2vuotias "täristelee" herätessään, mikä vialla..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut äiti.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut äiti.

Vieras
No heipparallaa.
Pitääpä kysyä täältä että missähän on vika kun minun 2v7kk täristelee aika paljon jos herää, aika ajoin. Ei edes aina. Siihen liittyy pientä "poissaolevaisuutta" kanssa.
Esim äsken heräsi unesta huutamaan ja katsoi mun ohi, arvelin et oisko kauhukohtaus tullu (vai mikä se vastaava oli) mut kuitenki sain siihen pian kontaktia sitten, eli rauhottui syliin nopeasti.
Lapsella siinä sitten kädet tärisi aikalailla ja kokotyttö vähän huterasti istui ja selvästi tärisi kauttaaltaan.
Pyysi siinä vettä ja kun hain niin ensimmäisellä yrittämällä vaikka lasin ihan käsiin annoin niin se tipahti patjalle (no ei kaatunut onneksi) kun kädet vapisi.
Toisella kertaa sai otteen. Lapsi istui ihan kyyryssä ja katseli mua jalkoihin vain ja edelleen vapisi. oli ihan hereillä, puhuttiin vähän, kun pyysi vettä ja katsoi mua kun huhuilin rauhassa nimeltä, mutta sitten aina palasi tuohon "kyyryyn" tai lähinnä siis istui kenossa ja pää vähän etukenossa siinä..

No Vähän yksityiskohtainen selvitys yhdestä heräämisestä, mutta juuri oltiin kuumekouristuksen takia lastenosastolla yötä.
Se oli tuossa 2 viikkoa sitten, siellä kun lapsi ehti nukahtaa päivystyksessä ja juuri olivat kotiuttamassa nii lapsi heräsi unesta ja lääkäri kahto että vapisee tuo tyttö, että ois jääny vähä herkille se kuumekouristus vielä (saatiin siispä pääsylippu lastenosastolle siitä hyvästä)..

...niin nyt oli ihan samanolosta vapinaa kuin tuolloin... Ja kuumetta ei tosiaan ole nyt...

Onkohan muillakin tuommosta uni vapinaa (tämä kyllä ilmaantunut vasta nyt tässä...) vai mistä on kyse.

Kuumekouristus oli ilmeisen selvä silloin aiemmin, se tuskin oli väärä "diagnoosi"
Kouristuksessa lapsi ensin oksensi rajusti, sitten lähti taju, lakkasi hengittämästä (kai kieli meni ensin tukkeeksi) se sitte saatiin ulos ja lapsi alkoi kouristella ja sitte palaili tajuihinsa pikkuhiljaa...

Kiitos jos joku jaksoi ja viitsi lukea, ja kiitos jos joku vastaa vieläpä! :flower:

Äh,,

Paha sanoa. Meilläkin saman ikäinen pimatsu ja tekee samaa. Olen kysellyt aina että näitkö unia niin vastaa myöntävästi. Itse myös joskus epäilen verensokeria.

Meillä taapero kanssa vapisee joskus kun herää. En ole sitä sen kummemmin ajatellut. Itselläkin on joskus sellainen vapiseva olo kun herään kesken unien.

meillä kans tyttö tehnyt parivuotiaasta asti tuollaista jos on herännyt kesken unen. tärisee ja on hiukan pihalla. on nyt 5vuotias. luulen että on ihan normaalia, toki kannattaa lekurilta kysäistä kun on ollut noita kuumekouristuksia, meillä ei sellaisista ole kokemusta

Alkuperäinen kirjoittaja myy:
meillä on ollut tuollaisia juttuja. Typy herää ikäänkuin kesken unen ja on siten vähän poissaoleva ja täriseekin sitten.

näin meilläkin.kerran sai tällaisen tärinäkohtauksen tarhassa ja sitä kyselivät.oli kuitenkin herännyt kesken unien ja meni ohi.

Kiitos! "Ihana" kuulla että muillakin on noita ollut! :flower:
Tai helpottavaa lähinnä. Minä jo huolestuin että eikai se nyt ollutkin jotain vakavempaa :)
No, näillä mennään ja tyttöä tarkkaillaan nyt tämä yö taas vaikka tikut silmillä jos ei muuten!
Kiitos kun vastailitte:)

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Kiitos! "Ihana" kuulla että muillakin on noita ollut! :flower:
Tai helpottavaa lähinnä. Minä jo huolestuin että eikai se nyt ollutkin jotain vakavempaa :)
No, näillä mennään ja tyttöä tarkkaillaan nyt tämä yö taas vaikka tikut silmillä jos ei muuten!
Kiitos kun vastailitte:)

Meillä ainakin huomaa jos päivä ollut levoton ja huonot päiväunet, että yöllä sitten herää syvästä unesta "heittämällä" ja lopputulos on tuo.

Yhteistyössä