Hae Anna.fi-sivustolta

?

Viestiketju osiossa 'Kanariansaaret' , käynnistäjänä Aguila, 27.08.2016.

1. Aguila Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    204
    Antigue usko vaan vaimoasi sillä juttu on tosi,mutta minun kertomukseni oli ehkä hiukan väritetty sillä ei tuo ryöstetty paljoa vastaan pistänyt.

Murhista ei ilmeisesti ole keskusteltu ,välimatkat tiedän Kotkasta ja kuten myös Vihdistä.
    Teneriffan näpistyksistä ja varkauksista vielä sen verran että itsellä on niistä sellainen "kutina" että viranomaiset siellä yrittävät usein vierittää syitä "mamujen" tekosiksi vaikka hyvin tietävät että valtaosa niistä oman maan kansalaisten tekosia.
    En usko minun jutuistani joukkohysterian leviävän.

2. Antigue Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    439
    Asiallinen vastaus ilman turhaa holhoamista. Just se mua harmittaa täällä eniten, että aika moni "vakkari" pitää meikäläistä jotenkin "skidinä" juttujeni suhteen. En minä holhoamista tai neuvoja kaipaa, kuin niissä asioissa, mistä niitä nimenomaan kyselen. Mut joo. Ei tää niin vakavaa ole. Mielipiteitä kun löytyy ja kerron ne just niinkuin parhaaksi näen. Miellytti se tai ei.

Totuus kuitenkin on, että mitä tahansa voi sattua ihan missä tahansa. Kotimaassa kolme ihmistä ammuttiin viime viikolla sattumanvaraisesti jonkun syrjäytyneen toimesta. Niin voi tapahtua muuallakin. Siksi huomautus hysterianlevittämisestä. Eikä se koskenut sinua. Mamukortti oli hyvä huomio. Ulkomaalainen on helppo syyllistettävä. Olen tätä vastaan vääntänyt idiootteja vastaan vuosikausia, eikä se mene perille. Mutta ne jutut ei kuulu tälle palstalle.

Puerto Cruzissa en esimerkiksi mainittuja "Romanialaisia" ole lainkaan nähnyt. Liekö näköharhaa, vai mistä on kyse. Näöstä se ei ole kiinni. Se kun korjattiin reilu vuosi sitten, eikä siihen tarvitse enää koskaan palata. Jos siis jotain pahaa ei tapahdu, vaikkapa Puerto Cruzissa. Mihin henkilökohtaisesti en usko.

3. Aguila Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    204
    Matkaoppaat varoittelivat ainakin menneinä vuosina usein noista kukkatytöistä tarkoittaen ilmeisesti Espanjan mustalaisia jotka haluavat kiinnittää neilikan turistin rintapieleen ja haluavat periä siintä pienen maksun.
    Usein tuossa maksuvaihe-tilanteessa neilikan ostajalta katoaa jotain muutakin.
    Meidän kohdalla he vetivät kuitenkin ns. vesiperän vaikka yritys oli kova.
    Näitä neilikka-neitoja näkee ainakin Santa Cruzissa, Puertossa en muista heitä nähneeni.
    Älkää sekoittako näitä ravintoloissa ja baareissa kulkevia kukanmyyjiä näihin neilikka-neitoihin.

Osa lukijoista muistaa vanhemman rouvan joka kulkee pikkukoira mukanaan ja myy kukkia, hän täysin vaaraton mutta matkaoppaiden varoitus tuereessa muistissa on saanut monet vanhemmat turistit pelästymään ajatuksena heillä tietysti että nytkö tuo minut ryöstää.

4. Antigue Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    439
    Joo. Santa Cruzissa noita voisi ollakin, mutten sielläkään ole niitä nähnyt. Kyseessä lienee, niinkuin Stadissakin ns vanhusten ongelma, kun nimenomaan heitä nuo kukkamyyjät ja kerjääjät ahdistelevat. Aika monta kertaa on tullut Stadin kaduilla todettua noille "agressiivisesti" kerjääville, vanhuksia ahdisteleville ulkomaan kansalaisille kauniisti englanniksi "fuck off" ja jäätyä siihen vanhuksen viereen seisoskelemaan, kunnes poistuvat. Noitakaan en Puerto Cruzissa ole nähnyt, joten ihmettelen kohua. Varovaisuus sensijaan kannattaa ihan joka asiassa.

Meitäkin vielä silloin, kun Puerto Cruzin busseissa oppaita fyysisesti mukana oli, varoitettiin taskuvarkaista, papukaijakuvaajista ja lomaosakemyyjistä. Kahta jälkimmäistä ryhmää on helppo varoa, kun vaan jatkaa matkaa, mutta taskuvarkauksien kohdalla onkin sitten vaikeampaa. Normi varovaisuudella kyllä pärjää, siitä olen varma. Lisäksi vain sopvasti rahaa mukana, niin ei sitten harmita myöhemmin.

5. Aguila Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    204
  6. Antigue Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    439

Olipas tyhmä jätkä.:LOL:

Noista varoitetaan täällä suomessakin ja kaikkialla muuallakin. Siihen on syynsä, miksi esim vähän paremmissa premium-autoissa ovet menevät automaattisesti lukkoon, kun liikkelle lähdetään. Vihje. Vastaavassa tilanteessa ota kännykkä käteen ja huuda policia, police, polis tai poliisi. Pääset paljon helpommalla.:LOL:

7. mummeli Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    272
    Ei kukaan ole mitään joukkohysteriaa ollut luomassa. tosiasioille ei vain voi mitään. ja Antigue, koita nyt ajatella välillä ihan positiivisesti ja miettiä, ettei nuo varoitukset ole sinulle suunnattuja, vaan heille, jotka yhä huolettomasti rahojaan pitää, onhan se hyvä tietää etukäteen että sekin mahdollisuus on että joutuu varkauden kohteeksi, vaikka ei sinulle voikkaan niin käydä. Ei ole minullekkaan käynyt, mutta joka kerta kun siellä olen, en heitä sitä ajatusta pois etteikö jotain voi sattua. Ei se ole joukkohysteriaa.

Silloin kun menin viimeksi Puertoon, oli varmaan 10 vuoden jälkeen opas linja-autossa kertoillen kaikenlaista paikasta ja lopetti siihen, että neuvoi varomaan varkaita, kertoen, että jo silloin, kauden vasta ollessa aluillaan, on useita varkauksia sattunut kaduilla keskellä päivää.. Eikä sekään ollut joukkohysterian lietsomista vaan asiallinen varoitus..

• Tykkään Tykkään x 2
  8. Antigue Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    439
    Mummeli. Kaikella ystävyydellä sanon, että olet toki oikeassa. Varoitukset ovat hyvästä, olen samaa mieltä. niinhän olen jo monta kertaa kirjoittanut. Annetaan tämän asian jo olla. Varkaita kun on ihan kaikkialla, myös siis suomessa. Täällä kotomaassakin on syytä olla varuillaan. Olkaa siis varovaisia KAIKKIALLA. Hysteriaan ei kuitenkaan ole aihetta.

9. Aguila Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    204
    Mennään Titsalla
    Suunnittelen aikani kuluksi patikkaretkiä ja niihin liittyviä siirtymiä ennakkoon kotikoneen ääressä, sinne ostamaani "nuottivihkoon" siirrän sitten nuo bussien linjanumerot ja lähtöajat.
    Tiedän että kännykkään saa ladattua tuon aikataulu-sovelluksen mutta olen tässä asiassa ns. vanhanliiton mies.Tähän ennakointiin on Google luonut mainiot työkalut kokeilkaa jos retkiä itse suunnittelette.
    El Riscon pysäkiltä siis lähdetään ja La Lagunassa vaihdetaan pienempään "nysseen" jolla ajetaan Cruz de Garmeniin sieltä alkaa Punta del Hidalgoon päättyvä vaellusretki,matkalla käydään katsastamassa Casa Fuset.
    Apartamentos Casablancaan majoittuva nuoripari (terveiset) lähtee seurakseni tälle retkelle.
    Takaisinpäin eli kotiintuloajat on helppo muistaa, Hidangon ja Lagunan titsat lähtevät 1/2 tunnin välein.
    Titsassakin on miehen reisitaskusta rahat viety vieressä istuvan viehkeän naikkosen toimesta.
    Se kävi helposti sylissä kuljetetun päällystakin suojassa oli tai on helppo hiplata niitä taskuja tai sukukalleuksia.

Last edited: 09.12.2016
    • Tykkään Tykkään x 2
  10. Antigue Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    439
    Ihailtavaa vaivannäköä sinulta arvon Aguila noiden patikkareittiesi suhteen. Netissähän tosiaan on työkalut noiden suunnitteluun, mutta kuinka moni oikeasti viitsii/ehtii niitä etukäteen suunnittelemaan. Hatunnoston paikka, sanoisin erinomaisesta viitseliäisyydestä asian suhteen. Patikointi taitaa olla "elämää suurempi" juttu sinulle. Arvostan.(y)

Jos olet vielä vuodenvaihteen jälkeen Puerto Cruzissa ja patikointiseura kiinnostaa, lähden mielelläni mukaan jos sopii. En ole koskaan suunnitellut kulkureittiä mihinkään, vaan aina mennyt sinne mihin nenä näyttää ja suunnan valitsen aina hetken mielijohteesta. Olen kuitenkin kohtuu kovakuntoinen ja monien mielestä hyvää matkaseuraa, missä sitten liikunkin. Laita vaikka yksityisviestiä, jos sopii. Olisi kunnia päästä jollekin retkelle mukaasi.:)

Vahha hyvä kikka tuo kaunis nainen/ takin suojassa hiplailu. Kuinka tyhmiä turistit ja varsinkin miehet ovat. Itse toimin aina niin, ruuhkabussissa ja muuallakin väenpaljoudessa, että rahat ovat aina sillä puolella, missä muita ei ole. Parhaaksi varkaudenestoksi olen havainnut, olen siis kuullut varoitukset jo vuosia sitten ja jopa sisäistänyt ne, sellaisen pienen peltisen "korttikotelon", jossa niin mahdolliset mukana olevat kortit, kuin käteinenkin pidetään. Sellainen luottokortin kokoinen kotelo kun on helppo pitää farkuntaskussa tai shortsientaskussa ja kävellä ruuhkassa käsi siinä samaisessa taskussa hiplaillen.... sitä korttirasiaa. Noita saa ostettua parilla Eurolla Puerto Cruzistakin. Hyvä ja helppo varkaudenesto kaikille.(y)

11. Aguila Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    204
    Antigue vastaan nyt vaan lyhyesti (joulukiireet) saavun saarelle vasta 1.2.2017 ja muistaisin että olet silloin jo poistunut sinisestäkalasta vai muistinko väärin.
    Kiitos kuitenkin että arvostat en pidä ollenkaan mahdottomana etteikö jonkinlainen yhteinen patikkaretki voisi ensi talvena tai tulevina vuosina toteutua jos ja kun samanaikaisesti saarella olemme.

Oletteko muuten maistaneet vaimosi kanssa saarella koskaan capran lihaa missään muodossa,itse en siitä erityisemmin pidä.
    Guachinche paikoissahan sitä usein on tarjolla samoin kuin "vanhoja vaatteita" jota videolla valmistetaan.Ropa Vieja on minun suosikkilistalla ensimmäisten joukossa.

12. Antigue Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    439
    Kiitos vastauksestasi Aguila. Olet oikeassa. Oma loma loppuu 21.1, joten ei onnistu. Mutta kiitos myös kunniasta, jos kerran talsintaseuraksi kelpaisin. Asiaa voidaan pitää sovittuna, kunhan joskus Puerto Cruzissa samaan aikaan ollaan. Asintuntevassa seurassa, kun varsinkin luonnossa on mukavampi ja turvallisempi kuljeskella. Vahinko, ettei osuttu paikalle samaan aikaan.

Ei ole tullut maistettua, tai no, en ole ihan varma. Jotain tuollaista olen kyllä syönyt, siis samankaltaista, mutta nimeä en tiedä. Kyllähän se putosi, mutta noi "sotkut" keittomaisina ei oiken suosikkeihini kuulu. Videon katselen sitten, kun HIFKn matsi telkkarista päättyy.

Edit. Aguila. Katsoin tuon videon ja on pakko myöntää, että ilman noita papuja tuo annos vaikuttaa suorastaan houkuttelevalta. Ensi silmäyksellä se näytti keittomaiselta, mutta mitä vielä. Tuolla tapaa valmistettuna luulisi lihan ja kanan olevan kypsää. Herkullisen näköistä, poislukien pavut, joita inhoan.

13. Aguila Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    204
    (Kuva: www.eldia.es)​
    Olen tämän sivuston kohteista muutaman ottanut tulevan matkani retkikohteiksi,eihän ne kaikki ehkä toteudu mutta onpahan nuotit valmiina.

Eli tuolla kiviurkujen yläpuolella tuo hylky sijaitsee.​

14. mummeli Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    272
    Antigue, kun sinua tuntuu innostavan lähteä noille Aguilan retkille, lomanne ei vain nyt osu yksiin, niin oletko ajatellut lähteä mukaan noille http://www.retket.info/ Mikon mukaan? Siellä pääsisit kokemaan noi retket turvallisessa seurassa Suomalaisen miehen matkassa.
    Mutta et taida sittenkään niin tosissasi olla retkien suhteen, kun et sitten niitä kunnon kenkiäkään tullut ilmeisesti hommanneeksi. Et ainakaan ole maininnut mitään. No eihän se toki minulle kuulukkaan, mutta 100 varma olen, ettet kyllä sandaalit jalassa pärjäisi noilla Aguilan merkitsemillä poluilla.
    Mutta, hyviä retkiä lomallesi, teet ne sitten niin tai näin.:)

15. Antigue Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    439
    Kiitos Mummeli vinkistä. Täytyypä tutustua tuohon retket.info juttuun. Miksei sitä voisi tuossakin seurassa pikku patikkaretken suorittaa. En tosiaan ole ostanut uusia vaelluskenkiä. Syykin on selvä, kun löysin kaapista vähän sandaaleita paremmat Niket, jotka saattavat toimia maastossakin. Kyseessä on ns. kevytrakenteiset lenkkarit, jotka minulla oli mukanani myös viime talvena, mutta silloin katuja dallatessa ne sandaalit riittivät. Löytyväthän se sopivat kengät sitten vaikka Puerto Cruzin alennusmyynneistä.;)

Parin viikon päästähän nuo jutut ovat jo ajankohtaisia:)

16. Aguila Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    204
    Raakaa lihaa vai Sushia

Kuva on Puerton kauppahallilta.​
    Makuja on monia mutta sushiannoksia en suuhuni pistä, en syö myöskään raakaa lihaa.
    Muistelisin että sotikselle ei käy sipuli ja Antiguelle ei uppoa pavut eli kikherneet ,silloin joutuu kyllä aika paljon karsimaan näistä perinteisistä Guachinche paikoissa tarjottavista lautasmalli aterioista.Vihje noista kuvista pääsee klikkaamalla eri blogeihin mistä löytyy reseptit ja valmistusohjeet.
    Lisätään nyt vielä tuohon omaan inhokki-listaan sisäelimet kuten maksa,munuaiset ja sydän.
    Koirapoikamme Mauno tykkää possun korvista itse en ole niitä vielä maistanut.

• Tykkään Tykkään x 3
  17. Antigue Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    439
    Inhokkilistaa. Sushia en syö missään olosuhteissa. Sisäelimet, äyriäiset ja monet muut merenelävät jätän suosiolla mielummin väliin. Samoin, jos mahdollista juuri pavut ja parsa. Yököttää katsoakin parsatankoa, kun sellainen vastaan tulee. Tosin yhden kerran Ranskassa Hotel Chateau de Montvillargennessä sain Michelin kokin valmistamaa parsaa, jota kykenin kuvailemaan maukkaaksi. Sekin meni alas puolipakolla, kun kokki oikein henkilökohtaisesti tuli sitä kehumaan, että rohkeasti vaan. Aikaisemmin mainitsemani kesä- ja kalakeitot taas kuuluvat sarjaan, on parempi olla nälissään oksentamatta. Myönnän, olen kohtuu rajoitteinen noiden suhteen ja sitä voisi kutsua vahingoksi, sillä moni paikallinen herkku jää väliin ahdasmielisyyteni takia. Mutta kun mulla on vara valita, valitsen ruokaa, mistä pidän. Myös lomillani, tai no, varsinkin lomillani.

Tänään lautasella sitruunakanaa ja kuskusia. Erinomaisen herkullista, jos saa kehua.:)

Kun Aguila mainitsi koiransa, kerron itse kissastamme, mikä on niin nirso ruokansa suhteen, että lähes kaiken, mitä lautaselle märkäruokaa laittaa päivittäin, menee kompostiin. Muuten huikea otus tuo, mutta tavattoman nirso. Liekö lukenut omaa nirsoiluani täältä.:LOL:

Perikanarialaiseen tapaan, kani ilmeisesti maistuisi. Tuo otus, oravan lisäksi kiinnostaa kissamme paljon....;)

18. ookke kara Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    69
    Ei puutu enää, kuin kuppilat kuntoon, ja Gordon Ramsay. Mikon patikat ei ole mitään seurapiiriretkiä lenkkarimiehille, parempi on talsia vaan raflasta toiseen, ja kuvitella olevansa Anagan vuoristossa.

19. Antigue Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    439
    Kiitos vihjeestä Ookke. Jos lenkkarit ei sovi, niin sitten lähden sandaaleilla.

Mukava olisi kuitenkin kuulla siitä lisää, ja lisäksi kuinka vaativia ne Mikon retket todella ovat. Ilmeisesti olet niillä käynyt ja kokemuksen syvällä, mutta asiantuntevalla rintaäänellä voit meille niistä kertoa. Kiinnostaa todella kuulla, ovatko ne liian vaativia minulle, kenelle ne yleensä sopivat ja miten itse reitistä selvisit. Sana on vapaa.:LOL:

Last edited: 13.12.2016
  20. Aguila Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    204
    Puhuin aiemmassa postauksessani Maunosta tarkennetaan että hän poikani koira joka käy meillä usein kyläilemässä ja onpa ollut muutamat päivät hoidossakin.

Mikko on omilla sivuillaan esitellyt omat retkensä erittäin hyvin en epäile yhtään etteikö niistä normaalikuntoinen selviä, suosittelen.
    Olen kaikki ne retket Mikon kanssa patikoinut ja muutaman vähän vaikeamman niiden lisäksi.
    Hyvin sisäänajetuilla lenkkareillakin pärjää ,vahva pohja on eduksi (ei tunnu terävät kivet), alamäessä nauhat vaan kireälle muuten on varpaankynnet mustana.

21. Antigue Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    439
    Kiitos vinkistä Aguila. Noin arvelinkin. Epäilisin olevani vähintäänkin normaalikuntoinen ikäisekseni ja joka päivä paljon kävelevänä, jopa kohtuu hyväkuntoinen. Eikä se absolutismi alkoholin, muiden päihteiden, sekä tupakan suhteen ainakaan asiaa huononna. Viitseliäsiyys ja aloittaminen kai lienee pahin ongelma maastoon lähtemiseen. Tarttis olla semmonen extemporee, nyt mä teen sen juttu, vaikemapiin maisemiin lähtöön. Teitä ja polkuja pitkin, siis teiden läheisyydessä kävelen päivittäin joka tapauksessa. Esim reittisi Santa Ursulaan kiinnostaa kovasti. Samoin La Orotavassa on dilpaten pakko poiketa. Saas nähdä minne sitä päätyykään, kunhan vauhtii pääsee. Mascan reitti on vuosia ollut mielessä ja tahto kova, mutta yksin lähteminen... Saas nähdä.

Ps. Eipäs unohdeta El Monasteriota. Siellä poikkean varmasti.

22. ookke kara Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    69
    Nilkkojen venähtämisen vuoksi ovat hiukkasen varrelliset patikkakengät hyvät. Normaalikuntoinen pärjää, no patikoin minäkin Mascan barrangossa lenkkareilla, vaimolla oli patikkapoponi, hiukan isot, mutta hän sammui kättelyssä, ja jäi odottamaan minua ja Mikkoa. Siellä oli riehunut metsäpalo, ja polttanut sen alkupään sillan, jouduttiin köysien avulla kiipeämään, se oli jo emännälle liikaa. Kyllä se Chamorca II kävi kunnon päälle, ainakin se viimeinen nousu, mietein, että se kyllä loppuosaltaan mentiin pelkällä sisulla, ja Mikon kuntojuomalla. Tiedän että yhden kaverin vaimo kävi Teiden huipulla korkkareissa, ja leninki päällä, että kyllä noita rautaisia mimmejäkin on.

23. Aguila Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    204
    Voisihan tuon Mascan barrangon kulkea vain ylhäältä alas meren rantaan ja jatkaa sieltä taxiveneellä Los Gigantesiin.
    Mitään tietoa minulla ei noiden taxiveneiden aikatauluista tai hinnoista ole,pari vuotta sitten eräät tuttavani tekivät tuon retken.
    Mascan polulla on hyvällä ilmalla aina kulkijoita ja eksymisvaaraa ei siellä juurikaan ole.

Lisään linkin jossa on ainakin komeat kuvat http://www.mascalosgigantes.com/?lang=en

24. eläkepappa Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    180
    Huvitti nuo ookken venähtävät linkit, siis nilkat. Jos on joskus urheillut, vanhemmiten ne nilkat...

Toi laava täällä on semmoista rupusta, joskus terävää ja tuki nilkalle on tärkeää, koska katse tahtoo olla joskus muualla, kun sen askeltavan jalan kohdalla. Siksi pitäs olla tukevat vaelluskengät, päällisessä hengittävä kalvo, jotta voi kulkea lätäköissä, jalan kastumatta. Se helpottaa sitä soveltuvuutta myös Suomeen, jossa nopeasti kuivuvat vaelluskengät on välttämättömät lumisessa ja märässä, kun jahtaa kuvattavaa, taas löytämättä.

Kestävät kengännauhat, joissa helpot ja hyvät lukitukset ja säädöt, helpottaa elämää, kun antaa välillä jalan hengittää.
    Pohja pitäisi olla hyvin muotoutuva ja kanta pitäisi estää kantapään nousua, -siis anatomisesti oikein muotoiltu sisäpohjallinen ja nilkassa omaan nilkkaan muotoutuva pehmuste. Paras on tukeva kumipohja, karkea profiili.

Tuommoiset kengät vie tilaa, eikä ole olemattoman painoiset. Siksi mun on Suomessa. On useampi pari. Niitä tuli Teidellä ikävä, kun käveltiin niitä laavapolkuja. Nilkan suojaus on todellinen ongelma. Siihen ei lenkkari sovellu.

Ookken naiset korkkareissa, ei oo mahdotonta. Lapsia viedään pakkaseen shortseissa ja t-paidassa. Se, että puhuu äidinkielenään ranskaa, ei välttämättä kerro sivistyksestä -eikä älystä.

25. Aguila Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    204
    Kyllä kunnon varrelliset vaelluskengät olisi joskus hyvin tarpeelliset etenkin silloin kun tämä kanaali-polku Pekan kanssa kuljettiin.Vettä oli kanaalissa paikoillen parikymmentä senttiä
    reunalla ei koko matkaa pää kestänyt kulkea, pakko oli laskeutua kanaalin pohjalle kävelemään.

No siihän kastui ainakin matalavartiset Salomonit mutta onneksi vesi ei ollut kylmää ja kunnon sukka piti jalan lämpöisen tuntuisena.Noille kengille se oli viimeinen Teneriffan talvi,pari patikkaa niillä vielä tuon kaanaalin jälkeen kävelin mutta pois ne piti heittää juuri kun alkoivat olla jalkaan sopivat.
    Sukat ovat myös tärkeät itse en käytä ns. alussukkaa.​

• Tykkään Tykkään x 1
Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi