3,5 vuotiaalla myös vauva mahassa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mammanpojat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mammanpojat

Aktiivinen jäsen
08.09.2008
1 348
0
36
Olen raskaana ja nyt myös lapsellani 3,5vuotiaalla pojalla on vauva muka mahassa, hän puhuu koko ajan että se tulee sitten myös kesällä, ja minun vauva nukkuu siellä ja hänen vauva tuolla.

Olen yrittänyt puhua, että hänelle tulee leikisti vauva mutta tuntuu että se on niin tosissaan. Ei saa mahaankaan lujasti koskea, kun sanoo että vauva alkaa itkemään.

Kenelläkään samaa? Miten reagoitte? Meneekö ohi?

Meillä aikoinaan esikoinen (poika) myös leikki, että hänellä oli vauva (nukke) mahassaan. Hän oli 2v 10kk, kun pikkuveli syntyi. Esikoinen leikki, että nukkevauva syntyi paidan alta ja sitä hän sitten hoiteli. En ollut huolissaan. Sai hoidella vauvaansa ja kulkea ulkona nukenrattaiden kanssa. Mielestäni oli ihan normaalia. Hoiti kyllä mielellään myös veljeään.

Elä sure, tuskin se suurempaa pettymystä aiheuttaa sitten kun huomaa, että vauva huutaa ja vie äidin huomion itseensä ;) Ihan normiahan tuo on. Me ei olla vielä Jätkälle kerrottu, mutta saas nähä miten sitten reagoi kun saa tietää. Arvaas kellä oli eilen se eka neuvola :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Mammanpojat:
Aivan... Huolestuttaa vain se pettymys sitten. :ashamed:

Ei se lapsi rikki mene pettymyksistä :) Ja luultavasti kun vauvasi syntyy, niin tilanne muuttuu toiseksi tavaksi käsitellä asioita. Meillä keskimmäinen on myös imetellyt vauvanukkea. Katsoisin kuitenkin, että on ihan normaali tapa käsitellä asioita, jotka on suuria noin pienelle.

Meillä kuljettiin tosi pitkään yhdessä Tiina-nimisen näkymättömän kaverin kanssa. sitä välillä huudeltiin iltaisin tuolta ovelta kotiin. Poika ei käynyt nukkumaan, kun häntä huolestutti Tiinan yksinolo ulkona. Tiina oli se lapsi, joka teki välillä "pahojaan" ja pieniä ilkikurisia temppuja.

Alkuperäinen kirjoittaja Pomppiva Pallokala:
Elä sure, tuskin se suurempaa pettymystä aiheuttaa sitten kun huomaa, että vauva huutaa ja vie äidin huomion itseensä ;) Ihan normiahan tuo on. Me ei olla vielä Jätkälle kerrottu, mutta saas nähä miten sitten reagoi kun saa tietää. Arvaas kellä oli eilen se eka neuvola :snotty:

Hitto mä en pääse meseen! Kone rikki :o :kieh:
Sunnuntaina viimeksi päässy koneelle muutenkin... Mitä neuvolassa?
Oliko kaikki hyvin? =)

Alkuperäinen kirjoittaja Mammanpojat:
Alkuperäinen kirjoittaja Pomppiva Pallokala:

Hitto mä en pääse meseen! Kone rikki :o :kieh:
Sunnuntaina viimeksi päässy koneelle muutenkin... Mitä neuvolassa?
Oliko kaikki hyvin? =)

Semmosia pieniä vikoja, ei pahempaa... Tänään taas ultraan ja tiistaina lääkärille.

Meillä on nyt 4v tyttö jatkuvasti raskaana. Meidän pienin on sen 7kk, keskimmäinen 2v ja jo keskimmäisen odotusajasta asti tää iso on varttunut vauvaa. Sen mahasta on otettu jopa masukuvia aina kun minunkin mahastani. Se puhuu siitä jatkuvasti, antaa nimeä, kertoo missä vauva sitten nukkuu jne. Välillä imettää vauvanukkejaan, etenkin jos joku lähipiirissä on saanut vauvan niin hän on saanut juuri myös.

En ole missään vaiheessa tajunnut edes huolestua, itse näen asian niin että se on lapsen tapa käsitellä niinkin vaikeaa asiaa kuin sisaruksen syntymää. Näinhän hän on ikäänkuin tärkeä osa sitä prosessia ja ymmärtää paremmin miltä äidistä tuntuu jne. Ei se koskaan ole pettynyt kuitenkaan kun sisko on syntynyt eikä omasta mahasta vieläkään ole tullut oikeasti mitään. Se sisaruksen syntymä on kuitenkin saanut unohtamaan sen oman mahan sillä hetkellä.

Anna lapsesi leikkiä vauvanodotusta huoletta, juttele sen kanssa siitä miltä potkut tuntuu ja miten ihanaa on vauvan odotus. Siten asiat liittyen sisaruksen syntymään ovat myös positiivisia eikä uhkia! Onnea odotukseen!!

Meillä vauva syntyi, kun esikoinen täytti 2 vuotta. Sitä ennen tytöllä oli myös vauva mahassa ja sen jälkeen tyttö synnytti harva se päivä ja sitten imetti vauvaansa. Lapset ottavat leikkeihinsä mallia todellisesta elämästä.

kyllä. mulla on tyttövauva ja 2v9kk ikäisellä typyllä on kuulemma poikavauva mahassa. taitaa olla vauvaponin osto edessä kun tää vauva syntyy. niitä se on katellu lehissä. sattuu vielä sopivasti synttärit siihen samaan syssyyn. :D :heart:

Meilläkin 2,5-vuotiaan mahassa "nukkuu myös pikkuveli joka sitten tulee meille ja minä sitä nukutan ja syötän" :)

En ole ajatellut siitä sen kummempaa, haluaapa varmaan vain samaistua siihen mitä äidillä on meneillään. Tuskin oikeasti tajuaa mistä on kyse, kunhan matkii aikuisten puheita. En usko että ainakaan tuo meidän kaveri osaisi pettyä kun mahastaan ei sitten aikanaan tulekaan pikkuveljeä.

Alkuperäinen kirjoittaja Runko:
Meilläkin 2,5-vuotiaan mahassa "nukkuu myös pikkuveli joka sitten tulee meille ja minä sitä nukutan ja syötän" :)

En ole ajatellut siitä sen kummempaa, haluaapa varmaan vain samaistua siihen mitä äidillä on meneillään. Tuskin oikeasti tajuaa mistä on kyse, kunhan matkii aikuisten puheita. En usko että ainakaan tuo meidän kaveri osaisi pettyä kun mahastaan ei sitten aikanaan tulekaan pikkuveljeä.

jep. näin minäkin luulen. =)

Yhteistyössä