21. Ajatuksista odotukseen 0808

  • Viestiketjun aloittaja Rosis
  • Ensimmäinen viesti
Rosis
Rosa 30+32 Y05/07 +01/08 LA 11.10.
Jellybean 26+27 Y01/08 +02/08 LA 16.10.
Amilda 29+26 Y12/07 +02/08 LA 20.10.
Saana 25+29 Y11/07 +02/08 LA 1.11.
Sade81 27+29 Y06/07 +03/08 LA 21.11.
Brogan 25+28 Y06/07 +03/08 LA 26.11
Minisun 25+27 Y09/07 +04/08 LA 25.12
Neilikka 27+26 Y01/07 +07/08 LA 25.3. (??)

Vauvaantuneet

Ore 26.5. rv 41+0, tyttö 3215g 50,5cm
Baltsu 8.6.2008 rv 40+2, poika 3340g 48cm
Angsteri 14.6. rv 39+6, tyttö 3900g 50 cm
Mi-iu 13.7 rv40+5 tyttö 4015g 52cm

+ kaikki ihanaiset hang-aroundit, etupäässä Lumis, Maijuliini & Minni.


Neilikka, onko LA oikein? Korjaa jos ei. Laitoin otsikkoon kuukauden ja vuoden, jotta pystyy halutessaan etsimään helpommin vanhoja juttuja.
 
sade81
Kiitos Rosa uudesta ketjusta =)

mullakin on reisissa muutama purkautunut verisuoni ja luulin että vatsaan ei tulisi ollenkaan kun ei äidillänikään ole (ainakaan mitään näkyviä)..mutta eipä niille juuri mahda mitään :/

eilen oli taas niin rankka päivä, käytiin vähän shoppailemassa ja 1v-synttäreillä. ostoskeskuksessa meinasin pyörtyä kun ilmeisesti verenpaine taas laski niin pahasti. Onneksi ehdittiin heseen tankkaamaan ranskalaisia niin selvisin juuri. Tuolla synttäreillä taas ilma oli tosi tukahduttava ja kuuma ja siellä iski hedari..nyt on sitten vieläkin vähän huono olo ja kohta pitäisi lähteä sinne hotelliin ja automatkalle..toivotaan että olo tästä paranisi.

Kiva Rosa että anopin kanssa sujui noin hyvin, kyllä lapset yleensä lähentävät ja ihan mahtavaa teidän puolelta että haluatte edes kohteliaat välit!
 
Rosa´
Ihanaa oikeasti Sade, kun lähdette hotellilomalle! Ota evästä mukaan, hauskaa matkaa!

Maijuliini, onko sulla kierto nyt ihan sekaisin vai onko tietoa mikä kp nyt on? Saitteko heti luvan yrittää uudestaan? Mä en itse usko niihin kieltoihin että kierto tai pari pitäisi odottaa. Jos kohtu on tyhjä niin ei ole mitään estettä yrittää heti, näin mä olen ymmärtänyt. Yhdelle tutulle tk-lääkäri määräsi VUODEN kiellon yritykseen keskenmenon jälkeen. Eihän siinä ole mitään järkeä, jos on tarkistettu että kohtuun ei jäänyt mitään. Toivottavasti Maijuliini pian tärppää!

Mä menen tänään kampaajalle, jepa jee!
 
Maijuliini81 ejk
Ei annettu mitään ohjeita. Olen näitä palstoja vain lueskellut ja ajatellut että se yksi kierto pitää odottaa. Luulen kyllä että nyt mennään niin kun ekat menkat tulee, sen jälkeen tjottailulla, ja sitten lokakuussa otan ovistikut mukaan. Vielä ei kohtua ole tarkastettu, en tiedä tarkastaako ne yleiseltä puolelta, voi olla että käyn yksityisellä tarkastuttamassa.

Ihanaa kun pääset hemmoteltavaksi Rosa! Tämä tahtoo kanssa!! Mihin noi viikot katoaa, sun kaa ei tarvi enää kauaa odottaa, että pääset vauvaa hoitamaan! Raskausaika menee niin nopeasti!!!! Jos vielä raskaana olisin niin viikkoja olisi jo 12. Aivan uskomatonta kyytiä viikot menee.

Toivottavasti pian meillekin se tärppi tulee ja saa meidän pikkumies kaverin. Nyt meen tekeen ruokaa muksulle. Neilikalle vielä onnittelut, niin hienoa!!!!
 
mi-iu
kopioin nyt suoraan vanhalta sivulta ku sinne ehdin kirjottelee...



ihanaa neilikka!! paljon paljon onnea!! :D täälläkin nousi kyyneleet silmii..

tännekin olisi haluttu kaksoset kerralla, mutta en kyllä pettynyt vaikka yksi tiedettiin olevan tulossa... ei todellakaan petytty vaan iloittiin siitä, mutta mielellämme oltais myös kaksi otettu kerralla:)

kyl on ihanaa kun on vauva, tätä oon odottanu niin kauan <3

hei, te jotka miertitte ristiäisiä, niin tarviiko pöytä mis on kastemalja ym niin olla täysin valkoisen liinan peitossa? meil on tumma pöytä mut liian pieni liina:/

mä löysin neidille ihanat vaatteet ristiäisiin... siis sitte ku kastepuvun vaihtaa pois... :) meil on parin viikon päästä ristiäiset :)
 
Ros´
Mi-iu! Laitappas beibin nimi tulemaan -ellei täällä niin spostissa!

Tarkoitus oli viettää ilta kirjan kanssa kun mies töissä, mutta ystävät jotka kävi Tukholmassa ilmestyivätkin tänne suoraan satamasta. Oli mukavaa. Ihanat toivat mulle erilaisia alkoholittomia oluita, suklaata ja vauvanleluja. En lähtenyt reissuun mukaan "ilonpilaajana", en jaksa valvomista, baareja enkä erityisesti kännistä laivameininkiä. Mutta ihanaa kun tulivat moikkaamaan mua. Yksi oli mennyt kihloihin ja häät on keväällä. Kai mä silloin voin mennä ilman vauvaa? Hänellä on lapsi ja vannotti mua, että tulen sinne sitten juhlimaan ilman vauvaa, eikä hän kuuntele mitään vastalauseita että imuote kärsii ellen ota vauvaa mukaan. Imuote...? Tuli mieleen miten alkuraskaudessa uhosin että elän raskaana samanlaista elämää kuin normaalistikin enkä kyhjötä kotona. Äskön kun lähtivät baariin, mua ei olisi saanut millään konstilla mukaan. Niin ne ajatukset muuttuu. Mutta ystäviä on tosiaan tullut nähtyä ihan liian vähän. Toisaalta on varmasti normaalia että elämä kääntyy niin omanapaiseksi, että yksin viihtyy ihan eri tavalla. Mä en ole ennen tarvinnut yksinoloa, nyt nautin siitä. Ei silti sais unohtaa ystäviä.

Oletteko te muut nähneet ystäviä yhtä aktviivisesti kuin ennen raskautta?

By the way, suosittelen kaikille raskaushormoneista kärsiville ja itsensä valaaksi tunteville kampaajalla (tai muussa kauneushoidossa) käyntiä, vaikka rahoille olis näinä aikoina muutakin käyttöä (rintapumppu ja imetysliivit ostoslistalla saa odottaa). Se on ihan parasta terapiaa.

Nyt simmut lurpsahtaa kiinni. Öitä!
 
tyhmä kysymys
miten niin ei olisi odottanut kauan?? ensinnäkin pelkkä raskausaika kestää monesta todella pitkään, vaikka käytännössä onkin vain 10 kuukautta. toisekseen moni joutuu odottamaan pelkkää odotusaikaa todella kauan. eli itse ainakin ymmärrän täysin sen tunteen kun viimein ja vihdoin saa kauan odotetun vauvan syliin. Meilläkin odotusta oli ollut yli 3 vuotta.
 
mi-iu
anteeksi... tarkoitin lähinnä kun vauvaa oon halunnu pienestä pitäen, ja mitä vanhemmaks tuli sitä enemmän vauvakuume yltyi.. sit piti aina "liian nuorena" ajatella järkevästi et ensin kunnon mies ja vähä tulevaisuuden suunnitelmia ja sitten vasta vauvoja... ja nyt tämä odotus on palkittu... :)

tänään käytiin beiben kanssa kattomassa siskon lasten urheilukisoja :) mies oli kotona hommissa... vauvis söi ennen ku lähettii ja nukku koko kisojen ajan ja sit syötiin joskus 3 1/2n tunnin unien jälkeen... sit kotiin.. :)

Mi-iu ja beibe 4vko
 
sade81
huhhuh..kotona taas. Oli ihan kiva reissu ja automatkatkin sujuivat hyvin kun tajusin mikä mulle niitä supistuksia aiheutti..äitiysfarkut! jotenkin se vyötärö painoi juuri sopivaan kohtaan..nyt sitten autossa kiskoin housut aina polviin niin eipä enää painanut =)

Mutta hotelli oli ihan kauhea..siis muuten hyvä mutta siellä ei ollut minkäänlaista ilmastointia huoneissa ja ikkunaa ei voinut pitää auki kun kuului niin kova meteli ulkoa..torkuin sitten aamuyöhön kunnes viimeiset baarista kotiinlähtijät saivat kehitettyä tappelun siinä ikkunamme alla johon herättiin ja sitten ei enää nukuttanut..itketti vaan. Rupesinkin sitten syömään omia eväitäni ja sen jälkeen nukuin hurjat 2h..että olipa freesi olo tänään. Nyt olenkin jo suuntaamassa kohti sänkyä ja huomenna sitten taas töihin.

Rosa, kyllä mullakin on kavereitten näkeminen vähän vähentynyt, varsinkin kun mun kaverit on niin eri elämäntilanteissa että ei ole oikein yhteisiä aiheita kun ei voi raskaudesta koko aikaa puhua ja tuntuu niin kaukaiselta kaikki opiskelutouhut jne joissa monet kavereistani vielä ovat. Mutta kai se kuuluu elämään.

Loma tosiaan on nyt sitten ohi, oli ihanaa ja tuli syötyä mutta toisaalta odotan arkeakin innolla että saa taas hyvää perusruokaa ja liikkuu jne.

sweet dreams!
 
Minni80
Voi kun Rosalla on ihania kavereita. Voi vitsi sä rupeet olemaan jo tosi pitkällä, jänskää!

Hihi, hyvä että poliisi ei pysäyttäny kun Sade oli housut kintuissa autossa. Ois siinä ollu selittämistä...

Niin, odottavan aika on pitkä, odotti sitten mitä tahansa. Hyviä ristiäisiä teille Mi-iu!

Aika erikoista että lekurit sanoo noin eri tavalla km:n jälkeen yrittämisestä. Ja että Maijuliinille ei sitten sanottu mitään! Ota nyt siitä sitten selvää...

Hyvää alkavaa viikkoa tännekin puolelle! :)
 
Rosis
Minniliini, ajattelin sua just eilen kun kävin siinä talossa mikä on meidän molemman perheille tuttu. I know You know. Hienoa että pääsette hoitoihin. Viimeinkin. Mä näen jo miten meillä on treffit siellä talon sisäpihalla, sä tulet vaunujen kanssa, ja mä en malta odottaa että pääsen kurkkaamaan niihin ja olet maailman parhaimman näkönen mutsi. Ja sitten mennään joen rantaan kaffelle ja jätskille. Ja onnea hääpäivän johdosta! Luin että sait tosi makean kellon, mäkin haluun!

Mä en ihan ymmärtänyt ulkopuolisen kommenttia odottamisesta. Joskus bussia odottaa ikuisuuden ja joskus taas koko kesä menee ohi ihan sekunissa. Kovin subjektiivista siis. Ja typerää arvostella sitä mikä on toiselle "kauan".

Käytiin Ikeassa eilen ja huomattiin juhlivamme metripäivää! Se metrin mitta meni tasan mun ympäri ennen kuin repesi.
 
Saana...
Hihi, metripäivä X)
Ihanaa Rosis, että viikonloppu meni hyvin :)

Minnille laitoin äsken meiliä.

Ja mi-iu, ihana nimi :)

Eipä ole ihmeemmin asiaa, täihin pitäisi keskittyä.

28+2
 
Saana...
Hmph, toivottavasti täihin ei tarvitse koskaan keskittyä...

Niin joo ja se arpigalluppi. Tisseihin mulla on tullut niitä, mahassa olevia en ole varmaan vielä vaan huomannut. Luulisin, että sielläkin niitä on...
 
Baltsu
Kiva nähdä Minniä, kävinkin juuri lukemassa kuulumisia. :)

Ristiäisvinkkejä kaipaili Rosis. Hmm, en muuta osaa neuvoa kuin delegoimaan. Paikka kannattaa myös harkita tarkkaan ja vierasmäärä. Olin tyytyväinen ratkaisuumme pitää ristiäiset mummolassa. Ja äidin mekon kannattaa olla imetykseen soveltuva!:)

Kampaajalle pitäisi minunkin päästä! Tälläinen kostea ilma on ihan vihoviimeinen luonnonkiharalle, melkoinen pelätin tämä kuontalo. Ponnariratkaisu alkaa todellakin tympiä! Millaisen tukan Rosis sait?

Tänään on tylsää sadepäivän ohjelmaa: ruuanlaittoa ja pyykkäystä. No, kollegat ovat palanneet töihin, ei kyllä käy yhtään kateeksi! :D

 
Neilikka..
Rosa 30+32 Y05/07 +01/08 LA 11.10.
Jellybean 26+27 Y01/08 +02/08 LA 16.10.
Amilda 29+26 Y12/07 +02/08 LA 20.10.
Saana 25+29 Y11/07 +02/08 LA 1.11.
Sade81 27+29 Y06/07 +03/08 LA 21.11.
Brogan 25+28 Y06/07 +03/08 LA 26.11
Minisun 25+27 Y09/07 +04/08 LA 25.12
Neilikka 27+26 Y01/07 +07/08 LA 26.3

Vauvaantuneet

Ore 26.5. rv 41+0, tyttö 3215g 50,5cm
Baltsu 8.6.2008 rv 40+2, poika 3340g 48cm
Angsteri 14.6. rv 39+6, tyttö 3900g 50 cm
Mi-iu 13.7 rv40+5 tyttö 4015g 52cm

+ kaikki ihanaiset hang-aroundit, etupäässä Lumis, Maijuliini & Minni.

Maanantaita!
Hei Sade, kummassa Porin hotellissa olit? Me ollaan menossa jonkun viikon päästä Vaakunaan, mutta jos se oli teistä huono, niin en kyllä tiedä mitä tehdä kun Cumuluskin on aika käppänen.

Siis miten Rosa sä generoit ton mun lasketun ajan?!??? Mulla ei järki riitä mistä heitit arvauksen, joka osui vaan yhdellä väärin. Magical. Nyt on sekin päivän virhe korjattu. Meidän la on muuten mun kuolleen isän syntymäpäivä. Ei tässä oikein voi olla uskomatta vaikka olisi millainen ateisti, että joku tässä oli vähän auttamassa järjestelyissä ja lähetteli terveisiä. Samasta syystä jaksan luottaa että kaikki menee hyvin, vaikka tajuan kuinka paljon riskejä on.
Mutta nyt täytyy jatkaa hommia. Kivoja viikonloppukuulumisia oli monelta.
 
sade81
Hih, Rosiksen metripäivä :) oli pakko itsekin mitata, niin 93cm tuli.

Neilis, me oltiin Scandicissa, on ihan siinä Cumuluksen naapurissa (Cumulus tosin varmaan rauhallisempi kun se katu muuttuu kävelykaduksi niin ei voi pillurallia ajaa.. Vaakunahan on ihan keskustassa että en tiedä miten rauhallinen on, mutta muuten varmaan parempi kuin Cumulus/Scandic.

Mua himottais kauheasti mennä kampaajalle ja muuttaa hiustyyli mutta en vielä viitsi. Tai siis tuntuu että suurin osa raskaana oelvista/lapsen saaneista leikkaa suht lyhyiksi hiukset..mulla on ollut tosi pitkään suht samanlainen tyyli ja kaipaisi muutosta mutta toisaalta haluan tosi helppohoitoiset hiukset niin suurin osa noista lyhyistä tyyleistä kaatuu siihen kuitenkin.

rv25+3
 
Minni80
Joo tosi moni pienten lasten äiti leikkaa lyhyet hiukset.

Hehe, siitä tuli yks hassu juttu mieleen. Mun mies sano just ennen ku mentiin naimisiin, että sen suuri pelko on että naimisiin mentyä/kun saadaan lapsi (luultiin että se tapahtuis samantien)
- mä lihon kamalasti, ja mua ei enää kiinnosta pitää itsestä huolta ja laihduttaa
- leikkaan lyhyet hiukset
- kuljen pelkissä verkkareissa
- en meikkaa enää ollenkaan
- tisseihin ei saa enää koskea, koska ne on vaan vauvoja varten
- saa kaulimesta päähän jos yrittää seksiä

Mutta saa luvan kelvata tämä rouva sellasena kun on, vaikka suomiverkkarit jalassa :)
 
Brogan*
Hei karvaiset ystäväni. Ilmoittaudun.. Taas niin paljon asiaa, että en muista mitä piti kommentoida. Hyvä idea tämä ketjun numerointi ja kk otsikossa, meriitit Roselle ja Lumikselle siis. Olipa pölhö kommentti tosiaan ulkopuoliselle, Rosa siihen vastineen jo verbalisoikin aika hyvin.

Minni; mä kävin erään miespuolisen tuttavani kanssa aikanaan erittäin kiivaan keskustelun tuosta asiasta mistä kirjoitit. Sen mielestä kaikki naiset lakkaa huolehtimasta itsestää, perä leveää universaalisiin mittasuhteisiin, ilman meikkiä ja verkkareissa kuljetaan, huumorintaju katoaa jne. Siis kun saa lapsen. Minähän siitä hirmustuneena latasin sille takaisin. Emme ole enää missään väleissä (muista syistä :D), joten en nyt pääse todistamaan hänelle vääräksi tätä harhaluuloaan.

Mi-iun vauvikselle tulee kaunis nimi. Ja Amildallakin oli kivoja juttuja :)

Ristiäisvinkkejä otetaan tosiaan vastaan. Viikonloppuna juuri juttelinkin äitini kanssa aiheesta ja ilmeisesti pidämme ristimäjäiset sitten meillä. Aion kyllä ottaa kaiken avun vastaan mitä ulkopuoliset tarjoavat :) Muutenkin tuntuu, että ihmiset ovat tosi avuliaita nyt kun on raskaana, meille on jo moni lahjoittamassa vaatteita ja ystävät on antaneet mulle odotusvaatteita (lainaan tosin, mutta kuitenkin). Ihan siis pyytämättä. Kiva :) Tulee jo melkeen sellanen olo, että nyt stop, mä haluan itekki ostaa vaikka mitä. Vaikka kyllä niitä menoreikiä löytyy varmasti itellekki ihan tarpeeksi.

Bro' 24+5

ps. tänään niitä kelan lappuja täyttämään, saapa nähdä miten onnistuu, käytiin ne niin pikaisesti terkan kanssa aamulla läpi.
 
Jellybean kirjautumatta
Ikävä kun Saden hotelliloma ei mennyt putkeen..

Mä oon varmaan sitten juuri sellainen lasten myötä kulahtanut kotiäiti. En enää meikkaa joka päivä, vain silloin kun on menoa jonnekin. Levinneelle kropalle on myös vaikea löytää kivoja vaatteita, eikä niitä hirveästi viiti edes ostella kun toiveissa on pudottaa raskauskilot ja mahtua entisiin nätteihin vaatteisiin.

Tänään oli taas tarkastus ja mulla kaikki hyvin. Vaavilla sen sijaan on toinen munuaisallas laajentunut. Ei välttämättä tarkoita mitään, mut sitä pitää seurata. Painoarvio oli jotain 1770 grammaa. Sain kelallakin käytyä viimein. Ei niinku yhtään viime tippaan kun viimeinen palautuspäivä on lauantaina.. Huomenna saan viimein neuvolasta raskaustodistuksenkin niin se pitää muistaa lähettää kelalle myös. Irkkuliinin 1-vuotissynttäritkin on lauantaina ja niitä pitäisi jaksaa järjestää. Sitten olisi mansikkakakkua ja kahvia yms tarjolla!

Jellybean 30+4
 

Yhteistyössä