23. Ajatuksista odotukseen 10/08

  • Viestiketjun aloittaja Brogan*
  • Ensimmäinen viesti
Brogan*
23. Ajatuksista odotukseen 10/08

Rosa 30+32 Y05/07 +01/08 LA 11.10.
Jellybean 26+27 Y01/08 +02/08 LA 16.10.
Amilda 29+26 Y12/07 +02/08 LA 20.10.
Saana 25+29 Y11/07 +02/08 LA 1.11.
Sade81 27+29 Y06/07 +03/08 LA 21.11.
Brogan 25+28 Y06/07 +03/08 LA 26.11
Minisun 25+27 Y09/07 +04/08 LA 25.12
Neilikka 27+26 Y01/07 +07/08 LA 26.3

Vauvaantuneet

Ore 26.5. rv 41+0, tyttö 3215g 50,5cm
Baltsu 8.6.2008 rv 40+2, poika 3340g 48cm
Angsteri 14.6. rv 39+6, tyttö 3900g 50 cm
Mi-iu 13.7 rv40+5 tyttö 4015g 52cm

+ kaikki ihanaiset hang-aroundit, etupäässä Lumis, Maijuliini & Minni
 
Brogan*
Uusi ketju lokakuun kunniaksi. Tässä kuussa sitten alkaa tapahtua :)

Ihanaa JB, että Irkku sanoi äiti :D Sitä varmaan halkeaa rakkaudesta tuossa kohtaa kun ensimmäisen kerran lapsi sanoo äidiksi. Oliko isi mustis?? ;)

Noista kaverisuhteista. On se vaan niin, että kyllä osa kavereista näköjään jää matkan varrelle kun alkaa lapsia tulla. Mut toisaalta, ne oikeat ystävät kyllä kulkee mukana vaikka tilanne ois mikä. Me ihmiset vaan tupataan olemaan aika suvaitsemattomia ajoittain toisiamme kohtaan ja se korostuu kun lapsia tulee. Ja odottajista, ei ainoastaan niistä kavereista, tulee esiin sellasia piirteitä, jotka aikasemmin on ollu piilossa. Toki sitte sekin, että ei vaan oo niin paljo yhteisiä puheenaiheita/intressit on niin erit ja sitä kääntyy sen oman perheen sisälle niin tiiviisti.
 
sadee81
Huomenta, tulipas taas nukuttua hyvin, 6h ilman vessataukoa =) mutta kyllä olinkin eilen väsy.

Mulle on nyt parina viime yönä tullut öisin supistuksia, siis vaikka vaan makaa..en tiedä mitä pitäisi ajatella..ja ne puukolla viillot vaginaan on myös lisääntyneet. No 3vkon päästä lekuri niin sitten kai tietää mitä ajatella..mutta häiritsee nukkumista noi supistelut ja kun mulla aiheuttaa aina hirveän vessahädän :/

meneeköhän tässä kuussa jo 600viestiä rikki? oltiin aika aktiivisia viime kuussa :)
rv32+5
 
Amilda79
Se on todellakin lokakuu!!!! Hui-jui-ui... Tässä ketjussa varmaan sit todellakin alkaa tapahtuun. Klups!
Niin se raskausaika on vaan mennyt johonkin - ihan just vasta plussattiin ja ihmeteltiin jos vaikka mitä ihmeellisyyksiä, mitä tämä raskaus tuo tullessaan... Ja nyt sitä aletaan valua yks toisensa jälkeen synnärille. Soppkya!
Jospa nyt sit edes tämän lokakuun alun kunniaksi sit pakkaisi (tai edes kirjottaisi lapulle) sen sairaalakassin. Jotenkin sitä vaan ei ole yhtään valmis vielä synnyttämään tai ajattelemaan koko synnytystä. Pitäis kyllä olla, sillä yksi tuttu, jolla laskettu-aika oli päivää ennen mua, sai eilen lapsensa. Ja siis ihan normi supisteluilla lähti käyntiin tuokin synnytys, joten ei sitä todellakaan koskaan tiedä, koska se lähtö tulee.

Harmi, et Sadellakin on jo alkanut noin kovasti supistelemaan. Sais oikeestaan tulla meille lokakuisille noita ennenmmin kun sulle. Lähetäs tänne ainakin pari napakkaa...

Tosiaan noista kaverisuhteista. Tottakai ne muuttuu näin raskauden myötä. Mut mä voin kyllä katsoa myös peiliin, meinaan oon kyllä huomannut senkin, ettei mun tuu enää itsekkään pidettyä yhtään niin tiiviisti yhteyttä kavereihin kuin ennen. En vaan jotenkin jaksa, eikä edes huvita samanlailla. Tuntuu, että jutut ei oikein kohtaa, enkä jaksa kuunnella toisten ryyppyreissuista (oonpa tylsä ja itsekeskeinen) ja mä luulen, ettei niitä kiinnosta mun huonot yöunet, lonkkien puutumiset, vauvan mylläys yms. joten ihan perus kuulumislinjalla ollaan oltu. Toivottavasti munkin normaali sosiaalisuus paranee/aktivoituu jälleen tän raskausajan jälkeen taas. Ja osaisin puhua muustakin kuin vauvoista (muakin on meinaan itseekin aina ärsyttänyt ihmiset, jotka ei osaa puhua muusta kuin mitä se meidän Matti tai Maija milloinkin on tehnyt...)

Muistakaahan JB ja Rosa nyt käydä ilmottautumassa suht tiheään, niin tiedetään, missä mennään...

Mites tosiaan Saanan äippäloma on lähtenyt käyntiin?

Amilda 37+2
 
Brogan*
Amilda puki tuo jutun hyvin sanoiksi, mitä en ite saanu oikeen artikuloitua. Siis että on se omaakin syytä että nuo kaverisuhteet muuttuu. En mä pelkästään ystävieni piikkiin laita että välit on viilenneet. Minä oon ollut se aktiivinen osapuoli monessakin ystävyyssuhteessa ja nyt sitte ku ei vaan jaksa olla niin kiinnostunu kantamaan kaikkien muiden kaikkia huolia niin kyllä se näkyy. Ja sitä vois tosiaan mennä johonki koppiin tuijottaan sitä omaa napaa niin ketä se lopunviimeksi kiinnostaa?

Elähän Sade vielä liikaa supistele, malta vielä muuan viikko :) Ite aattelis, että joku 37+ ois aika ideaali synnyttää. Sitte ku alkaa laskettuaika lähestyä ja mennä ylikin niin voin kuvitella tunteen. Ja tosiaan pelottaa sitte seki, että jos se vauva kasvaa lopussa tosi paljon niin joutuu jättiläisen puskemaan pihalle.

Uus viikko, 32+0
 
Neilikka..
Lokakuun ensimmäinen moi täältäkin!
Eilen oli aivan järkyttävä työpäivä, tosi kiireellisiä ja hankalia projekteja. Mutta nyt on vähän tasoittunut että ehtii tännekin päivittelemään tietoja.
En nyt enää muista mitä ihmeempiä teille kuuluu, paitsi Saanan loman alku täälläkin kiinnostaisi!

Juu kuulkaa musta tuntuu varmaan vähintään yhtä epätodelliselta kuin teistäkin että jollain on kaksi vauvaa mahassa! Odotan liikkeitä jo tosi kärsimättömänä, mutta vielä en voi väittää tunteneeni mitään. Kait sitä jotain aina rupeaa kuvittelemaan kun tarpeeksi kauan makaa ja tökkii mahaansa… Ollaan miehen kanssa pilailtu että syntyyköhän nää ihan mustelmilla kun ovat niin potkineet toisiaan! Mutta asiaan: mulla oli tänään neuvola.

