Hae Anna.fi-sivustolta

?

Viestiketju osiossa 'Kanariansaaret' , käynnistäjänä Aguila, 27.08.2016.

1. Aguila Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    204
    Matkailu ja keskustelu avartavat näkemyksiä
    Kävin eilen kaffella täällä tuppukylässä,pari tuntia siinä vierähti aikaa kun kahden keskusteltiin erään 7 vuotta Puerto de la Cruzissa vakituisesti asuneen herran kanssa Teneriffan eri kohteista.​
    Bongatut polut,kylät ja Ghuachinche ravintolat muisteltiin, paljon oltiin samoissa paikoissa käyty, ihmettelen vaan ettei aiemmin oltu tavattu ei täällä eikä siellä.
    Viisas herrasmies kun oli pysytellyt kaukana näistä suomi-baareista,Tenerifen Suomi-kerhoon kertoi kuuleensa parin vuoden ajan mutta kyllästyneenä sen jatkuviin riitoihin ja eronnut siitä.
    Suositteli muuten kiertämään Tabornon huipun ja käymään Hilarion baarissa kahvilla,muistakaa kirjoittaa nimi seinään.

Poistun ensi talvena saarelta juuri ennen päätöskulkuetta.​

• Tykkään Tykkään x 2
  2. Antigue Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    504
    Aguila. Kiitos tarinasta ja tuosta fiilistelyvideosta.

Muistini mukaan olen joskus ollut katselemassa Puerto Cruzissa myös Loppiaiskulkuetta. Sehän päättyi Plaza Europalle kaupungintalon eteen, missä kaupunginjohtajan puheen jälkeen jälkeen oli ilotulitus.

Eikös nimenomaan Loppiaisena tuollainen kulkue järjestetä ?

Edit. Kirjvire

Last edited: 08.10.2016
  3. Antigue Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    504
    Tuo Teneriffan-Suomikerhon riitely jäi vähän vaivaamaan. Haluaisitko valaista vähän lisää asiaa. Kyseessäjän on palveluja ja tapahtumia suomalaisille Teneriffalla, eritoten Puerto Cruzissa järjestävä kerho, joten ihmettelen mitä riideltävää sellaisessa on. Ainoat asiat mitä itselle parinkin yhdistyksen johtokunnassa mukana olleena tulee, on rahankäyttö yhdistyksen vallanpitäjien kohdalla. En tiedä, en sano, en väitä, enkä toivo, että asian näin olisi, mutta asiasta olisi kiva kuulla lisää. Voihan toki olla, että Kanarianmatkaajat ovat niin sekalaista sakkia, erilaisine taustoineen ja toimintapoineen, eikä yhteistä säveltä millään löydy. Minkä tälläkin palstalla huomaa helposti.

Osaatko tai ennenkaikkea haluatko kertoa, toki ilman yksityiskohtia, että minkälaisista riidoista on kyse. Olen riidoista kuullut puhuttavan, mutta pitänyt niitä pelkkinä ilkeämielisinä huhuina. Tosin kuulemani mukaan uuden johtokunnan tultua framille asiat sujuvat nyt paremmin. Asiahan kiinnostaa minua siksi, kun "turististatuksellakin" olen kerhon jäsen.

4. ookke kara Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    69
    Huimat olivat tuollakiin maisemat, kamera ei vaan tee oikeutta tuolle jylhyydelle. Mascan Barranco. Teneriffan kuvia 2008 001.jpg

• Tykkään Tykkään x 2
  5. kannustan Vierailija

ookke se vaan taistelee ylläpitoa vastaan, jotta kykenisi jättämään palstan

6. Senorita1 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    323
    ookke kara,on tuo kaunis ja jylhä paikka.
    Meikäläisille vain niin vaikeaa nuo kulkemiset mutta voihan sitä käydä maisemia katselemassa sieltä ylhäältä.
    Kerran siellä vuosia sitten kävimme.

Mukavaa lauantaita!

• Tykkään Tykkään x 1
  7. ookke kara Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    69
    Igualmente amiga.:)

• Tykkään Tykkään x 1
  8. Antigue Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    504
    Oletko Ookke kara tai joku muu palstalla tuon Mascan laakson pohjalle vaeltanut. Suunnitelmissa on sinne patikoida. Ilmeisesti se ei normikuntoiselle ole mitenkään haastava juttu. Entäs edestakaisin. Palasitko/ palasitteko samaa reittiä myös laakson pohjalta kylään.

Hieno kuva. Lisää näitä.(y)

9. Aguila Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    204
    Tarkennan
    Karnevaalien päätöskulkuetta tarkoitin ,joka rymistellään ensi keväänä varsin myöhään eli 4.3.2017.
    Teneriffen Suomi-kerhosta ei tuossa kaffe keskusteluissa puhuttu sen enempää mitä edellä kerroin.
    Jos pidempään tuolla saarella asuisin niin ehkä kerhoon liittyisin ,onhan heillä erittäin hieno kirjasto ja hyvää toimintaa muutenkin esim. liikunnan saralla.

Afurin baari.​
    Kun viime vuoden maaaliskuussa ajelin Titsalla Tabornoon niin eikös samaan Titsaan osunut 10 henkeä Suomi-kerhosta,reittipolkumme alku heillä sekä minulla oli sama aina Playa de Tamadite rannalle asti.
    Ihan mukavaa sakkia erään herran tunsin etuudestaan,kuljin heidän kanssaan Afuriin asti jossa kahvit juotuani erkanin porukasta.
    Suomi-kerhon porukka patikoi Tagananaan itse käännyin takaisin Tabornoon.​

Guachinche El Primero​
    Sitten tämä meikäläisen toinen harrastus eli syöminen,tuohon kuvan ravintolaan tehtiin 13:sta hengen porukalla ruokaretki joukossa mm. Suomi-kerhon nykyinen puheenjohtaja,terveiset vaan kaikille mukana olleille.

Tarinoita kerhosta on kuultu vähän laidasta laitaan mutta kun ei itselläni ole tapana juoruja täällä julki tuoda niin pidän nokkani tiukasti kiinni.

Olen joskus luvannut Kotkana kottaraisten parvessa nimisen kuvakirjan kirjoittaa Puerton suomalaisista, siinä paljastan kaikki juorut ja kupletin juonet.

• Tykkään Tykkään x 1
  10. ookke kara Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    69
    Enemmän minäkin tiesin tuon kerhon toiminnasta -90 luvulla, kun itsekin olin siinä jäsenenä. Silloin ainakin oli mukavaa porukkaa, meillä oli veikkaus ja bono-lotto kimpat, ja käytiin La Pazissa pelaamassa pienoisgolffia, ja tietenkin huuli lensi jne. Mikon kanssa tuolla Mascan barrancossa käveleskeltiin, Aguila on siellä kävellyt myös, kuten muitakin patikoita. Chamorca II oltiin samalla reissulla, hikinen hitsi, laitan maisemakuvan sieltä, jos löydän. P3030028.JPG P3030030.JPG

Last edited: 08.10.2016
    • Tykkään Tykkään x 3
  11. Antigue Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    504
    Ookke. Kertoisitko tuosta bono lotosta lisää. Mulla ja monella muullakaan kun aiheesta ei ole mitään hajua. Josko sitä kokeilisi seuraavalla reissulla.

12. ookke kara Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    69
    Yksi bono-lotto piste, jota itse käytän on siinä Charcolla, ulkoilmaravintola Dinamicon vieressä oleva kioski. Siinä saa pelattua muitakin pelejä, kuten primitiva lottoa ja jalkapalloveikkausta. Varmaan noita pisteitä on muuallakin. Kun tekee , tai täyttää siinä bonoloton, veikkauspisteen hoitajalta saa neuvoja, ja hän voi sen myös täyttää puolestasi. Se on voimassa viikon ja arvonnat on joka ilta. Uudet numerot on aina kioskin seinällä. Aguila voi tietää, onko niissä jo samantapaisia, valmiiksi arvottuja numeroita kuin meillä. Primitivaa en ole koskaan pelannut. Telkkaristakin ne numerot näkee, mutta arvonnan aikana on aina tullut oltua ties missä, karaokessa tai kaljalla.:)

13. Antigue Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    504
    Ookke. Mitens noiden voitot sitten, jos siis sattuu onnaamaan. Mistä lunastetaan tai miten toimitaan. Toinen juttu mistä olen kiinnostunut on nämä sokeiden ym myymät arvat. Mistä niissä on kyse. Minkälaiset arpajaiset on kyseessä ja minkätyyppisiä voittoja mahdollisesti tarjolla. Pikku Pohjolan ohihan kulkee se sama kaveri kepin kanssa vuodesta toiseen ja kadunkulmissa heitä paljon näkee. Muutamien suomalaistenkin olen häneltä arpoja ostavan nähnyt. Oikso tietoa. Josko ottaisi osaa vaikka kannatuksen vuoksi.

14. ookke kara Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    69
    Pikkuvoitot, joita on bono-lotosta tullut, saa siitä kioskista. Nuo mitä nuo invaliidit ja sokeat myyvät, ne on valtion arpoja, olen joskus ostanut, ja jättänyt niitä baarimikolle hotellissa, niissä on niin harvoin varmaan nuo arvonnat, täytyy muuten itsekin perehtyä. Sen tiedän, mitä olen paikallisten kanssa jutellut, että näille on jotain työtä järkätty, saavat hiukkasen palkkaa, tietenkin heillä on jonkinlainen eläke. Selvitetään.

• Tykkään Tykkään x 1
  15. Aguila Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    204
    Rahapelit
    Kuvan kioskilla olen minäkin asioinut ja pikkurahalla lähes kaikkia pelejä koemielessä pelaillut kun ei ole niitä suuria rahoja ollut ja ne harvat kerrat kun olen jotain voittanut olen ne uudelleen pelaamalla hävinnyt.
    Peleissä löytyy ja valinnan varaa on näissä "valtion arpajaisissa" pistän tähän vielä el Gordo.com linkin.
    Pikkuvoitot saa tuosta kioskista ja ne suuremmat esim. Calle Cupidolla sijaitsevasta toimistosta.
    Näitä ONCE arpoja olen myös silloin tällöin ostanut, arvonta on 4 kertaa arkena Ma-To ja muistini mukaan viikon lopuksi myydään vielä yksi vähän kalliimpi arpa.
    Voitot "jenkautuu" tuon numerosarjan perusteella, kun viimeinen numero on oikein saa uuden arvan jne. päävoiton saamiseksi pitää kaikkien viiden numeron lisäksi myös tuo SERIE numero olla oikein.

Oliko se juuri tuo Loteria Nacional joka joulun aikoihin saa jättipotillaan koko Espanjan sekaisin.
    Yksi arpa numero pitää sisällään kymmenen arpaa voit ostaa ne kaikki jolloin saat numerosarjan voitot yksin, 1/10 osa maksaa 24€.
    Joskus kävi niin että luulin arpani voittaneen summaa en enää muista mutta voittoa lunastaessani petyin kun sain siitä vain tuon kymmenesosan.

• Tykkään Tykkään x 2
  16. Antigue Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    504
    Kiitos vinkeistä. Ei tuota rahaa itsekullakaan ole pelaamiseen liikaa. Ja jos olisikin, voitaisiin pelaamista silloin pitää vastuuttumana. Pikkurahalla olisi kiva joskus kokeilla. Miten noiden pelien ja arpojen tarkastus. Pitääkö itse tarkastaa vai onnistuuko kioskissa. Toisinsanoen jos unohtaa tarkastaa, niin onnistuuko kuin suomessa koneellinen tarkastus ja mahdollinen voitto sitten lunastukseen.

Kioski on tuttu ja varsinkin niiden invalidien arpoja ostaisi mielellään kannatusmielessä. Eivät ilmeisesti juuri englantia osaa. Täytynee opetella espanjaa senverran. Tai no, kannattaisi kai muutenkin. Muutama sana sujuu, mutta siihen se jää. Aloitettiin toki espanjan opinnot kansanopistossa, mutta homma jäi kiireiden takia kesken kun vaimolle yritystä perustettiin.

Nyt painimaan talon lämmityksen kanssa. Maalämpöpumppu herjaa vikailmoituksella, ja hommaa pitäisi tutkia. Patterivesien kiertolämpöpumppua se herjaa, joten sitä tutkimaan. Saas nähdä mitä tuokin maksaa...:(

17. Aguila Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    204
    Valmiita lottoja saa kioskilta ja niitä myyvät myös yksityiset kaupustelijat ympäri kaupunkia,myyntihintaan on lisätty pieni provikka joka menee heidän taskuunsa.
    Kupongin tarkastus hoituu itse tai arpamyyjän toimesta.
    Tämä selvä?.

Last edited: 11.10.2016
    • Tykkään Tykkään x 1
  18. Aguila Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    204
    No onpas täällä hiljaista ja höpinöissä samoin,ajettelin teiltä Garoen ja miksei muiltakin Puerto de la Cruzin kävijöiltä kysyä että onko se keltainen talo jossa aikoinaan apinakokeita tehtiin vielä pystyssä.
    Talohan sijaitsee varsin lähellä hotellia Riu Garoe.

Last edited: 11.10.2016
  19. Aguila Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    204
    Hiljaisuus vain jatkuu, suojanpuolentakin vain yksi viesti tänään.​
    Onko ylläpito vihdoin jotain tehnyt, en tiedä kun ei ole sieltäpäin mitään julki tuotu.

• Tykkään Tykkään x 1
  20. Antigue Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    504

On se. Rapistuu siin Garoen vieressä.

Itse pidän täällä taukoa, jotta minua palsta-addiktiksi nimittelevät puskistahuutelijat voisivat toteuttaa sanallista loistoaan palstalla. Minä kun jatkuvalla kirjoittelullani tukahdutan heidän luomisvimmaansa. Aika hiljaista tosin on ollut. Saas nähdä koska lähtee...

21. pumppuako Vierailija

Olisko sulla kohtalotovereita?
    http://www.maalampofoorumi.fi/index.php?topic=1799.0

22. Antigue Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    504

Ei nyt sentään. Ongelma ei ollutkaan oikeastaan mitään huolestuttavaa, vaan vanhan vikailmoituksen kuittaamatta unohtaminen. Itse lämpöpumppu nimittän aintoi vikailmoituksen, "vedenkierto liian heikko" tai "suodattimet tukossa". Putsasin kyllä suodattimet, mutten muistanut kuitata vikailmoitusta pois. Sama vikailmoitus ja neuvo, "kännä patterivesipumpun säätöruuvia vastapäivään seuraavaan naksaukseen saakka". Käänsin, mutta koko pumpun pois päältä. Vaimo kävi sitten aamulla laittamassa pumpun takaisin päälle ja kuittasi vikailmoituksen pois. Nyt on tölli taas lämmin, kiitos kauniin, fiksun ja näppärän vaimoni.(y)

Aguila. Enpä tiennyt, että tuota taloa sellaiseen tarkoitukseen on käytetty. Siis oikeastiko. Kuulostaa uskomattomalta. Aika surkean näköinen tuo rakennus nykyään on. Monta kertaa on tehnyt mieli sitä autiotaloa lähteä tutkkmaan, mutta ihan yhtä monta kertaa kieltotaulu "privado" on saanut ajatukset jatkamaan matkaa. Nythän tuon tontin läheinen alue alkaa muodostua yhä enemmän parkkipaikaksi, niiden suuren puutteen takia. Olenkin odotellut koska paikalle rakennetaan Puerto Cruzin seuraava hotellikompleksi. Matkailun nyt kenties alkaessa vilkastua tuo on ihan mahdollinen ajatus. Täytyypä seurailla tilannetta.

23. labra Vierailija

Se on ennen 1.maailmansotaa saksalaisten pyörittämä kädellisten labra, ehkä maailman ensimmäinen. En menis ihan heti sitä nykyisin tutkimaan. Lähes kaikkien ton tyyppisten autioiden rakennusten käyttötarkoitus on yks ja sama. Siellä asuu nistit ja sen sukuinen sakki ja on outoa, että RIU(/Tajinaste) antaa tilanteen juuri tuossa kohteessa jatkua.
    Muita vastaavia löytyy, kun nousee La Paz'sta ylöspäin. Niitä autioiksi jääneiden tilojen vanhoja asuinrakennuksia.

24. Antigue Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    504
    Kiitos "Labra". Lienet oikeassa. Jotenkin tuollaiset vanhat hylätyt rakennukset vaan kiinnostavat. Mutta parempi pysyä poissa, kun ei tiedä mitä siellä eteen tulee.

Vähän iloisempia kuvia viime talvelta Orotavasta Karnevaalien kunniaksi esiin laitettuja vanhoja perinneasusteita:

Nuo kuvat otettu siinä Tourista ANNO 1590 rakennuksen aulassa.

25. Aguila Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    204
    Suunnitelmissa

Olen hieman omaa tulevaa matkaani suunnitellut en millintarkasti ja siltä pohjalta mikä itseäni kiinnostaa, sehän ei ehkä teitä kiinnosta mutta kerron silti.Tuon keltaisen talon käyn kuvaamassa jos ehdin ennen sen mahdollista remonttia.

1.Tämän El Tanguen torni linnan olen joskus kaukaa kuvannut nyt olisi aikomus käydä aivan sen juurella.
    2. Kaupungin Mesa del Mar kupeessa oleva linna.
    3.Iguesten Semaforo
    4.Hylätty kaupunki kaakkoisrannikolla ja sen Sanatorium.
    5.Francon "kätyrin" talo.
    Tämä siis patikkapolkujen lisäksi joita on vielä kulkematta vaikka kuinka monta.
    En laita linkkejä suunnitelmiini .

Nuoriso bilettää "kätyrin" talolla.

Last edited: 14.10.2016
Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri