3-4 lapsiset perheet pahimpia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
mielestäni.
Juuri tuossa puusilmäisyydessä.
Aamulla suurperheistä oli ketjua, mutta suurperheissä ruokitaan vieraidenkin lapset ja ei olla vaatimassa muiden selkänahasta mitään. sen sijaan 3-4 lapsen äidit usein melko röyhkeää porukkaa.

Esim. valitetaan miten vähän oma lapsi saa huomiota, kun on sisaria monta, saa niin vähän henk.koht huomiota ja kerrotaan päiväkodin opelle/kerhon opelle että omaa pitää huomioida. Ei kai ne lapset siellä ymmärrä, että miksi toista suositaan ja saa tädiltä enemmän huomiota, syliä, kun äiti vaatii näin. kadehditaan 1-2 lapsen perheiden lapsia, kun saavat henk.koht. huomiota muka enemmän. Unohdetaan, että ihan täysin oma valinta tehdä niitä lapsia enemmän kuin 1-2.

Ja nämä muistavat joka hetki mainita miten paljon on 3 lasta. Mitään ei muille anneta, mutta omat lapset on niin ihania, että saavat olla kavereilla vaikka aamusta iltaan, mutta omaan kotiin ei kutsuta.

Ton takia en tee kolmatta (ainakaan lähivuosina) kun haluan antaa huomioo paljon. Kaksi pientä lasta on aika haaste jo sinällään. Ja jos on paljon pieniä lapsia niin mä kokisin etten pysty huomioiman kaikkia tasapuolisesti. Mutta kukin tyylillään. En siis moiti ketään :)

Alkuperäinen kirjoittaja Champion:
Ton takia en tee kolmatta (ainakaan lähivuosina) kun haluan antaa huomioo paljon. Kaksi pientä lasta on aika haaste jo sinällään. Ja jos on paljon pieniä lapsia niin mä kokisin etten pysty huomioiman kaikkia tasapuolisesti. Mutta kukin tyylillään. En siis moiti ketään :)

Aivan. MUtta toiset haluavat tehdä enemmän ja sitten kadehditaan nniitä, jotka eivät ole jaksaneet enempää. ja heidän lapsiaan. Ihmeellistä.

Ja kuitenkin on niin, että usein ne, jotka paljon tekevät, saavat apua vanhemmiltaan. Kaksi on jo duunia, jos ei mitään apua tule mistään.

Meillä neljä lasta, mutta en kyllä lukeudu ap:n kirjoittamaan sakkiin! Meillä kaikki lapset saavat huomiota ja jopa sitä kuuluisaa laatuaikaa yksikseen jomman kumman vanhemman kanssa aina välillä. Meillä mukelot käyvät mummoloissakin väliin ihan yksikseen jotta saavat nauttia (mummit ja muksut) rauhassa toistensa seurasta!
Meidän muksut eivät kyllä saa luuhata kylillä miten huvittavat ja meillä syödään aina kotona, ei kaverilla. Tosin harvoin meilläkään on ylimääräisiä suita... Mutta mun puolesta voisi toki ollakin. Ruokaa kyllä riittäisi kun en osaa vähän laittaa :ashamed:
Enkä varmasti ole kadehtimassa kaksi lapsisia perheitä |O Kun aivan tarkoituksella tehtiin näin monta!!! Rakkaita ovat jokainen meille toki :heart: Rakkaampia kuin naapurin tenavat. Mutta kyllä siskonkin muksut on iki-ihania :heart: :D

Unohdetaan, että ihan täysin oma valinta tehdä niitä lapsia enemmän kuin 1-2.

Muuten en viitsi kommentoida kun mielestäni on erittäin lapsellista arvostella muita perheitä lapsi luvun perusteella.
Mutta kuulehen ap. aina ei voi vaikuttaa siihen lapsi lukuun itse.. meillä oli yksi kun toista alettiin yrittämään, miten ollakaan tuli kaksi kerralla niin että lapsi luku on kolme eikä kaksi niinkuin alussa suunniteltiin..

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Unohdetaan, että ihan täysin oma valinta tehdä niitä lapsia enemmän kuin 1-2.

Muuten en viitsi kommentoida kun mielestäni on erittäin lapsellista arvostella muita perheitä lapsi luvun perusteella.
Mutta kuulehen ap. aina ei voi vaikuttaa siihen lapsi lukuun itse.. meillä oli yksi kun toista alettiin yrittämään, miten ollakaan tuli kaksi kerralla niin että lapsi luku on kolme eikä kaksi niinkuin alussa suunniteltiin..

Niin, kaksosia tuleekin niin usein. Sanotaanko, että 99% se on oma valinta,

Meille tuli kolme kerralla. Eipä ollu mahdollista valita olevansa 1- tai 2-lapsinen perhe.

Mun mielestä ehdin tehdä lasten kanssa yhdessä ja erikseen kaikkea mitä pitääkin ja harrastanpa jopa ihan omia juttujakin. Mutta minähän en tiedäkään, millasta elämä sitten olisi jos lapsia olisi yksi tai kaksi. Kai se sitten olisi jotain onnea ja auvoa tähän meidän kurjuuteen verrattuna. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
No, tottakai mun omat on maailman ihanimmat.

Miks kolmelle lapselle ei kerkiäs antaa yksillöllistä huomioo? En tajua..

en tiedä. Ainakaan ei voi tarjota kyytiä, eikä tehdä mitään kuin odottaa aina itselle palveluksia. Kun on kolme lasta.

Peesi!!! Hyvin ehtii. Ja vaikka nyt on vauvakin talossa niin kyllä näille kolmelle isommalle ehtii antaa huomiota ja aikaa.

Just joo....näinhän se menee.Mielestäni epäasiaton ketju. Eihän kyse ole siitä montako lasta vaan ihan äidin/isän luonteesta ja käytöstavoista.Ei kaikki ole lapsiluvulla selitettäviä.Niin kuin ei muutakaan asiat ole noin yksikertaisia.Ei jokainen pakolainenkaan ole musta tai aiskaaja.Tai savolainen lupsakka tai keravalainen köyhä tai lukiolainen viisas tai johtaja rikas...

Alkuperäinen kirjoittaja voodoo doll:
Jaa, meillä on 3 lasta ja aina riittää huomiota, ruokaa ja yösija muidenkin lapsille.

PEESI.Usein vkolla on parikin lasten kaveria syömässä ja vkoloppuna kavereita lapsilla yökylässä. Näin meillä ja yleensä näillä lasten kavereilla myös.Ei se ole ihmeellistä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

en tiedä. Ainakaan ei voi tarjota kyytiä, eikä tehdä mitään kuin odottaa aina itselle palveluksia. Kun on kolme lasta.

??? Ikävää että sinulla on joku ystävä/tuttava/naapuri jolla tuollainen tapa. Mutta onhan se tosiasia että jos auton kaikki paikat jo varattuja niin ei siinä enää ylimääräisiä kuljetella....

mielestäni.
Juuri tuossa puusilmäisyydessä.
Aamulla suurperheistä oli ketjua, mutta suurperheissä ruokitaan vieraidenkin lapset ja ei olla vaatimassa muiden selkänahasta mitään. sen sijaan 3-4 lapsen äidit usein melko röyhkeää porukkaa.

Esim. valitetaan miten vähän oma lapsi saa huomiota, kun on sisaria monta, saa niin vähän henk.koht huomiota ja kerrotaan päiväkodin opelle/kerhon opelle että omaa pitää huomioida. Ei kai ne lapset siellä ymmärrä, että miksi toista suositaan ja saa tädiltä enemmän huomiota, syliä, kun äiti vaatii näin. kadehditaan 1-2 lapsen perheiden lapsia, kun saavat henk.koht. huomiota muka enemmän. Unohdetaan, että ihan täysin oma valinta tehdä niitä lapsia enemmän kuin 1-2.

Ja nämä muistavat joka hetki mainita miten paljon on 3 lasta. Mitään ei muille anneta, mutta omat lapset on niin ihania, että saavat olla kavereilla vaikka aamusta iltaan, mutta omaan kotiin ei kutsuta.

No tää sun "teoria" pätee yksi, kaksi, kolme, neljä..jne. lapsisiin perheisiin koska toi puusilmäisyys on kyllä ihmisestä, vanhemmista(persoonasta) kiinni eikä jostain lapsi luvusta.

Olet ilmeisesti jostain syystä hieman katkera jollekin suuremman perheen omaavalle ei ole tainneet ottaa yökylään sun kullannuppua.

Ja miks ei voi? Tuskin mun kaikki lapset alkaa harrastamaan samaa lajia. Kouluun on kävelymatka ei tarvi itse eikä muiden kuskailla.
Ap on törmänny yhteen tämmöseen ja olettaa kaikkien olevan samanlaisia.. Niinkö??

Usein yksilapsiset perheet on kamalimpia tai perheet joissa kaksi lasta mutta lasten ikä ero lähes 10v. Näissä perheissä lapsi määrää ihan kaiken .Lapsi hemmotellaan piloille ja saa kaiken vaikkei haluaisi.

Jos autossa on paikat täynnä niin vähän on vaikeaa sitä kyytiä tarjota...

Jos autossa on paikat täynnä niin vähän on vaikeaa sitä kyytiä tarjota...

Niimpä, musta se on jopa aika hyvä syykin. Mutta, sitä ei näemmä kaikki taas vaihteeks tajua..

En odota muiden palvelevan mua ja mun lapsia. Jos kyytiä kysytään,niin mukaan pääsee,muuten mennään omalla sakilla. Meillä nimittäin mennään yleensä koko porukalla,kun kaks vanhinta kulkee samois jutuis ja nuorin joutuu muuten vaan mukaan,jos ei ole hoitajaa.

Ja voihan sitä jotain muuta vastapalvelusta antaa?
Meillä oli esmes naapurinpenskat puolvuottan niin sanotusti ip-kerhossa, kun eivät saaneet paikkaa oikeaan.
Ja tuosta erityishuomiosta en kyl oo mitään huomannu..
En kyl ymmärrä mitä koko jutulla tarkoitettiin.
Mut nytpä alan tuolle mun tärkeälle ystävälle leipoon torttuja, vähän niinkuin yllätykseksi, kun niitä tuntuu ahmivan kokoaika (paksuna, jaa-a )

Ah, porvoolaiset alkaakin löytää tänne yleensä tähän aikaan... :whistle:

Ruokin, juotan ja leikitän muiden lapset siinä kuin omatkin, jos niitä nurkissa sattuu pyörimään. Aika usein pyörii. (Tämän olen käsittänyt johtuvan enemmänkin ihmisten henk.koht. tilanteesta, kotikasvatuksesta ja siitäkin, kuinka usein niitä vieraita muksuja pyörii ja kuinka paljon niiden ruokkiminen rasittaa taloutta, muunmuassa).

En vaadi yhtään missään lapsilleni erityiskohtelua tai enemmän huomiota. Minulle nuo ovat maailman rakkaimpia ja kaikki kaikessa, mutta kyllä ne muille on ihan tavallisia lapsia muiden lasten joukossa.
Huomiota riittää meillä kaikille, aika harvassa on ne tilanteet, että kaikilla on samaan aikaa akuutti hätä. Silloin hoidetaan ensimmäisenä se kaikkein akuutein.
Näistä harvoista tilanteista johtuen nuo ovat oppineet pienestä asti odottamaan hetken, ja jakamaan asioita ja tavaroita. Ja siksikään eivät mun puolesta tarvitse sen enempää hössötystä kuin muidenkaan lapset esim. kerhoissa.

En kadehdi 1-2 lapsisia perheitä, jos näin olisi, niin olisin toki jättänyt yhden tai kaksi tekemättä.
Enkä pidä kolmea lastani mitenkään suurena määränä, se on meille sopiva määrä. Nyt.
Parin vuoden päästä saatan olla sitä mieltä, että meille vielä ehkä mahtuu...

Mutta mahtava yleistys AP:lta kyllä :flower:

Yhteistyössä