22. Ajatuksista odotukseen 0908

  • Viestiketjun aloittaja Neilikka..
  • Ensimmäinen viesti
Neilikka..
22. Ajatuksista odotukseen 0908

Rosa 30+32 Y05/07 +01/08 LA 11.10.
Jellybean 26+27 Y01/08 +02/08 LA 16.10.
Amilda 29+26 Y12/07 +02/08 LA 20.10.
Saana 25+29 Y11/07 +02/08 LA 1.11.
Sade81 27+29 Y06/07 +03/08 LA 21.11.
Brogan 25+28 Y06/07 +03/08 LA 26.11
Minisun 25+27 Y09/07 +04/08 LA 25.12
Neilikka 27+26 Y01/07 +07/08 LA 26.3

Vauvaantuneet

Ore 26.5. rv 41+0, tyttö 3215g 50,5cm
Baltsu 8.6.2008 rv 40+2, poika 3340g 48cm
Angsteri 14.6. rv 39+6, tyttö 3900g 50 cm
Mi-iu 13.7 rv40+5 tyttö 4015g 52cm

+ kaikki ihanaiset hang-aroundit, etupäässä Lumis, Maijuliini & Minni.
 
Neilis
Kirpsakan pirteää syyskuuta!
Olipa totaalinen nettitauko - en tiedä yhtään mitä teille on tapahtunut, toivottavasti vaan pelkkää hyvää. Lähden kahlailemaan jossain välissä päivää vanhoja juttuja läpi.

Meillä oli mukava loma, tosin perjantain oksensin ilmeisesti ihan raskauden takia, ja sitten viikonloppuna sain flunssan ja nyt kuulostan vanhalta varikselta (sen lisäksi että näytän siltä, onneksi parturi on varattu loppuviikoksi!) Mutta mukavaa oli laiskotella ja puuhastella mitä mieleen tulee. Keskiviikkona oli se neuvolakäynti, mikä oli kyllä tosi mukava ja paljon saatiin luettavaa, mutta sydänäänet ei ikävä kyllä vielä kuuluneet kunnolla. Jotain 150-160 sykettä saatiin vilahtelemaan siinä pienellä näyttöruudulla, mutta ei niin pitkäaikaisesti että olisi voitu olla varmoja. Mutta kaiken pitäisi silti olla hyvin (ja omaksi ihmetyksekseni en yhtään huolestunut vaikka ei kunnolla kuuluneetkaan, musta ne vilahduksetkin todistaa jo jotain) ja kohdun koko on kuulemma vaikuttaa normaali kaksosraskaudelta. Huh huh. Sitten uskalsin käydä ostaan äitiyshousut, tuntui kyllä järjenvastaiselta että niitä voi tarvita näin aikaisessa vaiheessa, mutta ei mahda mitään. Ja pärjäisin kyllä normaalihousuilla jos ne olisi vaan tavallista isompia, mutta eihän sellaisia ole järkeä lähteä ostamaan jonkun kuukauden takia. Niin että näillä mennään. Np-ultra on ensi viikon perjantaina.
Tässä lyhykäisesti, pakko mennä välillä lukemaan työposteja.
 
sade81
kiitos Neilis uuden ketjun avauksesta ja ihana kuulla että siellä kaikki hyvin! ja NP-ultrakin jo noin lähellä, niin se aika vaan juoksee :)

Mies on kyllä maailman ihanin :) mua stressasi ajatus siitä autohuollosta niin hän nousi kukonlaulun aikaan ja käytti auton huollossa vaikka on vielä pitkä työpäiväkin edessä. Heräsin myös jo 6 jälkeen ja mittarit näyttä +2!! ekaa kertaa piti auton lasit skrapata..joten nyt se on virallista että syksy on tullut. Niin ja sen vuoksi stressasi kun sovitin eilen KAIKKI housuni läpi, eikä mulla ole yksiäkään näille ilmoille sopivaa housua joka ei painaisi istuessa. Seistessä kaikki olisivat hyviä mutta kun pitää kuitenkin istua yleensä aika paljon jos töihinkin menee niin kaikki painavat juuri niin alhaalta ja kun tämä hengailee nyt jatkuvasti siellä niin ei vaan tule mitään :( Täytyy yrittää ehtiä jossain vaiheessa kauppaan katsomaan onko mulle missään mitään housuja vai menenkö kirkuvanpunaisissa ulkoiluhousuissa toimistolle ne pari kertaa kun nyt on tiedossa.

vauvan potkut vahvistuvat koko ajan ja eilen illalla potki niin paljon rakkoon että sattui ja oli koko ajan hätä. mutta on se silti niin ihanaa :)

Gallup: missä vaiheessa liikkeet vähenivät, ts. milloin alkaa yleensä olla niin ahdasta?

rv28+3
 
Amilda79
Syksyiset terkut täältäkin! Hrrrr, miten kylmä aamu olikaan!
Niin se syksy vaan tulee, vaikka silloin alkuraskaudessa sitä ajatteli, et onpas pitkä aika vielä syksyyn - että tässä nyt on kevät ja kesäkin vielä edessä, et syksyllä sit on sen vauvan miettimisen aika ja nyt se sit jo tuleekin... Hui! Niin se aika vaan menee. Ehkä siksikin se meni nyt niin nopeesti, kun sitä on vaan odotellut, että se kesä edes alkaisi, mut eipä sitä nyt sit tänä vuonna edes saatu...

Tervetuloa takaisin Neilikselle! Kyllä se sunkin raskaus vaan alkaa näkyä varmasti jo muillekin, kun kerran niin pitkällä olet, että ensi viikolla olet jo NP-ultraan menossa ja tosiaan kun niitä kaksosia odottelet. Mulla näkyi tämä raskaus ihan selvästi jo rv 10, vaikka vain ihan yhtä odottelen. Ja siis äitiysfarkut puin jo silloin päälleni. Mulla tosin tuo kohtu on eteenpäin kallellaankin, mutta siis luulisi, että kaksoset näkyy joka tapauksessa jo aiemmin - oli kohtu missä asennossa tahansa.

Kauhee tuo Rosiksen neuvola-juttu. Eihän ne nyt voi vähentää (lue: lähes lopettaa) neuvolakäyntejä juuri, kun niitä pitäis tuplamäärätä äidin lasketun ajan lähentyessä! Eikö ne vois väliaikaisesti vaikka ostaa neuvolapalvelun yksityiseltä puolelta, että saataisiin odottavien äitien tilaa seurattua! Hitto, nyt pidät sit kyllä puolesi ja vaadít sinulle kuuluvaa hoitoa!!!! Tollasiin äkillisiin juttuihin (home, tulipalo yms.) pitäis olla kyllä joku vara vaihtoehto määriteltynä.
Tosin kyllähän mullakin olis pitänyt siirtyä jo 2 viikon välisiin tarkastuksiin, mutta mun terkalla on ajanvarauskirja niin täynnä, et oon nyt sit 3 viikon välein siellä käynyt viimeset pari kertaa ja seuraavakin on vasta niin... Saas nähdä sit ens viikon käynnillä, josko sais jo vähän lyhyemmällä välillä - varsinkin kun mulla on jo kahtena viime kertana ollut ne proteiinit ja ketoaineet(?) virtsassa plussalla. Luulis, et ne seurailis niitä jotenkin tarkemmin. (muutakin siis kun sanois, et juo enemmän).

Nyt lähen kyllä aamukahville. Vielä olis tämä ja ens viikko töitä...

Amilda ja 34. viikko lähti käyntiin...
 
Jellybean kirjautumatta
Ikävä housuongelma Sadella. Mulla on kaikki hirveitä hehtaarihousuja, jotka ei paina mistään. Mut toisaalta ne on sitten ihan muodottomia pusseja, joissa ei näytä hyvältä. Muutenkin on itsetunto nyt maanraossa lihomisen ja arpien takia, niin sitten ei vielä ole mitään nättiä päälle pantavaakaan. Grrr.

Oispa munkin mies noin huomaavainen ja ihana! Siis onhan se kyllä jossain määrin, mut ei noin kultainen kuitenkaan. Mut kyllä se näyttää tiukan paikan tullen saavan homman kasaan, kun mulla selkä meni tosi huonoon kuntoon perjantaina ja siitä saakka se on joutunut hoitamaan lapsen kun mä en pysty nostamaan mitään tai kyykkimään. Ihan mukisematta on kaiken tehnyt, tietty mä autan missä vaan pystyn.

Jellybean 33+4
 
Neilis
Voi itkun itku. Mullahan on ollut aiemmin niitä virtsatulehduksia, ja nyt neuvolassa sovittiin että vien sinne näytteen nyt kun olen terve, että osataan sitten lääkitä oikein jos tulehdus tulisi raskausaikana (voi olla aika vahingollinen). Nyt terkka sitten soitti että se terve näyte ei ollut ollut täysin puhdas. Luultavasti siinä on iholta menneitä bakteereita, tai sitten en ole pissannut hukkaan tarpeeksi, mutta kyllähän tämä nyt väkisinkin vähän huolestuttaa. Tosin mulla ei ole mitään oireita, ja c-vitamiinia olen yrittänyt syödä paljon, ja samoin juoda ahkerasti. Ja tämä kurkkukipu/flunssa ei kuulemma vaikuta tulokseen. No mä vien huomenna uusintanäytteen, ja toivotaan että se on sitten täysin puhdas.
 
sade81
Neilis, toivotaan että oli vaan noita ihopöpöjä tms ja kaikki olisi hyvin!

JB, mä mietin eilen jo ihan tosissani joskos laittaisin miehen housut päälle mutta ne oli niin isot että en voi :( ja ne yhdet 42 housut jotka ostin alesta olisi hyvät mutta liian kevyet näin kylmille ilmoille. Toivottavasti saat selkäsi kuntoon! oliko sulla Irkun kanssa mitään ongelmia vai et tainnut ehtiä niin pitkälle? On kyllä ihana huomata miten meidän ihanaiset miehetkin venyvät kun on tarvetta =)

Amilda, niin ne sullakin viikot vähenevät, musta tuntuu jo nyt oudolta ajatella että enää reilu kuukausi ja äitiysloma alkaa, mutta sulla enää pari viikkoa, jaiks!

joko ootte varanneet sen sairaalaan tutustumisen Amilda ja Rosa?

Saana, joko kiikutit vessan täyteen vauvakirjoja? onko auttanut ;)?
 
Amilda79
Sade, meillä ei tarvitse ilmottautua sairaalalle tutustumiskäynnille, vaan siellä järjestetään joka keskiviikkoilta luentosalissa "synnytys tutuksi" -luento, johon kuuluu sit jonkinlainen tutustumiskierros. Sinne voi sit odottavat äidit+isät mennä, kun itse haluavat (suositus olisi, että tapahtuisi rv 32-35)... Itseasiassa me suunniteltiin mennä sinne nyt tänä keskiviikkona. Synnytyspelkopolille on sit varattu aika ja siellä on henkilökohtaiset ja tarkemmat keskustelut...
 
sade81
Amilda, toihan kuulostaa ihan hyvältä käytännöltä.

Onko normaalia että mitä lähemmäs synnytys tulee sen enemmän se alkaa jännittämään? kun en ole itse synnytystä pelännyt käytännössä ollenkaan mutta nyt alkaa jo vähän jännittämään että miten siitä selviää ja miten ihmeessä tällaisen saa ulos tuolta vatsasta..

Voiko synnytykseen viedä mukanaan omaa musiikkia? onko siellä yleensä siis mitään laitteita vai jos haluaa niin kannattaa ottaa oma soitin mukaan, vai onko edes sallittua?
 
