Hae Anna.fi-sivustolta

?

Viestiketju osiossa 'Kanariansaaret' , käynnistäjänä Aguila, 27.08.2016.

1. Antigue Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    496
    Aguila. Kuulostaa mielenkiitoiselta. Itsellä ei mitään suunnitelmia oman loman suhteen. Sanon näin, vaikkei teitä kenties kiinnostakaan. Vähän tuota Mascan vaellusta tosin olen suunnitellut, mutta muu menee intuiition ja päivän mielentilan mukaan. Ei siis mitään paineita, niinkuin lomalla pitääkin olla. Puerto Cruziinhan menen ennenkaikkea lomailemaan ja muuta touhutaan, jos siltä sattuu tuntumaan.

Aguila tai Ookke kara. Mulla on kysymys. Aikanaan yritin etsiskellä vuokra-autolla ajellen St Miguel linnaa, mutten sinne koskaan löytänyt. Lähikaupungissa pyörin ristiin rastiin, mutta kun ei, niin ei. Kauempaa jostain tienvarresta sen kyllä olen bongannut, mutten koskaan itse linnanpihaan löytänyt. Olisiko vinkkiä, mistä liittymästä TF1seltä pitää poistua tuota etsimään.

2. Aguila Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    204
    Tarkoititko Castillo San Miguel jos niin poistuminen liittymästä 62.

Jatkakaa Debanttia itse pidän pienen tauon.

• Tykkään Tykkään x 1
  3. Antigue Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    496
    Joo. Just tuo. Kiitos vinkistä.:)

4. navigaattori Vierailija

Älä suotta eksy, puhelin on navigaattorisi olitpa missäpäin maailmaa tahansa!

ÄLYPUHELIMEEN valmiiksi ladattu kartta, jossa oman sijaintinsa näkee gps-paikannuksen avulla, Kännyköihin on nykyään tarjolla useitakin hyviä ja ilmaisia offline-karttoja.

Here Maps on aikoinaan Nokiassa kehitetty karttasovellus, joka tarjoaa hyviä karttoja ilmaiseksi kaikkialta maailmasta.

Maps.Me on toinen hyvä ilmaiskarttasovellus. Se käyttää avointa OpenStreetMap-karttaa, joka on Wikipedian tavoin vapaaehtoisten harrastajien ja ammattilaisten laatima.

Sovelluksiin voi ladata etukäteen tietyn kaupungin tai valtion tai vaikka koko Euroopan kartan. Maksullisista sovelluksista Pocket Earth tarjoaa enemmän tietoa ja toimintoja.

Myös Google Mapsilla voi ladata karttoja katseltavaksi offline-tilassa, mutta toiminto on hieman vaikeakäyttöinen.

Hyviä matkoja!

• Tykkään Tykkään x 1
  5. Antigue Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    496
    Kiitos vinkeistä "navigaattori". Olen joskus ladannut puhelimeen tuon "offline"- kartan, mutta en sitten koskaan sitä ole käyttänyt. Syytä moiseen en tiedä. Kenties se on perisuomalainen jääräpäisyys, " ei tässä mitään karttoja tarvita" tyhmine asenteineen tai sitten vaan noiden kännyaplikaatioiden vaikaeselkoisuuden ennakkoluulo. Josko koittaisi parantaa tapansa jatkossa. Tuosta linnan etsinnästä kun on jo jonkin aikaa, joten mahtoiko silloin jo "offline" karttoja olla. En tiedä. Ainakaan en ole käyttänyt...o_O

6. Senorita1 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    322

Kartta Google
    Maps ja siitä on mukavaa katsoa myös katunäkymää.

Reittivalintoja voi katsella jos muuallakin samalla retkellä haluaa käydä.
    Vasemmalla näkee reittien ajo ajat.
    Tuolla google mapsilla on mukavaa suunnitella missä olisi kiva käydä.
    Myös Titsan sivuilta jos bussilla haluaa retkeillä saa aikataulut ja tarkat pysäkit ym.
    Ei muuta kuin retkiä suunnittelemaan(y)

Mukavaa lauantaita!

