3.5v. ja korkea kuume

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jhgf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jhgf

Vieras
Eilen pojalle nousi kuume, 39 astetta. Annoin pamol f illalla joka ei vaikuttanut mitenkään. Yöllä oli aivan tulikuuma, en kuitenkaan mitannut mutta varmaan lähenteli 40 astetta, annoin taas pamolia. Aamulla herätessä kuumetta oli 38.5 astetta. Buranalla sain sen sitten laskemaan hiukan. Poika on pari kertaa näyttänyt alavatsaansa että siitä sattuu, ja mietin että voiko virtsatietulehdus olla ilman pissaongelmia? Poika ollut viimeisen kuukauden ajan viikon välein kuumeessa, ensin enterorokossa, sitten nuhakuume ja kurkunpääntulehdus, sitten nuhakuumetta, ja nyt sitten tämä korkea kuume, kaikki viikon välein. On kyllä aloittanut hoidossa äskettäin. Kauhean vaikeaa arvioida missä kohtaa on syytä lähteä lääkäriin. Mietin tässä odotanko vielä huomiseen kun tuo kuume tässä nyt on se pääasiallinen oire kuitenkin. Poika aina flunssassa valittaa että niska sattuu, niinkuin nytkin, ja mä tietysti pelkään aivokalvontulehdusta, vaikka todennäköisesti kyse on lihaskivuista. Eikös aivokalvontulehduksessa ole pahoinvointi ja oksentelu myös??

Aika hurjalta kuullostaa tullainen sairastelu, vaikka onkin aloittanut hoidossa. Saako lapsi laitettua otsan polviin? Jos ei saa, niin vie heti päivystykseen voi olla todellakin aivokalvontulehdus. Kokeile syöttää lapselle maitohappobakteereja, ne parantavat vastustuskykyä.

Jaksaako olla pystyssä? Omani oli 5-vuotias, kun tuli kova kuume enkä meinannut saada lasta hereille. Vein heti samana päivänä päivystykseen, oli paha keuhkoputkentulehdus.

Voitko soittaa päivystykseen ja kysyä sairaanhoitajalta? Meillä saa sairaalasta aina päivystävän sh:n kiinni. Ainakin saa itselle mielenrauhan.

Nyt jaksaa taas olla pystyssä kun alkoi burana vaikuttamaan. Huomenna aion viedä lääkäriin joka tapauksessa jos kuumeilu jatkuu, mutta nyt mietin vaan että pitäiskö mennä jo tänään. Mutta nyt poika kyllä piristyi niin paljon kun lääke alkoi vaikuttamaan että tuntuu vähän turhalta mennä nyt. Jaksaa nyt jo leikkiä ja on jalkeilla. Olen vain itse niin säikky että pelkään korkeaa kuumetta vaikka se sinällänsä on vaaratonta.

Yhteistyössä