3,5 vuotias isänsä kanssa kahdestaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Neuvoton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Neuvoton"

Vieras
Meillä äidille, joka tekee erittäin stressaavaa työtä ja on kokenut muutaman masennusjaksonkin, tarjoutui mahdollisuus olla töistä poissa mummolassa (joka sijaitsee ulkomailla) n. 3 viikkoa. Lapsi on isänsä kanssa arjessa vähintään yhtä paljon kuin äidin, on hyvin kiintynyt isäänsä joka hoiti lasta myös tämän ollessa kotona vielä kun äiti palasi töihin.

Mitä mieltä olette, onko lapselle "liikaa" olla äidistä erossa 3 viikkoa jos lapsi asuu omassa kotonaan ja elää muuten normaalien rutiinien mukaan oman isänsä kanssa'?

En tiedä mitään yleispätevää vastausta, mutta itse en pystyisi olemaan noin kauaa erossa lapsesta. Viikkokin tekee tiukkaa, vaikka lapsetkin on jo tuota isompia...

Eiköhän se onnistuis kun nykyään on skype jne niin hyvin voi pitää yhteyttä. Skype on siitä kiva kun sen voi jättää päälle ja näkee lapsen leikkejä+ lapsi näkee äidin touhuja.

Jos lapsella on kaksi yhtä aktiivista vanhempaa, niin kolme viikkoa sinne tänne on nopea aika. Sitä paitsi on todellakin nuo Skypet, lapsi ei ole enää aivan pieni ja muutenkin..

Itse menin töihin lapsen ollessa 10kk, jonka jälkeen minun ja miheneni erilaisista työkuvioist johtuen on mieheni ollut se, joka ajallisesti enemmän on aikaa lapsen kanssa viettänyt. Pärjää siinä lapsen kanssa missä minäkin ja heille on pojan kanssa vuosien varrella muodostunut omia isä-poika-juttuja, joita tekevät, kun äiti ei ole paikalla. Esim: Aamupuuron jälkeen lähtevät kahvilaan jälkkärille ja lukemaan Iltalehden taikka käyvät kylässä sellaisissa paikoissa (miehen kaverien tykönä), joihin eivät muuten ehtisi.

Kiitoksia vastauksista! Voitte kuvitella millainen syyllisyys kalvaa jo etukäteen, kun lähtee tekemään jotain näinkin "itsekästä". Olen koittanut kuitenkin ajatella, että lapsen etu on varmasti hyvinvoiva ja onnellinen äiti. Ja päivittäinen skype puhelu on varmasti hyvä idea.

Mikä autuaaksi tekevä se äiti on? Ihan yhtä lailla hyvä vanhempi isäkin on oletusarvoisesti. Kovin vähän on vastaavaa uutisointia kun isä ei näe lastaan viikkoihin.

[QUOTE="ville";29380993]Mikä autuaaksi tekevä se äiti on? Ihan yhtä lailla hyvä vanhempi isäkin on oletusarvoisesti. Kovin vähän on vastaavaa uutisointia kun isä ei näe lastaan viikkoihin.[/QUOTE]

Meinasin just tulla sanomaan samaa!
Meillä mies tekee ajoittain reissuhommia ja on useita viikkoja sit kerrallaan. Kukaan ole koskaan korvaansa lotkauttanut moiselle.

Yhteistyössä