Brogan*
Ihanaa maanantaita! ;) (Niinku siinä mainoksessa, jossa se nainen bussissa kertoo miehensä tulevan kotiin ja aikovat rakastella kiihkeästi..) Mistä nää mun jutut tulee??

Sadelle ekana, että mä ajattelin investoida MP3-soittimen. Terkka sanoi, että synnytykseen voi ottaa omaa musaa ja toiset pystyy paremmin sillain rentoutuun. Minä kuulun ehdottomasti niihin ihmisiin, enkä aio kuunnella mitään Bryan Adamsia vaan mahdollisimman jytisevää :) Sitten aion käyttää sitä soitinta lenkillä raskauden jälkeen. Mulla ois puhelimessa radio ja MP3, mutta mä haluan ihan OIKEAN soittimen. Weirdo. (Ja täällä ei muka saa pitää puhelinta päällä sairaalassa, joten paree ottaa soitin, että saa kuunnella).

Onnittelut Saanalle, Neilikselle ja Rosikselle neuvolakäynneistä. Tosin kuuluuko Rose mitään uutta tuosta home asiasta? Ei helekutti vetele, että tässä kohtaa laitetaan luukku kiinni. Mietinkin tuossa jo aamulla mitä Neiliksen vatsa-pataljoonalle kuuluu, hyvä kun vilaukselta näkyi jotain. Varmasti jo NP-ultrassa näkyy sitten vaikka mitä :) Mä ottasin mielelläni vastaan skannattuja kuvia sit ultrasta, jos haluat laittaa.

Mun tissiosasto ei oo kyllä kasvanu juuri ollenkaan. Samat liivit menee ku ennen raskauttakin. Ainoa muutos on se, että nännit on tummenneet. Näin viime yönä unta, että mua opetettiin sairaalassa imettämään. Sujui hyvin. Sitten tuli kieroutuma uneen ja imetin KOIRAA. Ja se koira vielä kaiken lisäksi KUOLI. Okei, mä niin haluaisin koiran, mutta tuo on jo kinkyä. Pitäsköhän jotku asiat pitää omana tietona??

Mä sain perjantaina ä-pakkauksen ja miehen kanssa sitä ihmeteltiin. Sitä tosin luonnollisesti kiinnosti eniten se liukuvoide ja naisten kondomi. Oli siinä aika paljon tavaraa siinä pakkauksessa, mutta aika suuria ne vaatteet ovat. Hyvä siis tietty niin päin, että menee sitten myöhemminkin, mutta pitää ostaa pieniä vaatteita itte. Tosin saan tutulta sen kassillisen niitä tässä piakkoin, että pitää ekaks katsoa mitä saan sitä kautta. Tekis mieli mennä ostaan se pinniskin ja kaikkea, mutta säästän ens tiliin nää ostelut.

Mä ajattelin mennä tänään ostamaan itselleni jotku ihanat syyskengät. Jalat on säilyttäneet kokonsa ja muotonsa (kamalaa Rosis ku noin paljon on sulla turvonneet!), mutta en korkkareita tai saappaita halua jalkaani änkeä. Eli ainoat syyskenkäni ovat tällä hetkellä kokkareita ja saappaita. Nyt oon joutunu pitämään lenkkareita ja sellasia vanhoja kävelykenkiä, joista tulee pottuvarvas ulos sopivassa kulmassa. Melekonen kassi-alma. Siispä kenkuli ostoksille.

Siitä synnytyksestä ja hengityksestä piti vielä kommentoida, että meillä terkka näytti miten pitää missäkin kohtaa hengittää, mutta ei niitä harjoiteltu. Käski kokeilla kotona. Avautumisvaiheessa pitää keskittyä supistusten välillä rentoutumaan ja supistaessa hengittää syvähengitystä. Siirtymävaiheessa taas pitää puhaltaa keuhkot tyhjäksi ettei voi ponnistaa jos ponnistuttaa. Sitten ponnistusvaiheessa taas nopea sisäänhengitys ja hengityksen pidätys, vähä sama ku nostais jotain painavaa. Ihan selkeää mun mielestä, mutta arvatkaa kaks kertaa muistanko siinä synnytyspaniikissa yhtään mitään. Hyvä jos jotenkin saan henkeä.

Jotain piti vielä kommentoida, mutta palannen asiaan. Pitää muka olla tekevinään töitäkin. Vähänkö oon kade teille lomalaisille ja pian lomautuville.

Brogis 27+5
 
Brogan*
Sade muuten, mäkin eilen illalla justa aloin miettiä, että kerran tää laps on jo yli 30cm ja kasvaa vielä vaikka kuinka niin MITEN sen omenan oikeasti saa mahtumaan avaimenreiästä?? Niinku Amilda sen loistavasti joskus muotoili. (Ja muistan Rosan kommentin siitä patongin heiluttelusta porttikäytävässä myös XD) ..

Mut kyllä ne ajatukset siinä synnyttämisessä pyörii. Vielä ei pelota, mutta kyllä jännittää.
 
Baltsu*
Saden galluppiin muistelisin, että mulla liikkeet eivät sen kummemmin vähentyneet -muutaman kerran tein liikelaskentaa äitiysloman alussa.

Nyt ymmärrän paremmin tuon äitiyspakkauksen vaatekoot: pienet 50-56cm vaatteita ei kauaa ehtinyt käyttää ja nyt nämä 62-68 menevät ties kuinka pitkään. Tosin aika vähän noita vaatteita olemme hyödyntäneet toistaiseksi -omia ja lahjaostoksiakin on sen verran. Sokoksella oli tarjouksessa Reiman punainen vauvan toppahaalari, tekisi mieli hakea se, sillä punainen on suosikkivärini meidän pojalle. Ongelmana on koko...

Kiva kun teistä muutamia on löytynyt facebookista! Mites te muut?
 
sade81
Brogan, siis vähänkö epistä =( miten sä oot jo voinut saada äitiyspakkauksen kun mä en ole saanut vielä edes postissa sitä päätöstä vaikka mailissa sanoivatkin sen olevan ok. Se pakkaus tulee kai vasta joskus ensi viikolla..eikä meillä siis vielä mitään noita valmennuksiakaan ole kunnolla ollut..no ehkäpä sä saat sitten vauvankin ennen meitä kun muuten tälleen etuilet ;)

Toi sun imetysuni on kieltämättä hieman outo..mutta eikös sekin kuulu raskauteen?

Mulla on kyllä rinnat kasvaneet ihan huomattavasti ,ennen oli ehkä iso A/pieni B ja nyt on jo selkeästi C (tosin häihin jouduin ahtamaan nämä b-kupin liiveihin kun ei ollut muita mekon kanssa sopivia eikä nyt onneksi paljoa puristanut vaikka jäljet olikin kun otin pois). Jalan koossa en ole huomannut kyllä mitään muutosta ja nännitkin on muuten vaaleat ainoastaan nänninpiha ulkoreunaa kiertää vähän tummempi renkula. Eikä mitään linea negraa ole vieläkään.

höh--mäkin haluan sen äitiyspakkauksen..tätä tää pk-seudulla asuminen on, kaikessa kestää kauemmin :(
 
angsteri
Ihanaa Rosa!! Sä synnytät pian!!! Mua jännittää sun puolesta!!! Ja teillä on jo kaikki valmistakin tulokasta varten. Sun sanoin "teitä tulee pian perhe"!
Imetysliiveistä. Näillä mun kuppikoilla H&M:nkin imetysliivit sopii hyvin ja tukevat tarpeeksi. Mitään kalliita en ole ostanut.

Brogiskin sai jo äippäpaketin! Oliko mukavan näköisiä vaatteita?

Mukavaa saada Neilis takaisin ja kiva, että neuvola meni hyvin. Mäkin olen varma, että jos kaikki ei olisi kunnossa, ei dopplerissa olisi mitää sykkeitä edes vilahdellut. Toivotaan ettei sulla ole virtsatietulehdusta!! V-mäinen vaiva. Sitä kannattaa tosiaan kontrolloida ahkerasti!!

Sade, mullakaan ei liikkeet vähentyneet. Ehkä jopa päinvastoin. Ja omaa musiikkia saa mun mielestä viedä, tosin mä en olisi vähempää voinut kaivata mitään musiikkia siellä...
Ja vielä tiedoksi, että ne lastenrattaat mitkä sun kanssa ostettiin on edelleen todella hyvät!!!

Miehen kotiitulo meni hienosti ja piti paidasta. Tänään saadaan taas laatu-aikaa kahdenkesken, kun viedään Nuudeli hoitoon illalla. Luvassa siivousta ja saunaa.
 
Brogan*
Että on taas nyhjäke olo.. Mitään saa aikaiseksi. :S Jotain koitan tässä tuhertaa.. Hmm. Puhelimessa puhuminen vie muuten yllättävästi aikaa.

Tuo pakkaus tuli tosiaan aika äkkiä. 14.8 olivat vastaanottaneet sen hakemukseni. Sitten kun pyysivät vielä lisäselvitystä siihen palkka-asiaan niin luulin, että menee tosi pitkään, mutta olivatkin erikseen päättäneet tuon paketin. No, mutta siellä se nurkassa kököttää se pakkaus, en oo jaksanut purkaa/levitellä oikeisiin paikkoihin tavaroita. Ei sitä Sade tosiaan tiiä kumpi ensin poksahtaa :) Oon kyllä ihan vakuuttunut, että mikäli sukuunsa lapsi tulee niin menee sen kaksi viikkoa yli ja sittenkin saa hätistellä. Laitoin muuten Sade sulle meiliä liittyen siihen sun aiempaan..

Mä en tiiä oisinko mieluummin ottanut sen -07 pakkauksen (en enää muista mimmonen se oli), mutta tuo oli tosi keltainen tuo uus. Ja sitten laastarinväriset ne toppapuku, lakki ja töppöset (jotka on todella liian isot meidän tulokkaalle.. Etenkin se lakki tuntuu isolta). Mutta en valita, hienoa että saa yhteiskunnan puolesta tuommosta (verorahoja juu tiedän).

Angsterokselle ja miehekkeelle ihanaa laatuaikaa, entäs se kolmas S? :)
 
Saana...
Mä olen ihan hautautunut töihin. Ush. Mutta hengissä siis ollaan. Tosin olen aivan mielettömän väsynyt, kun työt tulevat uniin niin pahasti. Onneksi ei ole enää kovin montaa viikkoa jäljellä. Eilen tuli vedettyä hillitön itkukohtaus väsymyksen vuoksi.

Synnytykset ja ylipäätään se sairaalassaoloaika on ollut unissa nyt monena yönä. Monena yönä on tullut synnytettyä kissanpentuja. Yhtenä yönä synnytys meni ihan mallikkaasti, mutta kun olisi pitänyt alkaa imettää ja hoitaa pientä, niin se olikin Olvin Jeppe-koira. Ihan vilkas ja täysikasvuinen sellainen. Kysyin sitten hoitajalta, että onko ihan ihan pakko imettää X)

Galluppiin. Täällä on liikkeet hiljentyneet ja vähentyneet. Alkoivat hiljenyt joskus pari-kolme viikkoa sitten. Ja niihin on tullut minuutintarkka rytmi. Heh, muksulla täytyy muuten olla sisäänrakennettu navigaattori. Tuntuu tietävän just tasan tismalleen milloin on viimeinen huoltoasema viiteen kymmeneen kilometriin ohitettu. Siinä vaiheessa on oikein hyvä alkaa tunkea päätä rakkoa vasten...

Heh, olenko mä ainoa, jonka mielestä tuo suht väritön pakkaus on aivan ihana laastarin värisine vaatteineen? :D

Vielä ei ole vauvakirja vessassa. Kun tuo mies tuntuu olevan vähän luonnonoikku vessa-asioissa. Ei siis jää istuskelemaan sinne vessaan. Kirja tosin on olohuoneen pöydällä kaukosäätimen vieressä... Saas nährä. ;)

Hmph, en ehtinytkään kirjoittamaan muuta kuin omaa napaa :S
 
sade81
Angstis, ihana kuulla että vaunut edelleen hyvät =) mä aion ens kuun alussa kiikuttaa ne vanhempien varastosta meille niin voi taas vähän tutustua niihin.

ihan uskomaton tilanne töissä..mähän kerroin pomolle jo toukokuussa että olen raskaana juuri sitä varten että on sitten aikaa hankkia sijainen. No eipä ole kokenut sitä sitten niin tärkeäksi että olisi ketään oikeasti hankkinut eli nyt teen väliaikaissiirron yhdelle työkaverille joka tämän jälkeen hukkuu töihin. ja oli kysynyt pomolta että entäs sitten jos hän on joskus kipeänä niin pomo oli hetken hiljaa ja sanoi että no, se on sitten sen ajan murhe. miten voikin olla noin välinpitämättömiä ja saamattomia!
 
Amilda79
Niistä vauvan liikkeiden vähentymisestä. Mulla ne ei oo kyllä vielä yhtään vähentyneet - et kaippa tuo on ihan yksilöllistä. Mä luulen (ja siis tämä on vain luulo), et mulla taitaa olla lapsivettä niin hurjasti (mun jättimahasta ja vauvan mylläksestä päätellen), et se mahtuu pyörimään kyllä loppuun asti miten huvitaa tuolla. Kovin voimakas tuo tuntuu olevan, kun välillä sattuu niin pirusti... Välillä tuntuu, et se tulee ihan kohta tuosta kyljestä läpi.

hihihihiiiii noita teitin unia. Kai munkin pitää jakaa teille yksi hulluimmista "synnytys"unista. Tämän näin joskus viime viikolla - Eli olin uimahallissa ja yhtäkkiä mun masuasukki alkoi vetää itseään käsin mun toiseen reiteen (mun ihon alla siis) Ja vaikka kuinka yritin pitää sitä aisoissa ja estellä, ettei se olis päässyt sinne itseensä valuttamaan, se vaan valui sinne. Mä lähdin sit sairaalaan ja vauva jouduttiin leikkaamaan ulos mun reidestä. Sain kauheet läksytykset sairaalasta. Olisi kuulemma pitänyt tulla aiemmin sairaalaan, ettei toinen olisi ehtinyt syntyä mun reiteen...
Että ihan yhtä järkeviä unia täällä!!! Voi luoja sentään...
 
angsteri
Helmiä unia teillä :) ! Kirjoittakaahan niitä ylös niin voitte sitten lukea niitä eläkkeellä tai kun oma lapsenne on saamassa lapsia.

Syyskuun kunniaksi mulla taisi alkaa menkat. Voi perse!!
 
ulkopuoleinen
Tuo Saden valitus on tosi lapsellista. Mieti vähän et paljonko teillä on lasketuissa ajoissa eroa ton Broganin kans niin ehkä ymmärrät miks se on jo saanu sen pakkauksen. Tuskin Rosakaan valittas jos joku ehtis synnyttään ennen häntä.
 
mi-iu
uskomatonta et joku ulkopuolinen jaksaa tarttua tommosee pikkujuttuun...
kyllä mäkin muistan kuinka sitä pakkausta ootettiin ja ootettiin ja kaveri sai sentään puolvuotta aikasemmin muksun ku me ja se sai sen pakkausen mitä himoitsin.. kyllä mäkin monet kerrat ehdin "mainostaa" että vitsit, mäkin haluun sen pakkauksen!.. mitähän pahaa siinä on?! jos ja kun hakemus on laitettu eteenpäin niin ei siinä kovin kauaa pitäis päätöksessä mennä, oli se laskettu aika millon tahansa...

niin ja Saana, mä tykkään siitä laastarinvärisestä puvusta, sain sen 07pakkauksen... ja ennemmin sanoisin et se on valkosen beige se väri ;)

Täällä beibe juttelee ja hymyilee tosi paljon :) ihana!

käytiin tänää kattomas kavereiden toista tyttöä joka synty eilen <3 ihana pikkunen..
vauvakuume senkun pahenee täällä... *yrittää takoa järkeä päähän*

Mi-iu
 
sade81
hmm..en näköjään osaa ilmaista itseäni kirjallisesti riittävästi ainakaan että sivulliset mitään ymmärtäisivät, "valitukseni" oli tarkoitus olla humoristinen heitto mutta never mind. (pieni pist. kuitenkin ulkopuoliselle, ei sillä lasketulla ajalla mitään väliä ole noissa vaan sillä kuinka aikaisin nuo paperit lähettää mutta tuo minun papereitten kesto selittyy pk-seudun ruuhkilla)

mukava aina aloittaa päivä kun saa selitellä itseään..ehkäpä jätän kaikki humoristiyritykset ja muutkin jutut kirjoittamatta niin eivät sivulliset häiriinny.

Kohta pitäisi lähteä taas neuvolaan. Edistyttiin taas eilen vähän hoitotason kanssa, siitä tulee niin hieno ja koko kylppäristä sen myötä :)

Rosa, ootko ollut nyt ihan kunnolla äitiyslomalla vai vieläkö olet jotain työjuttuja viimeistellyt?
rv28+4
 
sade81
niin ja Mi-iu, jos vauvakuume vaivaa niin siitä vaan hommiin ;) kestää siinä kuitenkin sen 10kk ennenkuin mitään ulos asti saisi joten siinä vaiheessa teidän neiti on jo ihan hyvän ikäinen, niinkuin Irkkukin nyt JBllä.
 
Jellybean kirjautumatta
Ei kannata Sade välittää ulkopuolisten kirjoitteluista. Mitä väliä sillä on mitä ulkopuoliset ajattelee, kun ketju kuitenkin ymmärtää kuinka innolla sitä äitiyspakkausta odotellaan. Milloinkahan joku ulkopuolinen kyllästyy mun marmatukseen raskausarvista? Ne muuten tulla paukahti melkein siinä silmänräpäyksessä kun ohitettiin Irkun viikot.
Tsemiä Sade neuvolaan! Mulla on myös tänään. Vitsi että jännittää nousta vaa'alle. Totta kai niitä kiloja tulee raskausaikana, mut silti se on kauhistus kun vaaka pyörähtää uudelle kymmenelle.

Jellybean 33+5
 
sade81
JB, mulla ihan sama tilanne, luultavasti paukkuu uudet kymmenluvut tauluun mutta voisihan senkin ottaa yhtä positiivisesti kuin vuosikymmenet, ihmisethän juhlivat innolla 50v, vaikka oikeasti sekin on vanhenemista jne. joten eiköhän pistetä neuvolan jälkeen bileet pystyyn jos päästään uusille kymmenille ;)

Mulla on varmaan vielä pari viikkoa aikaa ennenkuin noita raskausarpia alkaa paukkumaan, olen yrittänyt nyt joka ilta ihan apteekin perusvoiteella rasvata mutta saa nähdä onko mitään iloa. ja muhun on iskenyt ihan mieletön suklaanhimo, toistaiseksi olen vielä itsekurilla ollut syömättä mutta tekisi mieli vetää koko suklaalevy kerralla.

JB, oot varmaan kertonut mutta en nyt muista, voitko ottaa Irkun aina mukaan neuvolaan vai hoitaako sun mies häntä sen aikaa?
 

Yhteistyössä