2vkoa kierukan poistosta, raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kierukaton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kierukaton

Vieras
Koska kierukan poiston jälkeen VOI olla raskaana? Minulta kaksi viikkoa sitten poistettu hormonikierukka ja siitä päivän päästä alkoi 4pvn mittainen vuoto, joka kipuinen kaikkineen muistutti kyllä kuukautisiani. Voinko jo nyt olla raskaana ai mitenköhän tämä menee? Pupuilua on ollut kyllä päivittäin heti samsta päivästä lähtien kun kierukka poistettiin. Koska kannatta/voi aikaisintaan testailla? Kiitos etukäteen asiallisista vastauksista.

[QUOTE="Kiraki";28496383]Mina olin heti raskaana, heinäkuussa poistettiin ja elokuussa aloittaa odottaan kuopusta <3[/QUOTE]

Tuliko sinulla mitään vuotoa tai yksiäkään kuukautisia kierukan poiston jälkeen? Muistatko vielä kuinka pian teit raskaustestin? Saiko teillä esiloinenkin helposti alkunsa?

Kiitos paljon vastauksista.

Kävin etsiin äityskortin, kierukkani olikin kuparikierukka..Se poistettiin heinäkuussa (lopulla) ja 9.9 testi ollut positiivinen, kuukautiset on ollut 5.8
Esikoinen sai alkunsa myös helposti.

Onkohan se vuoto poiston jälkeen minulla ollut normi kuukautiset vai tuleeko aina jokin tyhjennysvuto ja mitenköhän sen oviksen kanssa, koskakohan se sitten on jos tuo vuoto poiston jälkeen ei olekkaan kuukautisvuoto.. No aika tottakai näyttää ;)

Mulla tuli pari pv kierukan poiston jälkeen tyhjennysvuoto, 18 päivän päästä kuukautiset ja siitä sitten parin viikon päästä tulin raskaaksi. Eli (hormoni)kierukka poistettiin loka-marraskuun vaihteessa ja joulukuun alussa tulin raskaaksi, joulukuun puolivälissä näkyi siis testissä (rv 3+5).

Se miten nopeasti tulet raskaaksi riippuu ensinnäkin siitä, että koska sinä ovuloit. Useimmiten ovulaatio tapahtuu n. pari viikkoa kuukautisten jälkeen, mutta kierukan poiston jälkeen kierto voi olla vähän epämääräinen. Periaatteessa voit olla raskaana jos vaikka olet ovuloinut juuri kierukan poiston aikaan tmv. mutta aika epätodennäköistähän se on kun sinulla on tuo tyhjennysvuotokin tullut jne. (Testillähän se selviää). Sinuna malttaisin vielä pari-kolmekin viikkoa (pupuillen edelleen :)) ja jos kuukautisia ei siihen mennessä tule niin tekisin testin.

Voit laskea kiertopäiviä, vaikka tyhjennysvuodosta laskettuna ne eivät välttämättä kovin luotettavia ole niin tuon tyhjennysvuodon ensimmäinen pv on kiertopäivä nro 1. Joskus kp14-18 tienoilla yleensä ovuloidaan (aika yksilöllistä jne) ja kp28 voi testiä tehdä. (Pari päivää aiemminkin saattaa testissä jo näkyä, mutta ei kaikilla)

Mulla tuli pari pv kierukan poiston jälkeen tyhjennysvuoto, 18 päivän päästä kuukautiset ja siitä sitten parin viikon päästä tulin raskaaksi. Eli (hormoni)kierukka poistettiin loka-marraskuun vaihteessa ja joulukuun alussa tulin raskaaksi, joulukuun puolivälissä näkyi siis testissä (rv 3+5).

Se miten nopeasti tulet raskaaksi riippuu ensinnäkin siitä, että koska sinä ovuloit. Useimmiten ovulaatio tapahtuu n. pari viikkoa kuukautisten jälkeen, mutta kierukan poiston jälkeen kierto voi olla vähän epämääräinen. Periaatteessa voit olla raskaana jos vaikka olet ovuloinut juuri kierukan poiston aikaan tmv. mutta aika epätodennäköistähän se on kun sinulla on tuo tyhjennysvuotokin tullut jne. (Testillähän se selviää). Sinuna malttaisin vielä pari-kolmekin viikkoa (pupuillen edelleen :)) ja jos kuukautisia ei siihen mennessä tule niin tekisin testin.

Voit laskea kiertopäiviä, vaikka tyhjennysvuodosta laskettuna ne eivät välttämättä kovin luotettavia ole niin tuon tyhjennysvuodon ensimmäinen pv on kiertopäivä nro 1. Joskus kp14-18 tienoilla yleensä ovuloidaan (aika yksilöllistä jne) ja kp28 voi testiä tehdä. (Pari päivää aiemminkin saattaa testissä jo näkyä, mutta ei kaikilla)

Kiitos paljon asiallisesta vastauksesta, tällä mennään. Tosin sain ystävältäni ovistestejä ja niitä olen nyt neljän päivän ajan tikutellut ja niissä kokoajan "haamuviiva" eli ihan selkeä viiva muttei ole yhtä kirkas kuin se kontrolliviiva. En ole ikinä ennen ovistestejä käyttänyt, mitähän tuo haalea viiva meinaa? Ovis tulossa vai menossa? :)

Mä tulin esikoisesta 1. kierrosta raskaaksi, kuopuksesta 2. kierrosta hormonikierukan poiston jälkeen. Laskin ekan kierron alkavaksi tyhjennysvuodosta ja aika hyvin piti kutinsa :)

Voikohan tuo tyhjennysvuto kuitenkin olla tosiaan kuukautiset? Eli periaatteessa siitä sitten vain alkaisi kierto. Tuliko sinulla sitten ollenkaan toisia kuukautisia?

Kierukasta ei kokemusta mutta ovulaatiotestistä on. Ne näyttää aina haaleaa testiviivaa ja kun ovulaatio on kohdalla niin viivat ovat tasavahvat tai testiviiva jopa kontrolliviivaa vahvempi.

Yhteistyössä