2v isän kans reissuun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Edna Birch
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Edna Birch

Aktiivinen jäsen
09.05.2005
9 760
0
36
Tilanne tämä: isä kotona viikonloppuisin, minä kotona lasten kanssa. Ens viikonloppuna isäntä olis lähdössä hirvenpyyntiin kotipaikkakunnallemme n.300km päähän ja mietittiin tuossa että jos kohta 2v poikamme lähtisi isänsä kanssa mummilaan. Poitsu siis olisi mummin lellittävänä viikonlopun, ja minä jäisin 5kk tyttösen kanssa kotiin lepäämään/siivoilemaan perusteellisesti ja rauhassa.
Kuitenkin mietin että raskinko laittaa noin pientä reissuun ,itsekästä kyllä, ilman äitiä. Isänsä kanssa kuitenkin samassa paikassa asustelisivat.

Yöt on meillä hankalia, kun poika heräilee muutaman tunnin välein huutamaan ja itkemään (tuosta on toisessakin ketjussa) ja mietin että miten isä saa lapsen yöllä rauhoittumaan kun ei ole tuota kokemusta nyt näistä heräilyistä..kaipaisin vähän uusia näkökulmia tilanteeseen.. en itse jaksa lähteä reissuun kun vasta viikko sitten kotiuduttiin edelliseltä mummilaturneelta ja pakkaamista ja häsellystä olisi liikaa vain 3 yön tähden. Vaihtoehdot on että joko mies menee yksin tai ottaa pojan mukaan.

Taitaisin laittaa reissuun itsekin. Meillä tyttö oli isän kanssa viikon reissussa vuoden ikäisenä, ihan hyvin oli mennyt. Sittemmin on ollut pari muutaman päivän reissua ilman äitiä isänsä kanssa - ei kuitenkaan koskaan vielä ilman molempia missään. Nyt ajattelin, että antaisin hänet mummun kanssa viikonlopuksi ja viettäisimme isin kanssa yhteiset pari päivää - tosin sydäntä särkee jo nyt. Tyttö on siis kohta 2-vuotias.

Mutta matkaan vaan!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Tottakai laitat taaperon reissuun. Onpahan isälläkin mahdollisuus tutustua lapsensa "yöelämään" ihan rauhassa.

Jep, jep ei muuta ku reissuun vaan!

Mä olen samaa mieltä.

Mun likka on ollut alle vuoden, kun hän aloitti suhtsäännölliset yökyläilyt mun äitini ja miehensä luona. N. kerran kuukaudessa likka on siellä ja tämä järjestely on äitini ehdottama.

No siinähän se isä oppii tuntemaan poikansa yöheräilyjä ym. Mitenpä se niitä oppiikaan jos hän ei koskaa lapsensa kanssa saa olla koska äiti ei anna lastansa isälleen. Ihmettelen kysymystä... miks ihmeessä isä ei pärjäis. Vähän luottoo nyt ja laitat matkaan vaan. Kyllä ne sielä pärjää! Ja saat itsekin sitten levätä kotona.

Olipas jänskä lukee kun melkein kuin meidän tilanne, mutta vähän vanhemmat lapset. Eli meillä kans mies lähti metsästämään (anoppilan suuntaan) ja välimatkaa on reilusti. poitsu joka lähti isän matkaan oli reilu 2v ja tyttö joka jäi mun mukaan oli reilu puoli vuotta. :) Hyvin meni kaikki ja poika tuli paljon rauhallisempana kotiin kun oli saanut mummulta kaiken huomion (kotona tietty vähän vähemmällä huomiolla kun oli vauvakin. Eli pojalle oikein hyvä juttu päästä saamaan huomiota.

Meillä siis vain hyviä kokemuksia.

reissuun vaan poika iskän kanssa hyvin kaikki menee!!

meidän iskä oli tyttöjen kanssa toissa kesänä niin muumimaassa matkaa meiltä aika reilusti sinne vähän arvelutti mutta hyvin oli reissu menny :)

Mulla herää kysymys että kuinka isä raaskii olla viikonlopun vauvasta erossa, kun kuitenkin on viikotkin pois?
Ja kai hän viikonloppuisin kotona ollessaan lasten yöheräilyt on hoitanut eli ei kai se nyt outoa touhua ole?

Alkuperäinen kirjoittaja Simputti:
Mulla ois jo lapselle kassi pakattuna =)
:laugh:

siihen minäkin täällä alan päätyä et menköön muksu mummilaan, tekis hyvä nukkua muutama ehjempi yö kun tuo neiti ei herää kuin kerran jos sitäkään syömään. (koputetaanpa tähän väliin puuta).
Itsellä tosin taitaa tulla julmettu ikävä.. :whistle:
tuolla joku ihmetteli etteikö isukilla tule vauvaa ikävä, toki tulee mutta kun tuo hirvenpyynnin aloitusviikonloppu on lähstulkoon kuolemansynti jättää väliin niin ei auta kuin mennä metsälle. (ihan niinkuin sen joutuis väkisin raahaamaan metsästys- tai kalareissulle..) eli suunnitelmissa siis soitto anoppilaan etä ihailtu ja suuresti kaivattu pojanpoika saapuu lellittäväks ja me naiset jäädään kotiin tekemään tyttöjen juttuja. Neiti saa katsoa kun äiti ahtaa painonsa verran suklaata.. :laugh:

Yhteistyössä