21. Ajatuksista odotukseen 0808

  • Viestiketjun aloittaja Rosis
  • Ensimmäinen viesti
Rousa
Sade, kiva kun silti olitte häissä ja saat vielä korkkarit jalkaasi; nauti siitä! Nää mun pullajalat on jo enemmän kuin vitsikkäät. Ennen siis 36-37 ja nyt ei mahdu edes ystävältä lainaamani 39! Ja kun tietenkään tassu ei pituutta kasva, vaan turpoaa ylös ja sivuille, niin jalat on todella oudon näköiset. Toivottavasti tulee sateinen syyskuu, niin on normaalimman näköistä kulkea kumisaappaissa. Varpaatkin on pyöreät, 5 erikokoista palloa kiinni isossa pallossa. Peruin sen jalkahoidonkin, kun jalat on niin herkät että kosketus sattuu. Sukkia myös mahdoton pitää, kun vaikka kuinka löysät sukat niin niistä jää mustelmat. Mutta näillä viikoilla on täysin normaalia että on turvotusta, ja edelleenkin lohduttaa että se kertoo myös siitä että istukka toimii.

Angstis, oliko miehen kotiinpaluu mukava? Mitä piti lahjasta? Mitä aiot antaa isänpäivälahjaksi?
 
Rousa
Tänään on sitten shoppailtu, onneksi satoi eli pääsin ulos kumisaappaissani. Mutta nyt on vauvalle kaikki oikeasti tarpeellinen hankittu. Iski sellainen olo eilen että haluan että kaikki on täysin valmiina, vaikka luultavasti tässä ehtii lumet ja pikkujoulutkin tulla ennen synnytystä.

Käytiin vaikka missä eri liikkeissä kokeilemassa imetysliivejä, ja yllätyksekseni Lindexin halpisliivit tuntui ihan parhaimmilta. Peruspuuvillaiset mustat, ihan tyylikkäät (T-paita liivien tyyppiset) 16,90 ja vähän seksymmät 40e. Mies lohdutti ettei niistä arvaa yhtään että ne on imetysliivit. Mä sain siis itkukohtauksen siellä pukuhuoneessa, kelmeät valot, ne järkyttävät peilit jotka näytti selluliittipepun monesta eri kulmasta (ja oh my god: kaksoisleuan!) oli vähän liikaa, itkin siellä että olen niin järkky, että haluan kotiin enkä enää lähde kotoota pois, ja mies yritti lohduttaa oven takaa "Sä olet tosi pantavan näköinen mamma, oikeesti" Voi ihmisparkoja jotka oli samaan aikaan sovittamassa ja jonottamassa... Mutta pitsa ja pistaasijäätelö auttoi, ja sain lisää voimia jatkaa shoppailua. En ikinä itke yleisillä paikoilla, harvoin kotonakaan, joten on tää aika hurjaa tää raskaus.

Sitten ostettiin Aventin rintakumit, tuttipullo, pari tuttia, pari yöpukua/potkupukua kokoja 50 ja 56, sukkia, pipoja, itkuhälytin, lakanat pinnikseen, korvatulppia, Bebanthenia, perusrasvaa, Natusanin puhdistusliinoja. Äskön laitoin kylppäriin vauvan tavarat omille paikoilleen. Kiva kun äitiyspakkauksessa tuli muutama vaippakin. Amme ja hoitoalusta meillä onkin jo.

Tänään alkoi virallisesti 35. viikko, eli täällä ei enää pidäteltäisi synnytystä!
 
Rousa
Siis tuolla viimeisellä lauseella tarkotan sitä, että valmennuksessa sanottiin että kun 34 viikkoa on kasassa, niin meidän sairaalassa annetaan syntyä eikä yritetä enää pitkittää raskautta.
 
baltsu*
Vai semmoinen pukukoppiepisoda Rousalla. Muistan hyvin kun piti löytää uikkarit kylpyläreissua varten, traumaattinen kokemus! Rintojen koko on muuten maltillistunut, johtunee tasaantuneesta maidontulosta ja ehkpä hormoonitkin ovat rauhoittuneet. Kiva, jotain toivoa saada oma rintavarustus takaisin, joskus.

Sadelle unohdin kommentoida tuota suihkua: mies tosiaan hoivaili kapaloissa olevaa vauvaa minun ollessani suihkussa. Tuo oli varmaan poikkeustapaus, kun oli kiirettä ja olin niin hyväkuntoinen pikaisen synnytyksen jälkeen. Kokonaiskestoksi on merkitty 2h 40min, josta sairaalassa tunnin verran.

Koskakohan Neilis palaa lomilta? Entäs Minisunin olot?
 
Jellybean kirjautumatta
Mä myös odotan sitä 35. viikon rajaa, kun sitten voi olla varma ettei joudu sairaalaan makaamaan. Mulle pitkä ero Irkusta tuntuisi sietämättömältä.

Näin viime yönä unta vauvasta. Se syntyi kivuttomasti ja synnytyksen kesto oli 15 minuuttia. Pieni poika tuli.

Täällä toinen turvonnut. Ainoat kengät jotka mun pullajalkoihin enää menee, on crocsit. Kaksoisleuka on mahtava, selluliitti hiipinyt takapuoleen ja reisiin, sekä raskausarpia ilmestynyt lantiolle ja reisiin... Näytänköhän enää ikinä siedettävältä ilman vaatteita?
 
sade81
Rosis, onneksi olit miehen kanssa etkä yksin. Mä en kestä nyt raskausaikana yhtään sovituskoppeja kun ne valot on tosiaan niin kauheat ja varsinkin pehva näyttää niin kauhealta ja muhkuraiselta :( Lindexillä on kyllä hyvä valikoima noita liivejä.

ja siis teillähän on ollut oikein kunnon shoppailupäivä, onko nyt jo tosi kärsimätön olo kun tietää että kaikki on valmiina ja vauva saisi tulla milloin vaan??

Mulla ei vielä ole turvotusta mutta eiköhän sitä kohta tule ihan normaalioloissakin, viikkoja kuitenkin takana vasta suht vähän. Eilen siellä häissä oli muuten joku muukin raskaanaoleva, näytti niin pieneltä että arvelin hänen olevan ehkä 5. kuulla, mutta kuulin kun kertoi jollekin että la on joulukuussa! silloin tunsin itseni kyllä hieman valaaksi vaikka en niin iso olekaan :/ ja kyllähän näillä viikoilla alkaa kasvaa aika vauhdilla vaikka aiemmin olisi pienikin joten ehkäpä kuukauden päästä hänkin näyttäisi jo ihan erilaiselta.

HUomenna pitäisi viedä auto aamulla huoltoon, ei yhtään nappaisi ja kun on niin aikaisin niin ei mikään paikka ole edes auki että voisi odottaessa käydä..tuskin heidän oma kahvionsakaan on. ja muutenkin pitäisi mennä toimistolle parina päivänä joten täytyy kaivaa vanhat farkut kaapista ja laittaa pitkä äitiystoppi joka peittää sen että eivät mahdu yhtään kiinni. Kun nuo äitiyshousut (2kpl erilaisia) painavat nyt niin pahasti että en pysty istumaan niillä kun alkaa heti supistamaan :( ja muute kiinnimenevät housut ovat jo vähän liian kevyitä.

Onko teillä muilla raskausaikana iho kuivunut? vatsaa ja jalkoja rasvaan säännöllisesti mutta käsivarret ovat ihan rutikuivat ja hilseilevät (joo, pitää siis ruveta niitäkin rasvaamaan) mutta ei mulla ole koskaan ennen tällaista ollut. Ja elohiiri on taas ollut silmässä jo 3 päivää, lähinnä silloin jos olen koneen ääressä, eli haittaa työntekoa mutta ei juuri muuten.

ja kyllä se pitää jo uskoa että syksy tuli. Tänään on ollut aivan ihana syyspäivä =)

JB, toivotaan että on enneuni, eikös toisen synnytys ole yleensä nopeampi ;) ja kyllä varmasti näytät taas tosi kuumalta pakkaukselta kun synnytys on ohi, voidaan vaikka perustaa suomen kuumimmat mammat-kerho ;)
rv28+2
 

Yhteistyössä