2v9kk turvaistuin vai turvavyöistuin kasvot menosuutaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turvallisuus a & ö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

turvallisuus a & ö

Vieras
Näitä ikuisuus väittelykysymyksiä varmaankin. Mutta en millään osaa päättää joten fiksummat auttakee! Eli kuopus siirtyy lähiviikkoina pois kaukalosta kun ei enää mahdu ja viihdy. Ja hän perii esikoisen selkämenosuuntaan turvaistuimen.

Ja mitäs sitten esikoiselle alle? Ikää 2v9kk ja varmaan 16kg ja 100cm.

Olen lukenut kaiken maailman keskusteluja enkä ole tullut viisammaksi, vaan entistä epäilevämmäksi, mikä kasvot menosuuntaan istuin olisi paras? Jotkut väittävät ettei turvaistuin olisi turvallinen kasvot menosuuntaan kun rasittaa niskaa niin paljon ja että turvavyöistuin parempi. Mutta taas "asiantuntijoiden" mukaan turvavyöistuimia suositellaan vasta 4 vuodesta ylöspäin, kun sitä nuorempien vartalot joutuu niissä turvaistuimia suuremmalla rasitukselle kolaritilanteessa.

Olen pohtinut kolmen istuimen välillä: Britaxin Two-Way Elite (koska menee turvaistuimista ehkä pisimpään ainakin painomäärän vuoksi), Britaxin Kid Plus tms (ilmeisesti yksi parhaista turvavyöistuimista) ja sitten se kehuttu (ja kait myös haukuttu) Kiddy-turvapalkki-istuin (mutta viihtyykö lapsi enää kauan palkin kanssa).

Jos jollain jokin painava sana, eikä vain tarjoa jotain MaxiCosia tilalle, niin vinkit otetaan vastaan!

ja vielä lisäys: Britaxin Evolva ultrakin ollut mietinnöissä, mutta muuttuu kait turvavyöistuimeksi noin 18kg paikkeilla ja olen lukenut että moni luopuu silloin siitä, miksi???

Mulla on samanikäinen lapsi ja istuu vielä selkä menosuuntaan. Kunhan käännän hänet kasvot menosuuntaan, olen ajatellu ostaa uuden istuimen, koska tuo nykyinen menee vain vyöistuinmaisesti kiinni eli lapsi kiinnitetään autonvöillä, ei istuimen vöillä. Mua kiinnostaa juuri tuo two-way elite, meillä oli vuosia sitten semmoinen kakkosautossa istuimena ja oli kyllä hyvä. Pysyi tukevasti kiinni penkissä ja lapsi oli helppo siihen kiinnittää. Mutta kiinnostaa myös muut istuimet, jos ne saa yhtä hyvin kiinni, siksipä jään seurailemaan, mitä vastauksia saat :-)

Kyllä mie ostaisin kasvotmenosuuntaan turvaisuimen. Meillä Britaxin evolva ultrat ja siinä turvaistuimena istuu sekä 5v että 3v tyytyväisiä ollaan oltu. Eikä käyttäjätkään valita.

Ja tottapuhuen, jos se jostain syystä onkin sitten vyöistuimena hankala käyttää niin mie en välitä kakkaakaan. Sitten ostetaan uusi paremmin toimiva vyöistuin. Ne eivät nyt niin kalliita ole ja turvallisuudesta voi vähän maksaakkin.
Mutta turvaistuimena toimineet loistavasti.

En kyllä todellakaan ymmärrä miten turvavyöistuin voisi olla turvallisempi kuin turvaistuin missään tilanteessa! Ihan ehdottomasti turvaistuin tuon ikäiselle vaikka painoa jo onkin noinkin paljon. Merkeistä en osaa sanoa, meillä Britax Multi-tec, mutta lapsi on paljon pienempi kuin teillä.

maillä on graco cosmic turvaistuin, jätkä on 5kk ikäisestä istunut siinä, eka selkä menosuuntaan ja sitten naama menosuuntaan.. ja meillä tykätään siitä.. toimii hyvin..
ja ikää on saman verran kuin ap:n lapsella

Uusimmat

Yhteistyössä