin pari kuivaa sirreenivartta poikki ja sit lähin laittamaa teetä. Ens mie istuin kuitenkii tähä päätteelle ja tulin kattomaa fb-sivvuu ja tänne ellilöihi. Mut nyt miul alkaa olla iha nälkä, pittää ottaa napakka voileipä ja sitä teetä.

Voikaa hyvi

3. Onnistuva mies. Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    4
    On kohta elokuu, ja hyvin menee.
    On hyvinvointimittarilla mitattu.
    Aamuisin voi tuloksen lukea helposti.

Näkyyhän noita vieraskasveja olevan kaikkialla, mutta miten niitä voi mennä tuhoamaan muiden omistamille maille.

Voikaa hyvin, ja oikein kevyesti.

4. Lounane Vierailija

Mä meni kokeilema jotta ja teksti meni sen siliän tiän. Mä seliti siin et putkikasvit mene mul sekasi mut et sen mä olen lukenu et Lapis jottan putke o käytetty ravintona.

Töit tarttis tehdä sopivast ja säännöllisest. Kävi nii et eiline riahunta tunttu tänä kropas. Joskus ku lukke et satavuatiat hoita puutarhan itte ni mä olen heikko esitys. Riahumiest oli se hyäty et mä nukkusi ku piäni porsas ja Ilmari oli jo juanu ensmäise kupillise kaffe ennenku mä sain simmut auki.

Hiano sunnuntait.

5. vm47 Vierailija

Ei oo vm47 ajanu ottaneena. Viina ei maistu oikei mitenkää päi. Absolutist en oo enkä oo koskaa ollu, kerra joskus nuoruuves oon ajanu pikkujouluist vähä tuiskeessa kottii mut mittää ei tapahtunu. Enkä mie oo ajanu mäntyi päi. Katulamppu oli se mihi miu peili särky.
    Huomiseks on luvassa saetta reippaamminkii, pittää ottaa satteevarjo mukkaa ku meen kampaajalle permanenttii laitattammaa. Koirat saap jäähä kottii.
    Eile käin paikas mis mitattii jalat sellasii tukisukkii varte. tarkkaa puuhaa, muutama senti välil pantii lukemat paperille kuvvaa. Taitaa tää meijä eksote maksaa ne. Oliha nois kinttulois vähä paksuuserroo, reies suurin ero oli 8 cm verrattuna siihe ohkasempaa koipee. No, jos se vaik kutistus vähä ku ruvetaa vettä puristammaa ulos niije sukkii voimalla. Saattaa painokii laskee. Pittää ainakii kokkeilla. Aika jänää et puolet iästää on saanu eri peri kintuilla kulkee, pari kertaa on katottu varjoaineije kans eikä mittää syytä oo löytyny; luulotautii koko juttu. Nyt ku korkee iä takkii pitäs liikkuu ni nyt sitte käyvää hoitamaa. Hoietaa nyt sitte. Mukanaha tuo on kulkenu vaik ei oo mittää tehtykkää.

Maailma on täynnä ihmeellissii asioit. Voikaa hyvi

6. Vissi kukka ihmine ei ol symmetrine. Aika monel o vino nokka, toine olkapää tai lonkka alempana, sisukaluist o vaikkemppi otta selvä. Must tuntu et mul o toine rinta hiukka isompi toist. Ei piäni kokoeroi kukka muu huama ku ihmine itte. Yks tuttu käyttä kesät talvet pitkä hamet tai housui ja mä luuli et se vaan tykkä niist, mut sit se sanos syyks etku hänel o nii ongelmi suanikohjuje kans ja aurinkoki o myrkky niil.
    Käytti oikke kivoil syntymäpäivil. Me ei edes tunnettu muit viarai, mut äkki siin tutustus. Yhde miäsviaran kans synkkas puhe nii, et Ilmari tuli siihe käsivartes kans :) jos te ymmärrätte mitä mä tarkota. Kukka ei ollu pääll päsmärinä kuunteluttamas ykspualisest sen jutui, vaa kaikk kertos jotta simmotti kevyest.
    Taas uus päivä kaike uudeks muuttaa voi. Mä toivota onnistunut permanentti Vm47 ja muil näppärä tiistait.

