2v ja syönti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

äippä

Aktiivinen jäsen
28.04.2004
2 972
0
36
Kuinkas hyvin teidän taaperoille ruoka maistuu? Entäs itse syöminen? Malttavatko syödä itse?
Meillä 2 vuotias tyttö, joka toisinaan syö tosi hienosti itse, mutta välillä syöminen menee leikkimiseksi. Pakko on välillä turvautua lehteen tms, että saa tytön edes vähän syömään kun sillä tavalla se ruoka menee ainakin. Itsestä aina tuntuu, että jos luovuttaa siihen, kun tyttö ei enää itse syö, niin hän jää nälkäiseksi. Olisiko syytä kuitenkin jo jättää noi lehdet ja antaa tytön vaan syödä itse minkä syö ja sitten pois pöydästä??
Niin ja toi määrä.. Aamupalaa tyttö on yleensäkin tosi huono syömään, puuroa ei mene ollenkaan, yleensä vaan muutama puraisu leivästä tai jugurttia vähän. Lounaan ja päivällisen tyttö syö vaihtelevasti, muutamasta lusikallisesta koko lautaselliseen. Välipaloja myös vaihtelevasti, hedelmiä aika huonosti banaani ainoastaan maistuu.
Illalla toisinaan maistuu puuro, muutoin leipää ja jugurttia tai jotain muuta.
Olen varmaan aika huono tarjoamaan uusia ruokalajeja, tarjolla aina vanhat tutut :'( Olisko suosituksia, varsinkin välipalavinkkejä otetaan vastaan!!

Kuulostaa niin tutulta....toisinaan syö hienosti itse, mut toisinaan leikkii ja pyytää syöttämään muttei kuitenkaan syö. Ollaan oltu aika ehdottomia: jonkun aikaa yritetään mut sit pois pöydästä. Maistuu sit seuraavalla ruualla. Taitaa tuo uusien makujen vieroksuminenkin liittyä jotenkin uhmaikään, ihan saman oon huomannut.
Ei mulla tainnut sulle mitään apua olla, mutta koita jaksaa :hug: rassaavaa on.

Kuulostaa terveeltä 2 vuotiaalta :kieh: .
Ei se laps ruuan viereen nälkään kuole. Meillä 2 v 2 kk syö ensin itse aika hienosti ja kun syönti loppuu, lusikoin / haarukoin sen verran suuhun kun suosiolla menee. Meillä syömiseen kuluu paljon aikaa ja laps istuu mielellään syöttiksessä sen jälkeenkin kun on jo syönyt.
Välipalalla meillä on Viilistä, muroja tai hedelmää, joskus kaikkia näitä.
Aamu- ja iltapuuro menee välillä kokonaan välillä vaan muutama lusikallinen. Aamulla tarjoon aina kurkkua, leipää, tomaattia ... syö tai ei.
Jos laps kuitenkin jotain syö ja kasvaa ei kannata stressata.

Kuulostaa terveeltä 2 vuotiaalta :kieh: .
Ei se laps ruuan viereen nälkään kuole. Meillä 2 v 2 kk syö ensin itse aika hienosti ja kun syönti loppuu, lusikoin / haarukoin sen verran suuhun kun suosiolla menee. Meillä syömiseen kuluu paljon aikaa ja laps istuu mielellään syöttiksessä sen jälkeenkin kun on jo syönyt.
Välipalalla meillä on Viilistä, muroja tai hedelmää, joskus kaikkia näitä.
Aamu- ja iltapuuro menee välillä kokonaan välillä vaan muutama lusikallinen. Aamulla tarjoon aina kurkkua, leipää, tomaattia ... syö tai ei.
Jos laps kuitenkin jotain syö, kasvaa ja on iloinen ei kannata stressata.

Normaalia toimintaa.
Itselläni 2,4kk aamupalalla tarjoilen kaikkea vaihtelevasti eri päivinä, hedelmiä, puuroa, muroja, jugurttia leipää juustoo exc. syömme aina yhdessä. Ilman apuja.
Kun hän sanoo että söi tarpeeksi, voi poistua. Syöttämisen lopetin ajat sitten, kun huomasin että hän ei nälkään kuole. Pikku välipala parin tunnin päästä (hedelmää)
Lounaalla vaihtelevasti kaikkea mahdollista kotiruokaa vihanneksista lihaan. Välillä syö kun hevonen välillä kun lintu. Riippuen aamupalasta ja aktiviiteetista mitä ollaan aamupvällä tehty. Iltapvällä pikku snack ja illallinen 18.00 jotain helppoa. Tärkeimmän protsku aterian tarjoan aina lounaalla.
Vellin juo lasista ennen nukkumaan menoa 19.30.

Lapsilla tulee noita kausia ettei mikään maistu ja sit yht'äkkiä kaikki tippuu. Meillä oli kaikki vihannekset pannassa n.5kk ja sitten yht'äkkiä (en siis luovuttanut, laitoin aina jotain vihreetä lautaselle, kukkakaalia, papuja, herneitä, porkkanaa, kurkkua....yms.) ja siten hups, suurimmat herkut; kukkakaali kurkku sekä muut vihannekset! Se on sellasta vuoristorataa välillä.

:wave:

Yhteistyössä