• Tykkään Tykkään x 1
  7. Niin on! Hämmästyttävä. Heren lisäksi aina kapulassa. Maps.Me tuli kapulaan, kun kaveri opetti, että näin et eksy Turussakaan. :ROFLMAO:

8. ApoHi Jäsen

Saadut tykkäykset:
    11
    Vaikka saisi tallennettua kohteen kartan (mikä sekään ei kaissa kohteissa onnistu), Google Maps vaatii datayhteyden navigointiohjeiden saamiseen. Se ei siis onnistu ulkomailla ilman lisäkustannuksia. Oman sijaintinsa toki näkee, jos gps toimii.

• Tykkään Tykkään x 1
  9. Senorita1 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    322
    Ennen matkaa on kiva vilkaista google mapsia ja katunäkymää vaikka ei sitä reissun päällä käyttäisikään, vähän sellaista fiilistelyä. Tutustua uuteen ympäristöön virtuaalisesti ja suunnitella.
    Nämä on näitä maallikon ajatuksia (y)

10. Kaupunki kartta Vierailija

Mistä voi ostaa tai tilata perinteisen kaupunkikartan,siinä saisi olla Puerto de la Cruz ja lähialueet samalla kartalla.Matkatoimistojen jakamat kelpaisi kyllä mutta kartta-alue on aivan liian pieni.

11. Tuulensuojaan Vierailija

Englantilaisesta kirjakaupasta Puertosta löytyy, jos saa olla englanninkielinen. Tosi kiva, edullinen ja monipuolinen pieni kauppa, jossa me ainakin käydään usein.

• Tykkään Tykkään x 1
  12. Antigue Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    496
    Itse olen ostanut hyvän saaren kartan ihan lehtikioskista. Muistaakseni siitä Botanicon kasvipuutarhaa vastapäätä La Pazista olevasta löytyi erinomainen kartta. Ongelma vaan, että se on jäänyt joka kerta kotiin, joten se avut ovat jääneet yhteen kertaan. Nykyään taitaa koko kartta olla hukassa.

13. Aguila Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    204
    Hola!

Tuttuja paikkoja varmaan monelle Teneriffan kävijälle noissa elokuvien kuvauspaikoissa.Tässä linkissä tietoa mitä kaikkea Teneriffalla on kuvattu.
    Salatut Elämät sieltä puuttuu,eikös niitä jakso pari siellä kuvattu.

• Tykkään Tykkään x 1
  14. Antigue Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    496
    Kiva video ja uskomattoman kattava tietopaketti taas koskien Teneriffaa.

Kiitos noista. (y)

15. Aguila Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    204
    Kuvauspaikka
    Mikä on kuvauspaikka yllä olevalla kuvallani ja tällä heiluvalla livekamera kuvalla.

Senorita 1 arvasi:- Pico del Inglésin näköalapaikka? joka ei ole oikea vastaus.

Koska on jo myöhä lienee paras että ratkaisen tehtävän, livekamera on Montes de Anaga nimisen hostelin katolla minun kuvani on otettu tuon hostelin partsilta vuonna 2014.
    Street View näkymä.
    Senorita 1 eihän se arvaus paljoa heittänyt vain 12,3 Km eli kyllä jäljillä olit.

Last edited: 28.10.2016
    • Tykkään Tykkään x 2
  16. Senorita1 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    322
    Pico del Inglésin näköalapaikka? Arvaus.
    Livekamera kuvan perusteella, laittamasi kuva ei auennut.

17. Senorita1 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    322
    Hih. tulipa arvattua, onko siellä päinkään?

• Tykkään Tykkään x 1
  18. Aguila Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    204
    Virtuaalimatkailu jatkuu

Tuonne ,videon alussa näkyvä Barranco Hondo on jo pari vuotta ollut suunnitelmissa paikkana missä pitää käydä,jospa sitten ensi talvena yrittäisi.
    Kerron sitten mistä ja miten sinne pääsee jos se nyt jotain kiinnostaa.

Last edited: 28.10.2016
    • Tykkään Tykkään x 3
  19. Työläinen Jäsen

Saadut tykkäykset:
    6
    Molemmilta puolin pääsee. Molemmat vaihtoehdot näkyvät videossakin ... läntisen alku ihan tarkastikin (kohdassa 0:22).