7. vm47 Vierailija

Kiitos toivotteluist, hyvi onnistu - ainakii päält kattoen. Nyt ku maha on asettunu sen marevaani kans olemaa vähä nätimmi ni tukkakii tuntu paremmalt, ei nii kuivalt koppuralt ku viel pari kuukautta sitte. Tukka ja suolet on iha selväst keskusteluyhteyves. Jos suol voip huonosti ni voip tukkakii. Nyt on ollu paremp kumpakii pää.

Tännää ostin taas laatikollisen mansikoit, täl kertaa höil oli roskat mukana ja piti istuu telka ääres pitkää ja perata niit - suoraa kattilaa tietyst. Äske just lopettelin keittämist. Montta pienehköö purkillist tulikii taas. Ai mite hyvvää on letut ja mansikkahillo! Omppuhilloo mie en saakkaa ku osto-omenist. Omis puis ei oo ensimmäistäkää tulos. Täl kulmakunnal näyttäs usseemp puutarha olevan samas jamas niije suhtee. Kylmä tuul ja niukat pölyttäjät ja lepovuos lienee pääsyyt.

Ennustukse mukasest satelee ain välil, pesin auton (!!) tuos alapihal ja siihehä laittaus yks pien kuuro sitte ku loppuhuuhteluu ois pyyvetty. Sisäikkunoit olin puhistamas ku se alko. Kumpparit oli jalas aamullakkii ku puistos käytii, kosteeta oli yön jälilt. Nyt paistaa aurinko, mut katu on iha märkä.

Voikaa hyvi ja varokaa liikaa työntekkoo!

8. Sadonkorjaust Vierailija

Kyl tukka o jonkulaine hyvän olon mittari, vaikk se onki kuallut materiaali. Jos se ei olis, ni kukka ei leikkauttais sitä, laitta siihe permanentti- tai haisevi värimyrkyi. Tukka hyvi, haikki hyvi ja toistappäi.

Eile oli Sadonkorjuntapäivä. Persilja tykkä kasva lämpimäs nurkas ja itä oliki purkin täydelt. Talvel tule kesä miäle ku mausta ruuat oman sadon tuatteil. Muutki yrtit voi hyvi ja koht pakastin pullotta niist.

Ilmari oli enne munt ylhäl aamul ja sanos et ikkuna edes o kuallu lintu. Ku mä kattosi sitä ni se nosti pääs ja mä päätteli et se o nuari lintu, lentäny päi ikkuna ja menny pökerryksi. Juatti kaffet iha hilja ja vähitelle se nous kintuilles ja häipys huilama ruusuje al.

Samoin et älkkä tehkä liika töit, ei terve kroppa jne. Voikka hianost.
    Lounane

9. linnun laalu Vierailija

Finlandia
    Oi Suomi, katso, sinun päiväs koittaa
    Yön uhka karkoitettu on jo pois
    Ja aamun kiuru kirkkaudessa soittaa
    Kuin itse taivahan kansi sois
    Yön vallat aamun valkeus jo voittaa
    Sun päiväs koittaa, Oi synnyinmaa

Oi nouse Suomi, nosta korkealle
    Pääs seppelöimä suurten muistojen
    Oi nouse Suomi, näytit maailmalle
    Sä että karkoitit orjuuden
    Ja ettet taipunut sä sorron alle
    On aamus alkanut
    Oi Synnyinmaa

Yöllä sato vettä ja nyt vähän tuuloo. Taevas on kirkas ja aarinko paestaa tääveltä terältä.

Piässä jatkuvasti pyörii Oi kallis Suomenmaa laalu. Ee aattanu kuin ehtiä
    sanat laalukirjasta ja kuunnella netistä. Samalla tuli kuunneltua Finlandia-laalu Finlandia-talossa. Nyt vasta huomasin, että laalussa maenittaan kotiseevun vuakunan tunnuslintu. Liekö sieltä lähtösin tuo linturakkaus.
    Ooto lintuhan minä oon itekkiin. Joku on väettäny myös kalaks.
    Ihan mukava, kun syksy kohta tulloo ja linnut lähtöö muuttomatkalle.
    Pii pii pikkunen lintu pakottaako jalakojas, koevun oksalla ollessas nurmikolla
    nukkuissas.
    Siinä laalu, jota tuli aekonnaan paljon laalettua.
    Minun ee vuan pijä laaloo yhtään mittään iäneen tässä huushollissa.
    Aakasin netin, kun piti päevittää yks nettisivu. Pijän tämän viikonlopun nettipuastoo. On tullu taus liikoo seerattua metioo. En ennee tiijä mitä mieltä oon Tuntematon sotilas elokuvan sponsorijutusta. Tuomas Enbuske kirjotti asiasta aaka haaskan kolumnin. Mistä sen tietää vaekka joskus julukastaan kirja tae elokuva Tuntematon nettikookkulaene. Taastamusisiikkina olis kiurun laalua. Nyt netti kiinni ja sassiin.

