3,5-vuotias ruvennut uudestaan yökastelemaan :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuja

Vieras
Viikon sisään neljä kertaa pissannut sänkyyn, vaippa oli jo viime yönä, mutta vaippakin päästi läpi sen määrän.

Lapsi on ollut yökuiva jo yli puoli vuotta ja nyt sit tällaista. Voisiko johtua päiväkodin aloittamisesta eli olla jotenkin stressipohjaista? Toinen mitä oon miettinyt, on lapsen rytmi. Illalla ei meinaa millään ruveta nukkumaan (herätys kuitenkin jo kuudelta) ja luulen, että lapsi on yliväsynyt eikä herää pissahätäänsä. Ei myöskään herää pissattuaan vaan on sitten pieni raukka nukkunut lätäkössä :(

Tottakai päiväkodin aloittaminen vaikuttaa. Suosittelen iltojen rauhoittamista niin, että lapsella on mahdollisuus aina kun mahdollista tulla syliin ja saada aikuisen huomiota. Tuon ikäisen kanssa voi myös jo jutella asioista tai hän voi piirtää tärkeitä asioita.

Auttaisiko aikuisen vieressä nukkuminen?

Mun mielestä ei mitään syytä olla huolissaan. Vielä muutamaan vuoteen.
Ja jos poika kyseessä, noita vahinkoja voi sattua vielä vaikka 10 vuotiaana silloin tällöin vuodenkin kuivan kauden jälkeen :)

[QUOTE="vieras";23392395]Siis ei 3,5 vuotiaalla voi vielä puhu yökastelusta??? :O Ja että UUDESTAAN..[/QUOTE]

No sori, jos kerta on ollu jo pitkään kuiva. En mä näkisi tässä mitään ongelmaa, josko kyse olisi kokoajan vaippaa käyttäneestä (esikoinen oppi yökuivaksi vasta likeemmäs 4 vuoden ikää), mutta kun toinen on ollut täysin kuiva ja sit yhtäkkiä tällaista monta yötä peräkkäin niin eikö se ole normaalia, että mä rupean miettimään missä mättää????

Anteeksi, jos käytin sun mielestä vääriä termejä.

[QUOTE="Minttu";23392390]Tottakai päiväkodin aloittaminen vaikuttaa. Suosittelen iltojen rauhoittamista niin, että lapsella on mahdollisuus aina kun mahdollista tulla syliin ja saada aikuisen huomiota. Tuon ikäisen kanssa voi myös jo jutella asioista tai hän voi piirtää tärkeitä asioita.

Auttaisiko aikuisen vieressä nukkuminen?[/QUOTE]

Juu kaksi näistä neljästä pissasta on meidän sängyssä eli eipä tunnu auttavan :D Ja huomiota ja syliä saa molemmilta vanhemmilta valtaisan paljon, ehkä liikaakin (äiti meinaa kuolla ikävään töissä).

Mun mielestä ei mitään syytä olla huolissaan. Vielä muutamaan vuoteen.
Ja jos poika kyseessä, noita vahinkoja voi sattua vielä vaikka 10 vuotiaana silloin tällöin vuodenkin kuivan kauden jälkeen :)

Vahinko on vahinko, mutta nyt kun tätä on tapahtunut 4 yötä peräsin niin ei tunnu enää vahingolta :( Tottahan toki niitä vahinkoja on tapahtunut tossa välissäkin, kun on juotu esim normaalia enemmän tms.

[QUOTE="alkup.";23392433]Juu kaksi näistä neljästä pissasta on meidän sängyssä eli eipä tunnu auttavan :D Ja huomiota ja syliä saa molemmilta vanhemmilta valtaisan paljon, ehkä liikaakin (äiti meinaa kuolla ikävään töissä).[/QUOTE]

Meillä toimi se, että nukuin lastenhuoneen lattialla..tosin tilanne eri, kun lapsi pienempi. Uskon, että menee ajankanssa ohi, tuo päiväkodin aloittaminen on iso ja voimiavaativa juttu ja siksi ei herää yöllä. Voisiko iltajuomista yrittää vähentää, jos se auttaisi?

Yhteistyössä