Molemmilta löytyi sykkeet hyvin, 140 ja 150. Tää vähän vahvisti mun oloa että jospa siellä on tyttö ja poika. Eikös se urbaanilegenda väitä että sukupuoli vaikuttaa sykkeen tasoon. Sit mulla mitattiin sf-mitta, mikä tietenkin huitelee ihan omissaan. Mulla on nyt sen verran mitä yksösiä odottavilla käyrien mukaan viikolla 22. Paino noussut omien aamumittausten mukaan 2,5 kg, ja musta toi on luotettavampi kuin neuvolan random-tulokset. Verenpaineet oli hiukan laskeneet, mikä oli kuulemma parempi suunta kuin nousu. Eli kaikin puolin kaiken pitäisi olla kunnossa. Terkka epäili, että saatan ruveta melko piankin tuntemaan liikkeet, kun siellä tulee ihan kohta jo ahdasta.

JB, millä viikolla Irkku syntyikään? Kiinnostaa vain kun kaksosvalmennuksessa käsiteltiin viimeksi keskosuutta. Mun mies muuten luki jotain vauvalehteä ja lukijoiden kommentteja synnytyksistä. Niissä mainittiin aina viikko, ja mies ei käsittänyt yhtään, että puhuttiin raskausviikoista eikä kalenteriviikoista. Se naureskeli että mitä tää yksikin selittää synnyttäneensä viikolla 39 jouluna!
 
Rousa
Ihana Neilikan mies, eipä kauaa naureskele kun asia tulee ajankohtaisemmaksi, hih. Mutta hienoa että neuvolassa kaikki hyvin!

Huh, Amilda, alat olla jo valmis! Ehkä kurvaatkin mun edelle. Brogis myös alkaa viikot vähenemään. Mitkäs on JB:n tän päiväiset tuntemukset?

Brogis, laitoin mailia takas! Ja leikin kameralla eilen ja lähetin pari kuvaa kaikille. Ottakaa nyt ittestänne kuvia ja piristäkää mua!

10 päivää jäljellä!
 
sadee81
Brogan, eiköhän mulla käy niinkuin Rosallakin että nyt supistelee mutta sitten parin viikon päästä lakkaa. Nyt on nimittäin masu kovana melkein koko ajan, eli kai jotain pientä supistelee jatkuvasti (oon ennen luullut että vauvan joku paikka tuntuu kovana mutta kun se terkka eilen sanoi että supistaa ja oli just silleen kovana..) mutta ei tosiaan ole vielä mitenkään kipeitä niin en huolestu.

Neilis, upeeta että neuvolassa kaikki hyvin ja sullakin viikot vierii lujaa tahtia! saat meidät muut melkein kiinni kun luultavasti syntyy aiemmin kuin LA.

Me tilataan nyt vihdoin tänään ne kestovaipat, pyydetään varmaan postittamaan yksi että voi vähän tutustua ja jos sitten loput saadaan joulukuun alussa niin riittää ihan hyvin, voidaan me nyt aluksi kertiksiä käyttää.

mulla on enää 9 aamua äitiyslomaan..hurjaa! ja sitten aion hakea pinniksen ja vaunut ja kasata ne (vaikka ei vaunuja nyt heti tarvikaan mutta haluan ne silti). Ja pinniskin kasataan eka lastenhuoneeseen niin ei tarvi kuukautta nukkua tyhjän pinniksen vieressä..se on sitten helppo kantaa makkariin kun on vähän lähempänä synnytys.

ja brogikselle onnittelut uudesta viikosta!
 
Brogan*
Tuntuu että muiden raskaudet menee tosi nopsaa, mutta oma se vaan matelee :) Neilikselläkin alkoi jo 16. viikko. Ja vasta oli itekki siinä menossa ja kävin siellä ulkomaan reissulla. Hienoa, että kaikki neuvolassa mainiosti. Hah, osu Neiliksen miehen naureskelut omaan nilkkaan.

Ei taas jaksa keskittyä töihin ei yhtään. Aamukammassa 13 työaamua jäljellä. (+viikonloput). Niin paljon tekemistä olis vielä, mutta ei vaan saa aikaseksi. Poletan täällä niinko heikkomielinen viimisen viikon. Tuntuu, että nää täällä töissä on jotenkin ihmeissään kun oon edelleen töissä. Ne kai luuli, että jään heti saikulle kun mahdollista, kun tulin niin vasta sijaiseksi. Onneks tähän on jo seuraaja kattottuna niin ei tartte potea huonoa omaatuntoa pois jäämisestä. Eikös oo typerää edes ajatella, että ois huono omatunto?? Kukaan mies ei varmaan aattelis noin.

Vähäks käy Sadsumallakin työaamut. Täältä me vaan perässä hiihdetään sinnillä :) Mullaki ois niin haluttanut kasata jo pinnis, mutta ajattelin järjellä ja jätin laatikkoon. Mies ehtii sen kasata vielä sittenkin ko ollaan laitoksella. Tosin varmaan kyllä tulee kasattua jo aiemmin.

Hei hou, millasia turvaistuimia te ootte hankkineet? Juu tästäKIN on puhuttu aiemminkin.

Missäs Saana? JB?
 
Jellybean*
Broganille ja Neilikalle onnittelut uusista viikoista! Ei sitä osaa edes kuvitella, että millaista vauhtia Neilikan maha alkaa kasvamaan. Irkkku syntyi 31+0, että todella hyvillä viikoilla.

Tänään oli se Irkun puheterapia-homma. Kuulemma tyttösellä on herkkä suu ja makuaisti. Luullakseni vapaasti suomennettuna sihtikurkku. Kävin myös viimein hakemassa tyttelien vaunut.

Viime yönä tuli vaan pari napakkaa supistusta, et kyllä tämä taitaa oikeasti kuivua kokoon. En mä minnekään synnytttämään pääse moneen viikkoon...

Mulla on sama vika kuin Sadella, että supistukset aiheuttaa mielettömän vessahädän vaikka rakossa oikeasti olisi vain jotain teelusikallinen.

Olihan se vähän herkkishetki, kun toinen pienellä äänellä naukaisee et "äiti". Mies on ollut tällä viikolla töissä niin et lähtee aamuyöstä kahden maissa ja tulee illalla 8-9 niin en oo muistanu sille edes vielä kertoa kun ei ole ehditty kuin moikat sanoa iltaisin. Jospa se tänään tulisi aiemmin.

Jellybean 37+6
 
sadee81
Brogis, me ostettiin se Brion primo (tai joku, ei mitään muistikuvaa) turvakaukalo ja se isofix-alusta. Vaikuttaa tosi hyvältä ja kevyeltä.

JB, miten toi puheterapia, siis mitä siellä nyt sitten ruvetaan tekemään?

ja mites Minisun, taustailetko vai oletko vaihtanut maisemia?!?
 
Jellybean*
Ei se oikeastaan muuta, kuin että edelleen maistattaa makuannoksina karkeampia ruokia ja tarjota kädestä syötäviä niin paljon kuin vaan maistuu. Ja yrittää välttää oksennusta, ettei Irkulla tulisi kammoa syömiseen.

Meillä on Maxi Cosin Cabriofix isofix-alustalla. Irkulle on sitten HTS BeSafe izi Combi.
 
Brogan*
Nyt oon terminologiasta sekasin, mutta mistä ihmeen alustoista te puhutte? *hölmistyny ilme*

Me ollaan kattottu yhtä Brion tai sitten Carenan kaukaloa ja sit oli joku Ora...? Sit pitäs hankkia sitteri, hoitoalusta ja matkasänky. Setelit vaan lompakosta lentelee, heippa sanovat lähtiessään. Oli kiva tavata ja lyhyt oli ystävyys.. Onkohan sellanen vastasyntyneen tyyny ihan turha ostos? (Ei maksais kylläkään paljon.) Ajattelin, että helpompi ois sellainen kuin sitten nostaa kirjoilla sängyn päätyä..

Montako viestiä pitää päivässä kirjottaa, että menee 600 rikki?? Jotain parikymmentä äkkiä laskien :) Siinäpä haastetta siis.

Nii, laittakaas muutkin kuvia postissa, niitä on kiva nähdä aina. Vaikka niistä lastenhuoneista. Mä en ny viitsi kun oon ihan tarpeeksi terrorisoinu teitin inboxeja.

ps. jippii, olen alkanu saada unenlahjani takaisin. Nukun jopa öisin niiden vessakäyntien välit, ei tartte enää valvoa yöllä tunteja. Sen lisäksi oon ottanu tälläki viikolla töiden jälkeen joka päivä päikkärit. Mistähän nyt tuulee..
 
sadee81
Nyt on sitten vaipat tilattu, onhan se kertainvestointina aika iso summa, mutta on silti satoja euroja vähemmän mitä vaippoihin menisi (ja reilut 140e vähemmän mitä olisi mennyt jos suomesta ostaisi..ja jos olisi ostanut aiemmin niin olisi kurssi ollut vielä parempi eli vielä suurempi säästö,,mutta eipä ostettu)

Brogan, siis autoon voi hankkia sellaisen alustan/telakan johon kaukalo sitten vaan napsautetaan niin ei tarvi leikkiä turvavöiden kanssa. Kun ilman alustaahan joutuu kaukalon aina vyöttämään kiinni. Joissain malleissa nuo telakat maksavat ihan himona lisää mutta Briolla ainakin oli vain 70e. Ja oon niin onnellinen että ostettiin pikkuhiljaa nuo tavarat niin ei tullut kertarysäyksellä niin paljoa..Netistä kantsii kyllä katsella myös, on hyviä tarjouksia (tosin jos on lähellä kauppoja niin on sieläkin niitä tarjouksia)

me ei ainakaan olla ajateltu ostaa sellasta vastasyntyneen tyynyä, en usko että tarvitsevat sellaista. Imetystyyny on vielä hankkimatta, sitä kaikki kehuvat että on tarpeellinen niin kai se sitten pitää hankkia.

Seurakunta-valmennuksessa oli taas ihan mukava ilta, aiheena oli parisuhde ja saatiin kotiläksyjäkin. Kyllähän me muutenkin puhutaan tosi paljon mutta tulee nyt puhuttua vielä lisää ja sellaisiakin juttuja mitä ei ehkä muuten ajattelisi.

mutta nyt nukkumaan. Mulla on tänään ollut ihan järjettömästi supistuksia ja tosi ilmava vatsa, toivottavasti helpottaa ennen nukkumaanmenoa.
 
Brogis yö-kukkuja
Ach so, kiittää selvennyksestä. Mä mietin pääni puhki että mikä ihmeen alusta.

Kiva kun saitte Sade kestovaipat tilattua. Minkä verran sitte lopulta päädyitte ottamaan? Teillä toimii tosi hyvin nuo valmennukset. Mä myönnän todellakin, että paljon enemmän pitäs miehen kans puhua tästä tulevasta perheenjäsenestä ja sen tuomista muutoksista. Mutta me ei vaan osata mennä mihinkään valmennuksiin ja sitte ei osata oikeen puhua jos annetaan valmis aihe. Mut oikeasti hienoa, että se teillä toimii. Me kai valmistaudutaan niin erilailla yleensäkin kaikkeen muutokseen.

Sainpas btw. maksettua sen lapsivakuutuksen varausmaksunkin. Nyt pitäs olla vakuutus voimassa kun vauva syntyy. Hei onko totta kun jostain luin, että Tapiolalla kallistuu lapsivakuutuksen omavastuu vuoden alusta ihan sikana vai oliko se jotain nettipalsta propagandaa? Mä kiikutan taas kerran rahani toiseen puljuun jos näin on. Ihan periaatteesta ;) Pitäs muutenki lukea tarkemmin nuo vakuutusehdot vielä, me ei tajuttu yhtään mitään mitä se työntekijä siellä meille selitti! Se ei päässy puusta pitkään vaikka istuttiin siellä sillon tunnin verran ja alkoi jo tuskastuttaa. Sitte sanottiin tiukan ystävällisesti, että anteeksi, mutta parkkiaika on menny jo umpeen, että nyt valitettavasti joudumme poistumaan ja kiitos ja näkemiin. Se ois halunnu myydä meille varmaan vielä mummonsa ja lomaosakkeen Madeiralta. Siis puhu kaikesta muusta ku siitä lapsivakuutuksesta! Sitten se vielä soitti perään maratonpuhelun ku jäi juttu kesken.. Että näin meillä. En uskalla enää vastata jos se soittaa.

Hyvää yötä naikkoset.
 
Rosendahl
Päivä pulkassa, taas.

JB, kiitos tiedosta tuosta että taksimatkan saa Kelalta takas. En tiennytkään. Me aiotaan mennä ja tulla taksilla. (Siihen liittyy myös seuraava asia.)

Brogis, hyvään väliin kysyit turvaisuimista. Mulle on tullut stoppi ostamisiin, mä en tajua kun tämä on ihan loputonta mitä kaikkea sitä MUKA tarvitsee ja rahat vaan katoaa. Päätin että nyt ei osteta enää yhtään mitään vauvakamaa, ennen kuin huomataan että tarvitaan. Kaikki mahdollinen siis on sitteristä rintareppuun, pinnasänky valmiina patjasta ja muovitetusta froteesta reunapehmusteisiin, vaunut sadesuojasta hoitolaukkuun ja kantokassiin, imetysliiveistä nännikumeihin maidonkerääjien kautta Bepantheniin ja liivinsuojiin, vaatteita aivan tolkuttomasti, varsinkin niitä epäkäytännöllisiä söpöstelyvaatteita, blaa blaa blaa. Saan näppyjä jos pitää vielä ostaa. Ja yleensä rakastan shoppailua! Mutta turvakaukalo oli jäänyt ostamatta ja mä tosissani päätin että nyt loppu ostaminen. Osittain (tai erityisesti) johtuu siitä että mä haluan selvitä vauvan kanssa hengissä synnytyksestä, tuntuu että vauvakaman ostaminen on huijausta tai huonoa onnea. Luulin, että täällä on kuten Helsingissä että taksia tilatessa voi pyytää taksiin turvakaukalon. Mutta ei, täällä ei enää ole sellaista systeemiä. Joten käytiin eilen ostamassa turvakaukalo. Tai mä olin passiivisena mukana ja mies valkkas just sen Saden puhuman Brion Primon vihreenä (tai aina ne on mustia mutta niissä on pehmusteet jonkun väriset). Se on tosi kaunis ja ergonominen, niin kuin Brion tuotteet mun mielestä aina. Hyvä kaukalo vaikuttaa olevan. Me ei otettu sitä alustaa, toimii ihan kätsysti pelkillä vöilläkin. Sen käskin varmistamaan että siinä on kahden viikon palautusaika (jos mä ja vauva kuollaan synnytyksessä). Sit mies osti (mulle?) sellasen Brion kanihelistimen, se on ihana.

Mä voin pelottavan hyvin. Tai sitten tää on tyyntä myrskyn edellä. Kävin kävelylenkillä, imuroin, pesin lattiat, siivosin yhdet kaapit ja haravoin pihaa lehdistä. Naapurin mukava setä sanoi mua reippaaksi tytöksi. Sit se tuli hetken päästä uudestaan ja kysyi missä mun mies on, joka oli siis töissä. Että hänen pitää lähteä töihin eikä voi sivusilmällä vahtia mua enää, että voisinko olla niin ystävällinen ja lopettaa haravoinnin. Että hänen vaimonsa lapsivedet meni aikoinaan kesken pihatöiden ja ettei hän voi jättää mua ilman vahtia. Ihan söpöä. Mä alan tottua tähän oloon, enkä enää edes tunne olevani raskaasti raskaana. Psykosomaattista varmasti.
 
Brogan*
Voi herranjestas Rosendaali tuota sun mustaa huumoria. Tai no, onhan se tosi käytännöllistä ajatella, että istuimessa on palautusaikaa jäljellä ;) Vähänkö mainio naapuri teillä btw.