10. Fianlandiast nouse ain tunteet pinnal. Meil riittä muihi maihi verrattuna laului ja musiikki. Itte ei ain huamata mikä aarre ne meil o.

Tost linnun "laalust", etku nouse aikasi aamul ni huama et hiljases puutarhas käyki siipie vilinä. Yhdet linnut noukki nurmikolt jotta ja toiset auringonkukkasist. Vähä myähemmi mehiläiset laitta hihat heiluma. Viäl ku katto kukkapenkki ni siäl o miälikuvutuksellise näkössi hyänteissi siippien kans ja ilma. Jos ei ol hyänteissi ni ei ol linnui ja jos ei ol mehiläissi ni meilt loppu ruaka. Jos läntisel maailmanpualiskol ruveta tosissa syämä hyänteissi ni meist tule kilpailijoi linnuil ja lintulaudat saa heittä veke. Tai ei sunkka, niitki ruveta sit teollisest kasvattama ja luannost kerättävät myydä bioloisina. Mut Egyptis o taas heinäsirkat peltojen kimpus. Ne sirkat ku sais pussi ni siit riittäis valkuaist ravinnoks.

Ei ollu tarkotus tulla syvämiätteiseks mut simmotti yks ajatus poiki toise. Hyvä viiko alkku.

11. vm47 Vierailija

Oi kallis Suomenmaa, sun koskiesi kuohuja, honkiesi huminaa suo mun kuunnella kunnes mmmmmmm hetki jo lyö mmmmm jne, ei ihan ulkoa muista. Miulla on pyöriny korvamatona semmone kesän aurinkopäivien aikaan. Muistaaks kukkaa? Semmosii retki- ja leirilauluja .
    Viiko kuluttuu onki viikolloppu Kotka seuvul kuroleiri, sit lauletaa korkeelta ja kovvaa. paitsi et nuoti mukkaa eli aika matalalt ja kohtuukovvuuvella. Mie tykkään näist leirilöist.

Mut taas tännää sai muutama jättipalsami kyytii, kukkaset riivin latvoist pois ettei ne vahingoskaa jää tekemää siemenii. On ne semmosii heittelijöit. Käin tännää maalla kattomas yhel tilall onks viel vattui. Eile oli ollu mahottoma paljo kerrääjii ku oli nätti päivä ja tännää sai kypsää marjaa ettii. Onneks heil oli valmiiks kerättyy muutama rasia ja mansikoitkii. Keittelin hilloks semmosen vajjaan puol ämpärii ja purkitin pienii purkkiloihi. Koht laitan ne jääkaappii, se on miu kellari. Eihä siel ylleesä juur ruokatarvikkeit ookkaa. Pakkasee ehkä otan myöhemmi pari vatturasiaa. Kyl oli muute paljo raakileit oottamassa kypsymist eli lämpimii päivii sopivan vesimäärän kera.

Puistos oli muutama yritteliäs koira kaivanu tiesä aian ali ulos ja sain viimeinkii sen talkkarin mättämää hiekkaa niihi kuoppii. Hänest se on turhee, kaivaat vaa uuvestaa. No, siel kuopas on toiste laittamii kivemurikoit. Mättihä hää sitä hiekka sinne ku pomo käski. Mut heti ku mie läksin puistost ni siihe jäi lapio ja hiekka ja kottikärrit.
    Vieraskirjas oli kirjotus et Muoniost oli käyny 5 koiraaa emännä kans vilvottelemas puistos ja olivat tykänneet kovast. Hyvähä se onkii. Nätti ja viihtysä, on virikkeit ja lähevettä juotavaks.

Nyt miuta sitte väsyttää, leppäilen ja meen sitte sänkyy. Voikaa hyvi ja nauttikaa marjoist ku ne kypsyy.

Ai nii, muistatteks viel ;) :n eli virnun, näin häntä kaupoilla ja parannettii maailmaa kovast. Terveisii

12. Lounasest päi Vierailija

Tuttu et jokin sävel jää soima miäle ja toi korvamato onki hauska nimi sil. Mikä tänä mahta olla et mun täyty jatkuvast korjata teksti ku mene kirjakiäleks?
    Mul o jääny Muaniost miäle isot pinot lumikelkoi kaupan pihal ja et riukuaidan pääl oli heitetty heini kuivuma. Se oli kaunist ja tunnelmallist ja kesäst. Muaniolaiset koirat oli nauttinu etelän koirapuistost niinku lapset Linnanmäel ja emännä kirjotuksest päätelle teil o koirie viaraskirjaki.
    Ihmiset osta marjoi ja tekke hillo, meil pakasti on jo täynn vaikk satovuas ei viäl ol ohi, eikä kellari ol tarppeks kylmä. Jotkut tykkä poimi marjoi ja tuavat niit simmosil ku ei pääs itte, tai ei tykkä. Ne taas laitta jotta myähemmi kiitokseks ja nii molemmil o hyvä olla.
    Voikka hyvi.

13. piässä pyörii Vierailija

"Yön uhka karkoitettu on jo pois"
    Korvamato vielä vaevoo piäparkoo. Mietin miten männöö toenen säkkeistö.
    Kahtelin kuvia kuusta, josta oli kuin pala haakattu poekkeen.
    Oovoista siäilimiöistä oli myös kuvia. Ihan kuin taevaan kanteen olis tullu pyöree reekä. Meteorolokit ossasivat antoo järkeenkäävän selityksen ilimiölle.
    Uamun uutisista selevis minne ne kuin pieru Saharaan hävinneet ukrainalaeset ja yks virolaene marjanpoemija on hävinneet. Ee kuulema oo ollut yöpaekan seevulla töetä ja olivat vaehtanneet paekkoo Suomessa.
    Alako nuo korvamajot jyskyttee piässä kun kuuntelin ja kahtelin youtuupesta Iskelmäviikkoo. Oon jiäny kookkuun anna.fi Kanariansuaret palstan lukkuun.
    Tuntuu kuin silimät, suu ja korvat olis täännä Saharan lentohiekkoo hiekkamyrskyjen jäläkeen. Niin oon elläytyny suarten elämään.
    Hyvä tiällä Suomessa on ellee. Nyt tuuloo mukavasti. Tuuli hilijoo henkäelöö ualto vapa väläkkyilöö, pikkulintu huoleton laaleloo nyt kevät on.
    Pihlajanmarjat on jo punaset. Pittää vähän oekasta ja laettoo, että nyt kohta syksy on.
    Pitäkee anna.fi palstat elävinä. Minulla on niin vähän asioo huasteltavana.
    En etes äsken muistannu kahtoo kaapassa mikä on päevän lööppi.
    Katon kohta netistä kun ensin selevitän yhen asian.
    Hasta la vista! Tulloo tuosta laalusta aena mieleen entinen koolukaveri.
    Män kaavan aekoo ennen kuin tajusin mitä tuo h tuossa essä meenoo.

14. vm47 Vierailija

Oi nouse Suomi, nosta korkeallel pääs seppelöimä suurten muistojen. Oi nouse Suomi, näytit maailmalle, sä että karkoitit orjuuden ja ettet taipunut sä sorron alle. On aamus alkanut, synnyinmaa.
    Oisko tuos oikeet sanat.

15. Onnistuva mies. Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    4
    Ei tule nyt mitään laulunsanoja mieleen.

Voikaa hyvin vaikka laulellen.

16. Upeat sanat Finlandiassa ja sopis lohdutukseks yksityiselki ihmisel sillo ku elämä pyärittä.
    Tuttava tarttis nyt terapiakoira. Heill o ain ollu koira, omaa ei enää ol, ikkä tule nii et koiran hankkimine epäilyttä. Mut ku ain o ollu koira ni sen puute tekke kipiä. Mä katon viärest heijä hiljast luapumist keittiöpuutarhast, matkoist omal autol ja simmost ympyröitte piänenemist ni siit saatta syntty kriisi.
    Meill o tuaksuvi ruusui ja mä olen laittanu niit vaasin täytte makuuhuanseesse ja muualki. Ku mene ohi ni mä ihan niinku pysähdy hetkeks siihe hiano tuaksupilve enkä ajattele mittä muut. Se o hiukka ku minimeditaatiohetki.
    Ruusuntuaksuisi meditaatiohetki kaikil.

17. vm47 Vierailija

Oikei tulkittee terapeutti. Ratkasuks vois käyvä aikuisen koiran ottamine - Koira-palstal on tajolla uutta kottii tarviivii aikuisii ja vanhoikii koirii ketä oikei kukkaa ei ennää tahtos ottaa. Sellaeselle ku antaa koin ni voip röyhistellä rintaasa ja tuntee ittesä hyväntekijäks, mitä iha oikeesti onkii. Tuntee ittesä tarpeelliseks, siin se on jutuj juoni. Kennelliito sivuilkii saattaa olla tarjolla sellasii. siin ehtii hyvi voiva vanhemp ihmine hoitaa vaik kakskii koitonta koiraa enne ommaa kuolemaasa.

Ne muoniolaiset tuli tänä aamunakkii puistoo enne ku myö ehittii lähtee. neljä haskii ja yks muu iso koira. Hyvi näyttiit viihtyvän ja läheves maistu. Eile käytii aamulla sen (laiskan) kylätalkkarin kans hakemas. Hää täytti kanisterit ja kanto ne kuopast ylös (lähe on kuopas ku täytemaata on mätetty sen ympärille ja putki järvee siihe alle). Hää jakso nostaa yhen kanisterin autost koiriin häkkii, mie nostin kaks mut ei hää kyenny (viittiny) sitä neljättä ottaa autost ja kantaa aitauksee. Mie sit illalla nostin. Meit on joka lähtöö.

Tännää paistaa päivä, jokune pilvi taivaalla. Katotaa mitä saahaa tännää tehtyy. Lähteeks ruoholleikkuri käyntii vai ajellaaks rantatorille teekupposelle. Näyttiit aamutv:s meijä kaunist kaupunkii sielt satamast. Näyttelijätkii kehu.

Voikaa hyvi ja tervetulloo visiittii tänne kaakkoo

18. Onnistuva mies. Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    4
    Kyllä kylätalkkarirobotti olisi tarpeellinen.
    Kyllä niitäkin varmaan tulee, kun lentäviä autojakin jo suunnitellaan kuumeisesti.

Voikaa hyvin, kun hellettäkin on luvattu, ja vähän ukkosta, sekä tihkusadetta.

19. Nii se on et tuttava tuntis ittes tarpeelliseks, olis jotta mist hualehti ja koirast o seura, sen kans voi jutella simmossi, mitä miähet ei ymmärrä, eikä koira käy hermoill :)
    Kylätalkkari kuulosta miälenkiintoselt viralt ja sen ku oikke hoita ni ei käy raskaks tyän pualest? Ainaki mä sain simmose käsitykse et hänest o pomoks ku osas laitta naise kantama loput vedet. Tai oliks veden kantamine hänel ala-arvost tyätä?
    Onnistuva miäs o aikkatas edel, kestä viäl ennenku roboteist o appu ja mitä monimutkasempi tekniikka ni sitä ussemmi rikki ja lopuks käy niinku lapse kauppa laittamine, et men itte peräs.
    Kummone näky mahtas olla ku robotti touhuis keittiös vaikk pitsan teos? Olisiks se nii täydelline ettei tarttis esiliina tai olisiks nii et jauhot ja päälliset uis lattial tomaattikastikkes? Mut ittes se siivois jälkes nii et mitä mä täs hualehtima. Mahtasiks mul käydä aika pitkäks ku o tottunu olema kotitalkkarina? Tulisiks must sit kotitonttu?
    Mukava lauantait kaikill.

20. Onnistuva mies. Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    4
    Vettä satoi, mutta ukkosmyrsky meni ohi.

Voikaa hyvin, vaikka vain lause kerrallaan.

