Hae Anna.fi-sivustolta

?

Viestiketju osiossa 'Kanariansaaret' , käynnistäjänä Aguila, 27.08.2016.

1. Aguila Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    204

Tietääkö joku ystävällinen "sielu" milloin vietetään la Floridan fiestaa tuleva vuonna 2017.Onko tuo tapahtuma tammikuun viimeisenä viikonloppuna vai määrääntyykö aika jotenkin pääsiäisen ajankohdan mukaan.
    Tämä kysymys siksi että saavun peli- ja tämän kuvanottopaikan seutuville vasta helmikuun 1.päivänä.

Laitoin tuon kuvan aijaa.com kautta koska kuvani eivät näy kaikilla laitteilla, ei ne näy muuten itsellenikään jos käytän muuta kuin Google Chrome selainta.

Last edited: 20.11.2016
  2. Senorita1 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    308
    Joo, minulla ei näy nuo kuvat kun on käytössä Internet Explorer selain. mutta kiitos, kyllä nyt olen saanut näkyviin kun käytän selaimena Google Ghromea,
    Olen vaan niin kauan käyttänyt Tuota Internet Explorer selainta, siihen on niin tottunut.
    Kiitos hyvistä neuvoista.(y)
    Huomasin että IPadilla on GoogleMaps vaikeampi käsitellä kuin pöytäkoneella, jokin siinä on minulla vielä hakusessa.
    No enimmäkseen minä pöytäkoneesta katselenkin.
    Sattumoisin parhaillaan liitovarjoilua näissä maisemissa.

3. Aguila Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    204
    Täällä taas tietä neuvomassa

Reissupari näyttää tuntevan tämän oikotien Barranco Martianezin ylitse,mitähän hotelli Perlassa tykätään jos tässä ramppaaminen kovasti yleistyy.
    Sitten se neuvo tämä Bodegon on vain päiväsaikaan avoinna mutta tarjoilee hyvää kotiruokaa.
    Käykääppä Reissuparri kokeilemassa ja kertokaa maistuiko ruoka jotta muutkin uskaltautuvat maistamaan,se olisi mukava paikka viedä niitä tuttavinnekin sinne,vähän eksotiikkaa.
    Laitan tähän loppuun linkin reitistä Pez Azulilta Bodegolle, tämä myös erityisesti vihjeenä herralle Antingue.

4. Antigue Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    463
    Kiitos arvon Aguilalle reittivinkistä. Helpolta näyttää. Oon dallaillut useasti tuon saman reitin, joten saatan kuvitella joka askeleen vaikkapa näin kotisohvalta käsin. Tuostahan ei kovin pitkää matkaa enää tarvitse jatkaa, kun Abacon kartano tuleekin jo vastaan. Abacon kartanohan on vanha herraskartano joka toimii nhkyään museona, sekä ravintolana. Sunnuntaisinhan Abacolla jörjestetään klassisen musiinkin iltoja, mihin puitteet ovat upeat. 10 €uron hintaan on tarjolla korkealaatuisia musiikkiesityksiä.

5. eläkemuori Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    11
    Aguila: mikä on la Floridan fiesta?

6. Aguila Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    204
    La Floridan Fiesta on Romeria eli pyhiinvaellus juhla jossa kyläläiset talkootyönä ruokkivat noin parituhatta vierasta turistit mukaan lukien.Tämä perinne on jatkunut saamani tietojen mukaan jo yli 40 vuotta.
    Noita soppakattiloita on tulella n. 50,kerran olen näissä bileissä käynyt.
    Google kuvat.

Last edited: 22.11.2016
  7. vastattaneen Vierailija

8. vastaus Vierailija

Kuulemma tammikuun viimeinen viikko, aina.

9. Aguila Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    204
    On se uskottava noin se menee,joskus on siirretty viikolla eteenpäin sateen takia.

Laitan tähän loppuun toivomuksen Eläkepapalle kameramiehiä kun olet on pitkää ja lyhyttä putkea matkassa niin niitä kuvia olisi mukava katsoa.
    Nythän on jouluvalot jo pääosin ripusteltu ja seimiä on siellä täällä niistä kuvia kiitos onnistuuko?, hämäkin kuvista ei niin väliä ole juu.

Last edited: 22.11.2016
  10. Aguila Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    204
    Dinamicon kottarainen.
    Ihan vaan kuittina tuonne kamanrahtaaja Eläkepapalle heitän että itse en pidä kovin uskottava sellaista tyyppiä tai rekistöröityä nimimerkkiä joka kehua retostelee kalliilla kameroillaan mutta yhtään kuvaa ei näytille aseta.Eihän siinä mitään jatka jorinoitasi kyllä niihin joku sielunveljesi uskoo.

• Tykkään Tykkään x 1
  11. eläkepappa Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    180
    Kiitos! Mikä on kallista kenellekin. Mukana on vaan kaksi Canonin 50D runkoa, eikä ne enää todellakaan edusta kallista kalustoa. Siksi niitä onkin; käyttöarvo on edelleen, jälleenmyyntiarvoa vain nimeksi. En ole "retostellut" noiden hinnalla.

Usko ja uskottavuus on suhteellista. Voit aina palata tohon ketjusi nimeen...
    Tuo ei muuten ole kottarainen :LOL:

Last edited: 24.11.2016
  12. Kuinka monta kuvaa esimerkiksi sontikka on esille laittanut?

13. Aguila Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    204
    Kiitos ja anteeksi kuvassa on nimenomaaan Dinamicon "kottarainen" unohtui laittaa nimi lainausmerkkien sisään.
    Menitkö muuten itse nyt sieltä puskista huutelemaan,sontikka nimimerkkiä en tunne.

14. Antigue Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    463
    Laitan pari omaa Joulukuvaa kun Aguila niitä pyyteli. Lisääkin löytyy.

Sitio Litren seimisommitelma.

Aikaisemmin mainitsemani ruotsalaisten Lucia-kulkue laulamassa Charcolla.

Laitan noita lisää, kunhan Joulu lähenee.

Edit. Korjasin oikean sijainnin.

Last edited: 24.11.2016
  15. eläkepappa Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    180
    Ei, en huudellut puskista. Kyseessä lienee trollimme, joka tarkoittanee Sotaventoa ja jota itse kutsutaan s24 palstalla sontasäkiksi.

Kyllähän tuossa uskottavuutesi lisääntyi, noilla lainausmerkeillä. Jotkut sotkee kottaraisen ja mustarastaan. Jos ei lajeja tunnista, voi aina käyttää nimitystä lintu.

Yli kymmenen vuotta sitten jaksoin matkoistani kertomuksia tehdä kuvineen, vaan en enää. Kun täällä kyttää sinnikkästi kuvien metatietoja myös mielenterveyshäiriöinen trollimme, en viitsi nähdä ylimääräistä vaivaa sen varmistamiseksi, ettei mitään copyright-tietoa jää, enkä katso muutenkaan, omalla kohdallani, kuviemme levittämistä tarpeelliseksi. Jos vielä oikein innostun, ne tulee sitten siihen tarkoitetuille foorumeille ja silloin ihan omalla nimellä, vaan tuskin enää jaksetaan... ellei sitten karhukuvauskeikalla saada suden lisäksi ahmakin :rolleyes:

16. Aguila Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    204
    Live-esitys La Orotava
    Osa teistä on varmaan katsellut live kuvaa Belen seimien rakentelusta,itse olin viime vuonna paikanpäällä ihmettelemässä ja suttukuvia näppäilemässä.Osa niistä kuvista on tuossa oheisessa videossa.

• Tykkään Tykkään x 1
  17. tarkennus Vierailija

tämä kuvahan on charcon kulmilta eikä hotelli monopolin????

18. Antigue Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    463
    "Tarkennus". Niinpäs onkin. Otin noita kuvia kulkuetta seuraten aloittaen Monipolin edestä. Tuo kuva on saman kadun Charcon puoleisesta päästä. Kiitos korjauksesta.(y)

19. eläkemuori Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    11
    La Lagunassa on hienot Jouluasetelmat todellakin. En muista kyseisen rakennuksen nimeä, mutta siinä se on vanhan kaupungin leveän kävelykadun varrella. Jos joku on kiinnostunut niin sinne kannattaa mennä katsomaan. On koko raamatullinen kylä pikkutarkasti minikoossa rakennettu. On hieno!

• Tykkään Tykkään x 2
  20. Aguila Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    204
    Canarian sanomat
    Ihan omasta "naamakirjastani" huomasin että Canarian Sanomissa on nyt myös pieni Teneriffa-osio.Avaan tuon lehden tässä linkissä sivulta 1/32.Teneriffan osio alkaa sivuilta 20-21.
    Omasta mielestäni se on vähän vaikea lukuinen läppärillä jollain tabletilla varmasti paljon hankalampi en edes yritä.
    Kaupunkilehti Fuengirola on paremmin luettavissa siitä oli paljon apuja kun viime syksyn Malagan matkaa suunnittelin.

tuon matkan kuvia.

Last edited: 25.11.2016
  21. Antigue Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    463
    Huikeita kuvia, kiitos noista Aguila. Melko karua, mutta kaunista näyttäisi maisema olevan. Lisäksi nuo kulkureitit siltoineen kiehtoisivat minua kovastikin, mutta vaimoni ilmoitti, että "yksikses saisit mennä". Hän kun ei noista korkeista paikoista niin välitä. Mua ne on ainakin nuorempana kiehtoneet liiaksikin. Joku tuollainen "extreme-reitti" kiinnostaisi tuollaisissa maisemissa kulkea.

22. Aguila Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    204
    Nykyinen reitti on täysin turvallinen kulkea,pistän linkin kaikille muillekin kiinnostuneille,maksuton ennakkovaraus vaaditaan.
    http://www.caminitodelrey.info/en/#4

23. Paavo ja Tuula Jäsen

Saadut tykkäykset:
    22
    Kiitos linkistä! Ennen korjausta katsomani videot olivat liian vaarallisia "tavan" patikoijalle. Nyt tuo reitti kyllä kiinnostaisi. Muistaakseni reitille otetaan vain tietty määrä ihmisiä kerrallaan ja kuvista päätellen kypärä on pakollinen.

24. Aguila Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    204

Kyllä tietty määrä lasketaan kerrallaan portista baanalle sitä ennen pidetään pieni info tilaisuus.
    Nykyisin startti tapahtuu vain pohjoispäästä ,reitillä on kypärä pakollinen turvavaruste,ne joilla näette keltaisen kypärän ovat turvamiehiä.
    Kyllä tuosta linkistä kaikki oleellinen pitäisi löytyä,ajoissa kannattaa varata jos tuonne aiotte suosittelen lämpimästi.

Käytännönohjeet-vaellukseen.​

Last edited: 26.11.2016
  25. Antigue Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    463
    Aguila. Ei näy viimeisen postauksesi kuvia lainkaan, millään laitteellani.

Tuon kuvan otin muistaakseni Anagan niemimaalla, mennessämme Tagananaan.

Tuollapäinkin näyttäsi useampikin vaellusreitti alkavan. Aika monesta kohtaa matkalla Tagananaan olen huomannut autojen jätetyn tienvarteen ja reput selässä ovat ihmiset metsään suunnanneet. Ovatko nuo kävelyreitit muuten koko matkaltaan tuolla "maastossa" merkittyjä. Meinaan vaan, ettei pääsisi eksymään. Aguila varmaan osaa neuvoa.

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi