23. Ajatuksista odotukseen 10/08

  • Viestiketjun aloittaja Brogan*
  • Ensimmäinen viesti
Jellybean*
Joo Irkun jälkeen ne tuli hassusti muutama päivä synnytyksen jälkeen. Silloinkin oli ärsyttävä, vaikka niitä oli vaan yksi. Nyt sit Eetin synnytyksessä tuli pukama poikineen. Karseinta oli, kun muuten olin tosi hyvässä kunnossa jo heti synnytyksen jälkeen, niin pukamien takia ei sit kuitenkaan voinut istua ja kävellä normaalisti. On ne vaan niin kamalia, kutittaa kirvelee ja pakottaa. On ne jo vetäytyneet pois, ettei jäljellä ole kuin yksi pienen pieni, joka ei edes vaivaa enää. Jospa se viimeinenkin älyää pian häipyä.

Vitsi kun teilläkin käy jo viikot vähiin. Ihan kohta on jo pikkuiset maailmassa. Itellä tuntuu, ettei ole ikinä raskaana ollutkaan, tai että siitä olisi jo kuukausia. Muistona on kyllä raskausarpia niin paljon, että näytän seepralta.

Mitähän Saanalle kuuluu?
 
Brogan*
Kiitos Amilda, mulla alkaa itsellä olla sellanen valas-olo, että sen puoleen vois ihan mielellään luopua tuosta mahasta. Kun alkaa kumartelu ynnä muut olla vaikeita ja tuntuu että perä vaan leveää :S Mutta sain ku sainkin sen pedikyyrini väännettyä. Tekniikkalaji :D Toinen jalka vaan taipuu enemmän ku toinen niin tää jälkimmäinen oli sitten hankalampi. Mutta nyt on ihanaa glitteriä vaalenpunasta lakkaa varpaissa!

Mä en kestä noita mun sisäreisiä, kun ne on ihan arpiset ja selluliitistä muhkuraiset :( Voi itku, saankohan niistä enää ikinä mitään inhimillisen näköstä aikaan. Rasvailu parantaa ihon ulkonäköä, mutta muuten ne on kyllä aika rumat.

Pitäskö kehittää joku pukamanhäätömantra?? Ja samalla manais nuo arvet ja selluliitit? Verbaalisesti lahjakkailta otetaan vinkkiä vastaan.
 
Neilikka..
....Mä pelästyin noita teidän pukamakeskustelu ja livahdin piiloon.... Uskaltaako täältä jo kurkistaa?

No ei vaiskaan, tsemppiä niiden kanssa, mä en yhtään pysty kuvitteleen mikä mukava lisä ne on teidän muutenkin täyteläiseen oloon...
Mulla meni eilinen päivä ihan työntekoon, ja tänään olisi tarkoitus olla myös ahkera että pääsisi ajoissa lähtemään. Niin että kuulumistenvaihto saa odottaa ensinnäkin sitä että olisi jotain kerrottavaa, ja toisekseen tarvittaisiin hiukkasen aikaa.

Pärjäilkää, ja rauhallista pyhäinpäivää ja marraskuun alkua jos en eksy tänne enää tänään.
 
sadee81
aargh näitä pukamia =(!!!!!!!!! siis nyt siitä on tullut samanlainen kova patti kun viimeksikin, tuntuu että isompi ja kipeämpi. Ja kai nyt jos vauva painaa jo enemmän ja on alempana niin työntääkin kaikki pukamat ulos mutta en tahdo niitä! ja siis jos nyt synnytys alkaisi niin mulla olisi varmaan joku pelko että en uskaltaisi ponnistaa täysillä kun ajattelisi että tulee vielä koko suoli ulos..no toivotaan että ahkera rasvailu auttaa ja yritän nyt jaksaa kävellä ympäri asuntoakin mahdollisimman paljon. mutta kuka ihme on keksinyt että tarvitaan pukamia?!?

samaa mieltä brogiksen kanssa, siis olisin valmis luopumaan tästä vatsasta ihan milloin vaan, ylösnousemiset alkaa olla niin hankalia ja hitaita että en malta odottaa kun saa "oman" vartalon takaisin (tuo oma on hieman kyseenalainen juttu koska mullakin sellua joka puolella jne niin ei se nyt ihan sellainen ole kuin ennen mutta ainakin näkee alas ja on helpompi siistiä bikiniraja jne sitten joskus).

Täällä sateisen harmaata, pukamat kiusaa mutta positiivisena juttuna että vihloo taas, joten eiköhän jotain tapahdu ja jossain vaiheessa pääsee synnyttämäänkin :)
rv 37+0
 
mi-iu
siis ei oo totta.. täällä pukama kipeytynyt enkä tiedä miksi :/ varmaa joku kirous mikä nyt hyppäytti koko ketjun pukamat ilkeiks :p yök!

Sadelle onnittelut täysaikasuudesta!! nythän oliski jo hienoa kohta synnyttää :)

neilikalleki on tullu viikkoja roppakaupalla :) miten aika meneeki näin äkkiä?! :D

Me käytii eilen neidin kanssa perhekerhossa ja sen jälkeen kaupungilla ettimäs isänpäivälahjaa.. :) ja muutama joululahjakin tarttui mukaan:)
 
*Manaaja*
Alkuperäinen kirjoittaja Brogan*:
Pitäskö kehittää joku pukamanhäätömantra?? Ja samalla manais nuo arvet ja selluliitit? Verbaalisesti lahjakkailta otetaan vinkkiä vastaan.
Poistu pukama perkeleinen,
pakotus tuskainen pakene.
Oikene iho muhkurainen,
selluliitti silottele.
Arvet häipykööt hittoon.
 
Brogan*
Haha, halloweenin kunniaksi joku tarttui sulkakynään ja kirjoitti manauksen :) Kiva.

Okei, ei mun pukama-ystäväni ihan noin hankalalta tapaukselta kuulosta ku teillä. Se taas lymyää jossain omissa oloissaan. Kyllä tää on niin henkisesti korkealentoista keskustelua että..

Inhottavaa, kun taas valvoin kolmeen saakka. Sitten alkoi jumalaton närästys ja piti nousta kuuden aikaan ylös. Sitten nukahdin seiskalta je heräsin äsken!!! Koko päivä pilalla kun nukkuu tällä lailla. Ja olen pahoillani, siitä parin päivän takaisesta positiivisesta minusta ei nyt ole kovin paljon jäljellä. Kuuntelin viime yönä youtubesta Leevien biisejä, kun selasin nettiä. Hitto ne on kyllä hyviä. Mulla oli se joku hurahtamiskausi sillon yläasteikäsenä ja voisin aika helposti hurahtaa uudestaankin.

Onnea onnea Sade isosta rajapyykistä uuden viikon kunniaksi :) 38. viikko siis lähtee nyt käyntiin. (Mulla meni jossain kohtaa sekasin nuo, että millon on täysaikanen, 37+0 vai 38+0, mutta ilmeisesti se oli siis nyt.)

Äh, mä lähen ruoskimaan itseäni tästä pitkään makaamisesta ja sen tuomasta ällötysolosta. On tänään sentään perjantai ja sen myötä karkkipäivä. (Eilen meinasi jo lipsahtaa, mutta olin uskossani vahva ja säästin tälle päivää ;)

Broggis 36+2
 
sadee81
Kiitos kiitos, tulin juuri lenkiltä ja nyt sitten vaan odotellaan milloin seuraavien 5vkon sisällä haluaa syntyä.

Brogis, vähän kade sun itsekuristasi..mulla lipsahti eilen ja söin huimat 6 karkkia ;) piti olla nyt kokonaan herkuttelematta synnytykseen asti mutta sellainen olo on että taidan hakea tänään karkkia, ja ehkä pari leffaakin kun mies huomenna päivän poissa niin täytyyhän mulla jotain iloa olla. Nyt vaan tekee ihan älytön mieli lakua mutta sen mässäily jää kyllä synnytyksen jälkeen.

Mi-iu, kuulostaa hienolta että on jo joululahjokakin hankittuna..täällä on kyllä joulu niin vaiheessa. Joulukortteja/jonkun lahjan voisi ehtiä vielä tilaamaan jos vauva kohta syntyisi..siis jonkun kuvajutun. Nyt näytti extrafilmillä olevan kaikki uutuuksia, pyyhkeitä kuvalla tms. mutta en nyt ehkä mitään pyyhkettä naamankuvalla halua teettää ;/

juttelin äidin kanssa, oli nyt kaivanut jostain vanhoja päiväkirjojaan kun ei muista synnytyksistään mitään, niin oli luntannut ja hänellä oli molemmat synnytykset jouduttu käynnistämään kun meni yli, mutta ei ollut kokoenut mitenkään kivuliaina, siis menkkakivuntyylistä mutta vaan voimakkaampaa. Silti en vaan suostu uskomaan että mulla tää menis yliaikaiseksi eli joulukuulle, ja äiti totesikin että on kyllä jo niin alhaalla ja tulevan näköinen että ihme on jos menisi. Hänellä kun ei laskeutunut siis millään, ja muutenkin olen tainnut periä isän puolelta nämä raskausjututkin kun ihan erilaista kuin äidilläni.

Mites teillä muilla, onko siis raskaus ollut samantyyppinen kuin äidilläsi eli onko ollut helppo tavallaan ennakoida mitä tuleman pitää?

niin ja Brogis, älä nyt itseäsi ruoski, sitä varten äitiysloma on että nukkuu pitkään! välillä sitten taas yö menee paremmin ja jaksaa päivällä muutakin. Mutta nyt vaan pidät sitten mukavan hömppäpäivän :) ja tosiaan sen vau-kirjan mukaan 37+0 tarkoittaa täysiaikaista.
 
sadee81
voi helskutti kun tää pukama on nyt kipeä =(!

mistä tietää jos lapsivettä tihkuu? kun nyt pari päivää oon miettinyt tota, siis valkovuotoa tulee myös mutta välillä tulee jotain nestemäisempää, tai siis että housuihin ei kuivuessa jää valkoista läikkää/vähän kovempaa kohtaa niinkuin yleensä..ja kuinka vaarallista on jos vettä tihkuu?
 
Brogan*
Nyt on vissiin marraskuu? Tai siis, että pitäs alottaa uus ketju.. Mutta enpä viitsi vielä. Niin, että huomenta vaan, oon taas heräillyt noin tunnin välein ja nyt puoli kuudesta asti ollu hereillä. Mies se tuolla vetelee unta palloon. Kiva herätys oli tosiaan, kun tuli tuolta mahasta jotain ihan konkreettisesti suuhun saakka. (Anteeksi yksityiskohtaisuus). Kyse ei siis oo enää mistään "pikku närästyksestä". Onneksi tää loppuu kohta.. Mä oon ollu tosi refluksialtis jo ennen raskauttakin ja näköjään tää vaan pahenee. Pitää kattoa sitten, että meneekö ohi synnytyksen myötä vai lähdenkö lääkäriin hakemaan happolääkettä.

Sade, en kyllä osaa yhtään sanoa tuosta lapsivesiasiasta, että mitä se tarkoittaa sitten jos vettä tihkuttaa. Milloin sulla on seuraava neuvola? Entäs jos kokeilis sitä lakmuspaperia, josta JB puhui? Voihan olla, että valkkari on muuttanut koostistaan näin lopussa, mutta mistäs sen tietää vaikka ois sitä itteensäkin.

Äh, mä lähden keittään aamukaffet, ei se tätä oloa enää voi ainakaan huonontaa. :S Korkataanpa uus ketju jossain vaiheessa, en osaa vaan päivittää noita vauvautuneiden tietoja kun tuli ryminällä niin paljon. :)

ps. tänään on siivouspäivä, mies varmaan arvoistais jos menisin nyt potkiin sen ylös, valot päälle ja ikkunat auki, että nyt kuule kultsi matot kartanolle!! En mä ehkä raskis :D
 

Yhteistyössä