21. laase kerrallaan Vierailija

Eelen oli tiällä kova myräkkä. Kun ilima asettu niin kahtelin koevun lehtee, joka oli kiinni parvelasissa.
    Nyt ilima on mukavan viliposa.
    Eelen viestini Kanariansuaret palstalle tuli jäläkijunassa. Jo kerkesin miettiä tuliko sanottua jottain jootavvoo.
    Ihan mukava olla metialakossa. Kävin edlen kuitenniin ilimatieteenlaetoksen sivulla. Kotikaapunki oli punasella alueella.
    Ee minun tie miel mualimalle.
    Kahtelin eelen netistä Iholla-sarjoo. Lauran elämä oli vähän kuin minun elämä aekonnaan. Mukava kahtoo immeisiä nuomarin takana. Sitä se oekee elämä on. Joskus itkettää.
    Ostin eelen Litistä tarjouksesta lehmäkarkkeja. Oli viimenen pussi hyllyssä. Oon siten hengessä tuas maetopitäjän tyttö. Käätiin aena äetin mukana lypsyllä Yläkorvessa ja istuttiin siskon kanssa maetokärryissä.
    Hyvvee mieltä kaekille. Kessee on vielä jäläjellä.

22. Lounane Vierailija

Taas mä ihailin Onnistuva miähe ytimekäst ulosanti. Myrsky puhutta mut ukkose ja myrsky satte jälkke ilma o raikast hengittä. Ilmanks sanota et hyvä riita puhdista välei. Huanonek hajuaisti iän myätä? Tai onk se nii et ilma ei enä tuaksu nii hyväl ku enne?
    Onk Kanarian saaril jotta tapahtunu, liia pal turistei? Tasa ei käy onne lahjat, jossa o liikka ja jossa sais olla enemmä.
    Me mennä lissämä yhden kylä turistitilasto, eli meijät o kutsuttu valmin pöydän ääre. Kyl kelppa.

23. vm47 Vierailija

Myrsky meni yli tästäkii. Eri puolil kaupunkii vähä eri aikaa ja erivahvusena, mut tähä kohtaa se tuli aika selkeesti. Yhdeksä aikaa kuuntelin ens et onks pojilla bassot kovilla mut sit huomasin et vähä välähteli ikkuna takana ja jossai vaiheessa yhetoist kieppeil jylinä oli iha yhtämittast. Ja siihe tuli kans kaatosae. Ne mekasti aikasa ja hiljeni sitte. kaks-kolme tuntii koko myräkkä. Mie olin petis, meen siin yheksä aikaa ja kattelin telkkaa nii et olin iha virkee. Sit panin telkan kii ja luin viel sen 'vakioannoksen' ja siin olikii se myrsky jo heikenny. Ei kerinny pelkäämäänkää, vaik mökki tutis pahimma jylinä aikana. Koiratkii vetel vaa unta palloo, heit ei häirinny ku mie en reagoinu mitenkää. Aamulla sitte oli ilma nii raikas ja pölytön ja usvaton.

Käytii tyttölöije kans kattomas parrii kirppistä. Siel oli yhel myyjäl sellane 13 viikkoo vanha koirapentu ja kyl oli sulone. Miu tytöt ei ois oikee piitannu mut hää yritti käyvä leikkimää niije kans. Mittää en ostanu mut kerroin näist koirapuistoist ku hyö on iha uusii koiraomistajjii. Onnee matkaa heille ja heijä uuvelle koirallee.

Voikaa hyvi kaik

24. Kestis Vierailija

Miekii käin tännää siel "uuvel kirpparil" ja ainaha sielt jottaii mukkaa tarttuu, näiköhä myö käytii vm47 kans samal kirpparil....

Sit käin hauvalla ja nyt täs koha oottelen iltaa.

Onks teil ollu paljo kesävieraita? Miul tuli tää nimimerkki siitä ko tunsin ittein aikonaa, niiko oisin ollu kestikievarin pitäjä ko, ain ko loma alko, ni oli sakki päällä mitä piti syöttää ja juottaa. Nyt ne ajat o takan päi....

vm47 se lyhens Kestikievarin Kestikseks ja se mie nyt oon!

Jaksellaa!

25. Onnistuva mies. Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    4
    Kyl kelpas ihailu.
    On jakseltu voida hyvin.

Myrsky meni ohi tuolta etelän suunnalta.
    Yksi salama näkyi, ja vähän sateli.

Voikaa hyvin, tai sitten muutenvain.

Testaa, mitä persoonallisuustyyppiä edustat: punaista, keltaista, vihreää vai sinistä

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri