2v repii ikeniä niin että hampaiden juuret tulee esille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Onko kellään muilla kokemuksia siitä että lapsi 2v repii ikeniä? Ei keksi mitä ihmettä kun hampaiden juuret jo näkyy ja lääkärissä käynnistä ei ollut mitäön hyötyä. Sanoi vaan että ikenet ei palaudu ennalleen. No miksi repii niitä? Järki menee kun hampaat jo sen takia pilalla. Muuten tosi kauniit hampaat

Voisivatko pahanmakuinen kynsilakka tai koko ajan päällä olevat ohuet hanskat auttaa?
Ei se kynsilakan syöminen ainakaan terveellistä ole ja hanskat se kyllä riisuu pois. Mutta miksi tekee niin että repii ikeniä kun en löytänyt mitään syytä miksi voisi tehdä niin kun ne hampaat on tulleet jo aikoja sitten joiden ikenet repii. Ja hampaat pestään aamuin illoin lasten hammastahnalla

Ei se kynsilakan syöminen ainakaan terveellistä ole ja hanskat se kyllä riisuu pois.

Ei se ensisijaisesti kynsien pureskelun estämiseen tarkoitettu pahanmakuinen kynsilakka myrkkyäkään ole ja hanskojenkin ranteen ympärille saa vaikka teipin tai narun jotta ne eivät lähde kädestä. Jos olisi oma 2v kyseessä niin tekisin sille selväksi, että ne kynsilakka tai hanskat ovat käytössä niin kauan kunnes lopettaa ienten repimisen.

Ehkä siitä on vain yksikertaisesti tullut tapa lapselle?
En ole itse nähnyt kun muutaman kerran tekevän niin mutta hoidossa repii koko ajan. Enkä pääse hoitoon asialle tekemään oikein muuta kun sanomaan että seuraisivat ettei tee niin. En tiedä mitä tää on kun ainoa tyttö mulla ja pojat ei ole koskaan tehneet näin kun ovat vanhempia jo. Maitohampaat tulleet jo kaikki.

Voisko olla joku ruoka-allergia niin että suu kutiaa? Mulla tulee histamiinipitoisista ruuista tunne että hampaat irtoaa, silloin vois olla mahdollista että lapsi alkaa raapimaan niitä!
Onko joku ruoka mitä hän ei suostu syömään, tai voisko ne hoidossa seurata missä tilanteessa lapsi repii, onko esim yhteyttä ruokailuun?

Käy hammaslääkärillä ja samalla käyt myös jollakin toisella lääkärillä, joka tutkii eikä jätä lasta repimään itseänsä.
Se ei lopu täältä kyselemällä ja diagnoosi voi olla aivan jotain muuta kuin pahimmat arvaukset täälä.

Varovasti kuitenkin kokeilisin ensihätään lasten antihistamiinia, jos kutina on allergiaperäistä. Tarjoa myös kylmiä ruokia tmv. pureskeltavaksi.

Voisko olla joku ruoka-allergia niin että suu kutiaa? Mulla tulee histamiinipitoisista ruuista tunne että hampaat irtoaa, silloin vois olla mahdollista että lapsi alkaa raapimaan niitä!
Onko joku ruoka mitä hän ei suostu syömään, tai voisko ne hoidossa seurata missä tilanteessa lapsi repii, onko esim yhteyttä ruokailuun?
Siis tää kuulostaa just siltä kun illalla tai hoidos repii. En oo koskaan kuullut tuosta histamiini jutusta mut gookletin sen ja oireet kyllä täsmää. Alankin tarkkailla asiaa ja puuttua noiden ruoka-aineiden saantiin kun isän puolella on allergiaa vaikka kuinka. Mun suvussa ei oo mitään allergioita ei isän eikä äidin puolelta joten ei kysytty tietenkään lääkärissä mitään. Hyvä kun kerroit

Käy hammaslääkärillä ja samalla käyt myös jollakin toisella lääkärillä, joka tutkii eikä jätä lasta repimään itseänsä.
Se ei lopu täältä kyselemällä ja diagnoosi voi olla aivan jotain muuta kuin pahimmat arvaukset täälä.

Varovasti kuitenkin kokeilisin ensihätään lasten antihistamiinia, jos kutina on allergiaperäistä. Tarjoa myös kylmiä ruokia tmv. pureskeltavaksi.
Ollaan käyty hammaslääkärissä ja sanoi että on yleislääkärin asia he ei tiedä. Ja yleislääkärillä käyty kuten tuossa alus laitoin että lääkärissä ei saanut apuja. Käyty kuitenkin useamman kerran siellä kun hoitotäti käski käydä. Täällä kun pitää olla lähete että pääsee tutkimuksiin. Kun ollaan täällä jumalan selän takana. Siksi kysyin apuja kun ajattelin jos pitää tuonne yli sadan kilsan päähän lähtee yksityiselle tutkimuksiin jos joku tietäis jotain. Kun gooklekaan ei kerro mitään mitä voisi olla. Että kyllä tän jutun aloitukseen oli oikea syy ja lapsi ei oo edes eka vaan kuudes ja ainoa tyttö ja eri isä kun edellisillä lapsilla. Joilla ei oo ollu mitään tämmöstä. Että en oo ees mikään esikoisen saanut ummikko...

En ole koskaan kuullut moisesta. Joku kutinajuttu tosiaan voisi olla. Kokeilepa guuglesta englanniksi. Itse harvinaisempiin juttuihin paljon apuja saanut ulkomaisilta saiteilta/ lääketiet. sivuilta.

Yhteistyössä