26-vuotias "ikisinkku" menee naimisiin, HOHHOIJJAA....

Hewletin Paccardi

Aktiivinen jäsen
08.01.2008
2 243
0
36
Ikisinkku Salla menee kesällä naimisiin!

Yleisimpiä syitä pitkittyneeseen sinkkujaksoon ovat sitoutumiskammo sekä pelko oman elämän kontrollin menettämisestä. Ikisinkku Salla Korhonen uskaltautuu silti alttarille.

- Sinkkuelämäntyyli tarjoaa mahdollisuuden omanlaiseen puuhastelun ja yksityisyyteen. Ihmisissä on usein puolia, jota ei hevillä halua näyttää muille, sanoo terapeutti Lars-Eric Aro.

Ajatus parisuhteesta tuottaa monelle paineentunteita erilaisten odotusten täyttämiseen liittyen.

- Ihmisellä voi olla suuriakin odotuksia ja paineita koskien esimerkiksi sitä, millaista parisuhteen seksielämän tulisi olla. Joskus voi tuntua helpommalta pelata varmanpäälle ja olla yksin, Aro toteaa.

Rantasalmelta kotoisin oleva Salla Korhonen, 26, vietti parisuhteidensa välissä viisi vuotta täysipainotteista sinkkuelämää. 19-vuotiaana päättyneen pitkän teinirakkauden jälkeen uuden suhteen löytäminen tuntui hankalalta.

- Yritys löytää joku oli tosi kova, mutta eihän se väkisin löydy. Näin jälkeenpäinhän tätä on helppo pohtia, mutta vasta sitten kun todella hyväksyi sen, että yksin tässä ollaan, ja näin on hyvä, oikea tyyppi tuli vastaan.

Sinkkuvaiheensa aikana yksittäiset treffit ja tapailut olivat Sallalle usein turhauttavia kokemuksia. Nuori nainen halusi samaan aikaan olla jonkun kanssa, samaan aikaan kukaan ei kuitenkaan kiinnostanut.

- Kaikesta tuli kamala ahdistus. Lopetin pitkälti kaikki jutut ennen kuin ne alkoivatkaan. Aika oli varmastikin minulle väärä. Olenkin monesti miettinyt, että onneksi en tavannut Ilkkaa vielä tuolloin.

Hetkellinen muutto ulkomaille töihin selkeytti Sallan päätä - ja tarjosi hyvän ympäristön sinkkuelämästä nauttimiselle.

- Matkalla yksinolosta muodostui aika seesteinen olo. Tajusin, ettei elämä ole yhtään sen huonompaa yksinään. Sehän on itse asiassa erittäin kivaa!

Palattuaan ulkomailta kului viikko, kun nuori nainen kohtasi tulevan aviopuolisonsa vappukesteissä. Sinkkuvaiheeseen tottuneet ystävät kyseenalaistivat suhteen kestävyyttä, mutta pariskunta on ollut nyt kaksi vuotta yhdessä. Lokakuussa tanssitaan pariskunnan häävalssia.

- Kolahdus tapahtui niin perinpohjaisesti, ettei tullut minkäänlaisia ahdistuksia. Sain tosin kuulla kommentteja, että katsotaan nyt, kauanko tuo kestää. Kieltämättä me ollaan edetty nopeasti, mutta se on tuntunut luonnolliselta. Ja tulihan oikean tyypin löytymistä odotettua aika kauan.

Korhonen myöntää, että omiin kuvioihin ja menoihin tottunut sinkkutyttö elää vielä hänessä jossain määrin.

- Jatkuvasti pitää muistutella itseä, että en voi vaan ilmoittaa, mitä tehdään tai teen viikonloppuna. Olin niin tottunut siihen, että saan tulla ja mennä ihan miten haluan kysymättä tai ilmoittamatta kenellekään.

- Ymmärrän kyllä heitäkin, jotka eivät välttämättä halua parisuhdetta. On hölmöä, että sinkkuuteen liitetään yhäkin sellainen kaiku, että heti ollaan kyselemässä, että eikös ole vieläkään löytynyt kumppania.

Korhonen pohtiikin omien asioiden selvittämisen tärkeyttä ennen oman elämän jakamista toisen kanssa.

- Jos ei voi hyväksyä itseään, niin miten voisi ajatella, että joku toinen hyväksyy.
Ida Hakola

Mikä hemmetin ikisinkku tämä tapaus muka on??

Joo, nuori ihminen ollut 5 vuotta elämästään sinkkuna. Ja siitäkin huolimatta sanoisin että menee nuorella iällä naimisiin, ja melko nopeassa tahdissa. No, kukin tavallaan.

Ikisinkuksi voisin sanoa vanhempaa henkilöä, joka on elänyt koko aikuisikänsä ilman pitkää parisuhdetta ja löytää rakkauden sitten keski-iässä. Vasta häitään tanssinut lähemmäs kuusikymppinen enoni voisi olla hyvä esimerkki.

en tiedä onko ikisinkku oikee sana mut kun mä olin sinkkuna 3 vuotta, jotenkin ei osannut kovinkaan helposti edes aloittaa mitään vakavampaa kun jo alkoi ahdistaan. ajattelinkin jo etten enää ketään löydä... nykyisen kans ollaan edetty tooosi hitaasti eikä vieläkään voi uskoa seurustelevansa, tä on ihan outoa :D
yks mun kaveri ois ehkä sopinu paremmin tuohon haastikseen, on ollu koko elämänsä ajan sinkkuna jos ei parin kuukauden "seurusteluja" lasketa mukaan (on 30v)

Yhteistyössä