Virtuaalimatkailu on mukavaa :) Itse teen sitä esitutkimusmielessä Google Mapsilla. Teneriffan 3D-malli tuli kai vuosi sitten ja on ollut varsin ahkerassa käytössä. Puerto de la Cruzin talotkin tulivat joitain kuukausia sitten (tai silloin ne itse huomasin). Tässä Santa Ursulan Barranco Hondo (niitä on monta).
    http://bit.ly/2f0pk6t

• Tykkään Tykkään x 2
  20. Aguila Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    204
    Barranco Hondo jatkoa...​
    Saman nimisiä barrancoja löytyy useita mutta laitan nyt GPS menojäljen Santa Ursulassa sijaitsevaan barrancoon.
    Olen ajanut autolla tuon barrancon länsilaidalla kulkevan Camino del Marin silloin tuo barrancosta ylös nouseva polku ja sinne meno oli länsipäästä suljettu.
    Tuon autoretken tarkoitus oli käydä katsastamassa Guachinche Malpais mutta se oli päiväsaikaan suljettu mutta juuri sillä retkellä kiinnostuin tuon barrancon polusta.
    Kiitos nimerkille Työläinen asiaan paneutumisesta,laskeudun säävarauksella barrancoon GPS jäljen mukaisesti ja tarkoituskin on katsoa tuo jatko toistapuolta ylös.

• Tykkään Tykkään x 3
  21. Senorita1 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    322
    Aguila,
    kuvasi ei aukea, vain IMG lukee.

Minä tykkään katsella Työläisen mainitsemaa Google Mapsia niin karttoina kuin muillakin mahdollisuuksilla. Mukava katsoa sopivia retkikohteita.Google street on yksi mieluisampia.
    Nuo automatkailut saarella myös kiinnostaa, upeita retkiä olet tehnyt vuosien varrella niitäkin.
    Tällaisille huonompijalkaisille autoretket ovat houkuttelevia.

Mukavia suunnitelmia seuraavaan matkaan!

22. Antigue Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    496
    Huikeita kuvia ja tunnelmapaloja taas Aguila. Kiitos noista. Jostain kumman syystä tuo tablettini ei noista näytä mitään, mutta tämä wintoosakone kyllä. Siksi en edes yrittänyt vastata alkuperäiseen kysymukseesi, jota tosin en edes olisi tiennyt. Ja KYLLÄ, tykkään tuollaisista tunnelmapaloista paljon.(y)
    Autolla on usein tullut motaria pitkin tuo Santa Ursula-kyltti bongattua, muttei koskaan poikettua. Sehän tosin ei kovin kaukana Puerto Cruzista noin motarimielessä ole, joten olisiko sinne mahdoton Cruzista kävellä, vai onko auto ainoa vaihtoehto. Oletko siis Aguila koskaan kulkenut Santa Ursulaan saakka jalkaisin. Korkeuserojahan tuolla matkalla tuskin muodostuu niin paljoa, kuin vaikkapa La Orotavaan kävellessä.

Last edited: 30.10.2016
  23. Antigue Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    496
  24. Aguila Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    204
    En tiedä syytä miksi kuvat eivät kaikilla tableteilla ja älypuhelimilla näy.
    Ei ne näy myöskään minun Lumia puhelimellani mutta tabletilla näkyy kyllä.
    Olen usein kulkenut Puertosta Santa Ursulaan ja aina sen kaidepolun kautta, takaisin olen kävennyt TF-217 tietä kulkien.Mutta voihan sen kulkea myös toisin päinkin.
    Kerran kuljettiin PT:n kanssa nyttemmin suljetun PuebloChicon kautta käytiin jossain Orotavan baarissa virvokkeilla ja jatkettiin vielä Meson El Monasterioon asti josta taidettiin tulla Titsalla takaisin Puertoon.
    En nyt halua mitenkään elvistellä mutta pisin matkani minkä olen Puertosta kulkenut olen matka Tenerife Ving hotellin edestä Teiden huipulle.
    Tuon matkan jaoin neljään osaan ja neljälle eri vuodelle mutta kävelty se on.
    Ensimmäinen etappi oli Mirador de La Corona nimiselle liitovarjojen lähtöpaikalle.

Etsin jonkin aikaa Live kameraa kuvaa tuolta Miradorilta mutta sekin on näemmä poistettu.
    Sain linkin eräältä ystävältäni siitä kiitos,linkki on tässä.

Last edited: 30.10.2016
    • Tykkään Tykkään x 1
  25. Antigue Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    496
    Jokos Aguila kohtapuoleen saapuu Puerto Cruziin pelipaikoille ja aloittaa mielenkiintoiset kertomukset vaeltamisen saloista meille kiinnostuneilla.:)

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi