2v vaunuis päikkäreillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja poika 04
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

poika 04

Vieras
Oon miettinyt pitkään tätä asiaa ja nyt ajattelin sit kysästä teiltä tyhmiä kysymyksiä. meil on abc design yhdistelmät ja oon jo kauan sit joutunu ottaan pois sen kantopussukan/makuupussi ku ei poika (nyt 8kk) mahtunut enää siihen eli nyt on käytös äitiyspakkauksen makuupussi ja tuntuu jo aika ahtaalle eli kysymys on et miten ihmeessä poikani voi niis ens talvella nukkua? OOn kuullu et jotkut nukkuu 2v vaunuis pihalla mut en ymmärrä millain vai nukkuuko laps sitten jalat roikkuen ku ne vaunut on rattaina? Toivottavasti joku sai selvää tästä mun selityksestä. Ja matkarattaissakin roikkuu jalat jo, poikia on 75cm pitkä. SELITTÄKÄÄ TE VIISAAMMAT!

no neuvoisin et älä murehi tuota vielä, ehkä lapses ei suostu nukkuu enää ulkona sen ikäsenä :D meil lopetti vaunuis nukkumisen, kun oppi istumaan, piti hankkia sitten rattaat ja sisällä ollaan nukuttu päikkärit 8kk-> =)

Eikö rattaissasi ole säädettävää jalkatukea. Sen kun nostaa ylemmäs, ei jalat roiku. Hyvin on meillä vielä 2-vuotiaat rattaissa päikkäreitä nukkuneet. Pakkauksen makuupussi vauhdettu isommilla isoon peittoon ja onhan pikkulapsille myytävänä pieniä makuupussejakin. Tuttavaperheessä olivat tyytyväisiä sellaiseen untuvamakuupussiin, lasten kokoa. Itse en sellaista raskinut ostaa, kun shaalikin on ihan hyvä!

Kun tyty oli pieni niin nukkui kuomurattais päiväunet .. Hyvin mahtui ja kun rupesi olemaan "iso" niin nukkui kyljellään.. Ihan itekseen oli kääntyny aina kyljelleen..Valjaat oli käytössä joilla oli sit kiinni rattaissa..

Meillä poika täytti juuri 2v ja nukkuu edelleen päikkärit Brion Novan yhdistelmävaunuissa. Otin koppaosan pois heti kun poika alkoi istua ja sen jälkeen olen talvella laittanut ratasosan päälle taljan ja pojan aluksi äitiyspakkauksen makuupussiin. Myöhemmin kun tämä kävi lyhyeksi, otin käyttöön lasten makuupussin (jonka saimme kaupanpäälisiksi vaunuja ostaessamme), jossa nukkuu siis edelleen. (Se on muuten ollut tosi hyvä ja lämmin käytössä.) Joskin nyt alkaa näyttää siltä, että sekin jää kohta lyhyeksi (poikamme on 85,5cm). Kesällä poika ei ole kyllä päikkäreita suostunut muutenkaan nukkumaan vaunuissa eli kohta siis siirrän pojan nukkumaan sisälle...

Meillä kuopus 2v.2kk. nukkuu edelleen vaunuissa ulkona pakkauksen makuupussissa. :) Pituutta on n. 87-88 cm (lapsella siis). Vaunuina Brion aluminat. Makuupussia pidän niin et tytön pää on pois pussista, niin mahtuu viel hyvin. Ja vaunuissa riittää tilaa, ei oo pituudeltaan ahtaat. Sisällä ei suostuisi enää päiväunia nukkumaan, mut kun ulos laittaa niin "hyväksyy" asian heti eikä vastustele vaan nukahtaa n.15 minuutissa. Kesällä nukkui valjaissa, kun välistä yritti pois, nyt talvella ei edes yritä kun on niin topattu. :)

Nyt ongelmana alkaa olla vaan se, et missä mä nukutan meidän parin viikon päästä syntyvän vauvan, kun edellinen käyttää vielä vaunuja....? ;)

Esikoinen lopetti ulkona nukkumisen jo ennen yhtä vuotta, kun silloin nukkuin vain kopassa (vaunut oli alhaalla vaunuvarastossa silloisessa asunnossa) ja oppi kiipeämään siitä pois eikä valjaita saanut mihinkään kiinni.

Meidän 2 v tyttö, 89 cm, nukkuu ulkona rattaissa (Brio Kombit), jalat on koukussa, eikä se haittaa. Käyn peittelemässä hänet uudelleen nukahdettuaan (kun kiskoo aina harsonkin pois) ja tarkastan että pää on suorassa, eikä puske kuomua. Peittona on äp-makuupussi, talja, huopa, millon mitäkin. Meillä on aina seuraava vauva nukkunut pelkässä kopassa, jos päiväunet samaan aikaa osuu. Tosin kaikki lapsemme ovat lopettaneet päikkärit noin 2 v.

Meillä oli Brio Kombeissa jalat koukussa jo puolitoista vuotiaana, Emmaljungissa alkoi vasta viime syksynä (2 vuotta) alkoi tekemään tiukkaan jalkojen kanssa mutta mahtui vielä suorassa lepäämään. Nyt varmaan jalat menee jo koukkuun, muttei enää tarvii mahtuakaan... Että riippuu paljon vaunumerkistä tämä.

Meillä on myös käytössä nuo abc desing:it ja neiti pian 2v (pituutta neidillä 88,5 cm), mahtuu hyvin, vaikka vaunun oma makuupussi käytössä...ainut mikä pitää muistaa et laittaa ne turvavaljaat kiinni, kerran poistuin vaunusta "omin luvin"!! Kesällä mahtuu vallan mainiosti, kun vaatetta paljon vähempi päällä jne!

Meiän tyttö lopetti vaunu-unet kesällä ollessaan noin 7kk! Ei rauhoittunut millään kun olisi pitänyt nähdä maisemia vissiin...Ja kuumakin taisi´tulla siellä pyöriessä..sisällä nukkuikin sitten paljon paremmin ja pitemmät unet! :) Näin meillä...

moikka

Mulla on brion yhdistelmä vaunut. Olen aikoja sitten ottanut pois kantokopan sieltä. Lapseni on nyt 1v6kk eikä kylläkään nuku kovin usein vaunuissa jos nyt kävelyllä nukahtaa niin hyvä. Mutta mahtuu vieläkin nukkumaan ratas osassa vaikka pituutta on 86,5cm.
Matkarattaa ovat sellaiset että kun noin pitkä niin jalat jää roikkuun jos niisä nukkuu.

Uusimmat

Yhteistyössä