Siellä ko. paikassa josta oon kattonu noita istuimia tuo Primo on melkeen satkun kalliimpi ku muut istuimet. Eli on ilmeisesti hyvä. Toisaalta siihen on laskettu se jalusta mukaan ja kuljetus. Eli lopulta hinta taitaa asettua ilman sitä jalustaa lähelle muiden istuinten hintaa. Mulla tekis mieli ostaa sellanen 0-18 tai 0-25kg istuin, menis sitten pidempään. Niissä on niitä kallistusmahdollisuuksia, että voi käyttää ihan vastasyntyneelle. Vaikka joo, neljäkin vuotta on määräysten mukaan pitkä ikä yhdelle istuimelle, mutta mitä siihen nyt oikeasti voi tulla jos ei ajeta kolaria ja se vaan on siinä autossa? Sitte toisaalta se kaukalo on kätevä, kun lapsen voi napata siinä kaukalossa mukaan. Liikaa valinnanvaraa! Takaisin 60-luvulle kiitos, että turvavyötkin olis ollu luksusta. Briolla ois sellanen oikeen luksusmallikin, Zento. Taitaa olla liian tyyris vaan.

Arg, mulle tulee ahdistus kun meiltä just puuttuu kaikki "olennainen", pinniksen suoja, hoitolaukku, rintapumppu, sitteri, kantoreppu, turvaistuin, matkasänky, hoitoalusta.. lista on loputon. Hankittuna on siis vain vaunut, kylpyamme, pinnis patjoineen ja hieman vaatteita. Mä oon koko ajan ajatellu, että ehtiihän ne. Ja ehtiihän ne oikeastikin, mutta vois pikkuhiljaa todella alkaa osteleen.

Hyvää hernekeittopäivää.
 
Amilda79
Miksi ihminen ei voi nukkua silloin kun siihen on mahdollisuus.. Miksi, miksi, miksi? Sadannen kerran mietin tätä täällä äippälomilla, kun herään ennen kuutta pirteenä kun peipponen. Auta armias, jos olis työpäivä, niin torkuttaisin sen kymmenen kertaa ja sit nousisin silmät ristisssä kiroillen ylös tajuumatta maailman menosta mitään.. Mut kaippa se on taas näitä luonnon oikkuja, että opettaa meitä herään ennen kukon pierasua pirteinä.

Juu Rosis, ei mitään hätää, et menisin sun edelle synnytyksessä. Mulla ei ole ei sit niin minkäänlaisia merkkejä siihen suuntaan, et lähtö olisi lähelläkään (taisit sekottaa mut Saden supistelujen kanssa). Hyvä jos lokakuun puolella edes synnytän...
Mutta, mutta.. Mä luulen, et sulla alkaa olla tyyntä myrskyn edellä. Oon monta kertaa kuullut noita tarinoita juuri tuosta, et vaikka olis ollut kuinka vaikea raskaus; voinut ja nukkunut huonosti, niin sit muutama päivä ennen synnytystä onkin ollut elämänsä kunnossa. Kroppa on tavallaan kerännyt voimia siihen koitokseen... Joten sen puolesta sulla näyttää hyvältä. Et tsemppiä vaan, jos lähtö tulee yllättäin! Ja älähän siellä haravoi enää ilman vahtivaa silmää ;)

Me ostettiin se Gracon kaukalo alustalla + siihen ne matkarattaat. Sellaset ruskea-limet. Eli sen istuimen saa napsastua niihin rattaisiinkin samanlailla kun siihen alustaankin. Ajateltiin, et olis hyvä just kauppakäynneillä yms. kun sen istuimen vauvoineen saa suoraan nostettua autosta vaan rattaiden päälle. Ja sit ne rattaat on tietty paljon kevyemmän/kätevämmät liikuteltavat kun vaunut ja menee tietty pienempään tilaan autoonkin. Myöhemmin (kesällä) menee sit ihan rattaina asfalttipinnoilla mukavasti.

Mitäs vielä... Tsemppiä ainakin Saden supisteluille! Ja onnittelut JB:lle Irkun liikuttavista sanoista :)

Mä koitan, josko sitä sais vaikka nukuttua päikkärit (Just, voiko tähän aikaa puhua päikkäreistä?)
 
sade81
Amilda, aina voi puhua päikkäreistä ;) aikahan on vaan suhteellinen käsite.

Rosa, ihan uskomattoman ihana naapuri teillä! mistä tollasia saa?? täällä saisi varmaan vaikka synnyttää keskellä pihaa eikä kukaan juuri huomaisi (hei jee, meillä toimii vihdoinkin patterit..tai siis tulee lämmintä kun tähän asti on voinut nupit olla täysillä ja silti vielä kylmä..suoristin jalan tohon patterin päälle ja onkin lämmin :)

Meille toi turvakaukalo oli ihan ekojen hankintojen joukossa koska varmaan aika paljon kuitenkin autoillaan, meillä on se turkoosin värisenä. Mutta vaikka on ajatellut että kaikki jo on niin silti meiltä puuttuu amme, rintakumit/kerääjät/mitkälie, imetystyyny, pinnasängyn pehmusteet/vuodevaatteet (saadaan ilmeisesti kaverilta, pitäisi vaan mennä käymään). Toi kantoreppu hankitaan vasta sitten kun on syntynyt ja kaikkea pientä nyt saa Prismasta niin eiköhän sitä pärjää. ja Brogis, tuo matkasänkykään tuskin on ihan pakollinen olla heti kun vauva syntyy (meillä on vaan sen vuoksi kun tuli vaunujen kaupanpäällisinä), siis varsinkin jos on kova kantokoppa vaunuissa niin kyllähän se siinä ekoilla reissuilla varmaan nukkuu ihan tyytyväisenä. meillä varmaan aika turha kapistus tuo matkasänky.

Amilda, voisitko jotenkin huijata itseäsi että olisikin työaamu tai pitäisi lähteä jonnekin, niin sitten varmaan nukuttaisi hyvin??!

Joo kyllä toi Rosan touhu kuulostaa siltä että lähtö voi tulla milloin vaan! ja tosta mustasta huumorista, kaveri kertoi että kun olivat ostamassa vaunuja niin myyjä oli kautta rantain kierrellyt ja kaarrellut ja lopulta saanut sanotuksi että kaiken voi sitten palauttaa jos jokin meneekin vikaan (mutta oli sanonut silleen suloisesti että ei loukannut kaveria mutta ei muissa liikkeissä kukaan tuollaisia ollut sanonut).

Brogan, ainakin vauvattaressa on ilmainen kotiinkuljetus turvakaukaloille joten jos oot jostain tilaamassa niin ei kantsi maksaa kuljetuskuluja (ja samassa paketissa voi siis tilata muutakin ja nekin saa sitten ilmaiseksi kuljetettuna). ja joo, mä luin netistä sen saman jutun että tapiolalla kallistuisi mutta en tiedä asiasta kun meillä ei siellä mitään ole mutta aika hurjaa..ja kuulosti hieman tutulta toi vakuutusmyyjä..ne tosiaan myisivät varmaan munuaisensakin.

mutta nyt lopetan jaaritteluni ja yritän tehdä vielä vähän töitäkin.
rv32+6 (nyt muuten tuntuu että viikot alkavat jo hieman matelemaan :(
 
sade81
no voi käsi..juuri tuli tieto että saadaan joku yleispalkankorotus, siis tosi kiva juttu ja varsinkin kun olen nyt vielä töissä niin nuo kaikki koskevat minuakin (olisin saanut vain osan jos olisin jo äippälomalla) mutta siis kun tuon korotuksen kanssa niin takuuvarmasti olisi tulot nousseet riittävästi mutta kun tuo ei nyt näy missään kelan laskelmissa niin luultavasti jää siitä muutamasta satasesta kiinni että ei ihan ole noussut riittävästi..plaah.
 

Yhteistyössä