3,5v kysyi multa tänään mistä vauva tulee ulos kun äitissä ei oo niin isoa reikää mistä se mahtuisi ulos? :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti04
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti04

Vieras
Hetken päästä hän totesi että se vauvahan on ihan pieni (näytti käsillä että kämmenen kokoinen vain) kun ei se saa ruokaa äitin mahaan.

Taas meni hetki niin hän sanoi että tippuuko ne ruuat mitkä äiti nielee kurkusta alas niin vauvan päähän sitten? :)

Odotan hetkeä koska hän keksii kysyä miten se vauva sinne mahaan on edes päässyt kun ei oo reikää mistä se tulisi uloskin :D

Itse olen nyt raskaana ja odotan että milloin joku lapsi tulee kysymään että miten vauva on sinne massuun päässy. On vaan mun mielestä semmonen asia ettei lapsen ei vielä tarvi tietää miten oikeesti tapahtuu. Kerran jo pikkuveli (8v) kysyi sitä minulta kun siskoni oli raskaana.

Meillä esikoinen oli noin 3,5v kun kerrottiin et hän saa pikku sisaren.. Sitten löysin oivan kirjan kirjakaupasta lapsille, jossa oikeesti tarinan muodossa selitettiin miten se vauva sinne menee.. Eli poika osaa ihan itse selittää kuinka miehen siemen menee pippelistä äitin pimppiin ja siitä kasvaa vauva sitten, joka syntyy ulos pimpistä.
Eipähän tartte aina miettiä mitä viimeksi sanoi...

:D
Kyllä ne pohtii kaikenlaisa mielessään nuo pienetkin. Meillä tässä aikaa sitten jo ylpeä isoveli esitteli pikkusiskoaan papille, joka oli ennen kastetilaisuutta käymässä ja sopimassa asioista: "Tässä on meidän vauva. Haluatko sä nähdä sen reiän mistä se on tullut, kun äiti ei oo näyttänyt mullekkaan vielä?!" :o :ashamed:
Pojalla oli kaikista kertomisista huolimatta päähänpinttymä, että vauva on tullut nimenomaan mahan läpi... ja siinä mahassa pitää silloin olla reikä. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Lucia:
Itse olen nyt raskaana ja odotan että milloin joku lapsi tulee kysymään että miten vauva on sinne massuun päässy. On vaan mun mielestä semmonen asia ettei lapsen ei vielä tarvi tietää miten oikeesti tapahtuu. Kerran jo pikkuveli (8v) kysyi sitä minulta kun siskoni oli raskaana.

Öhh.. kyllä 8-vuotiaalle voi - ja oikeastaan pitäisikin - kertoa. (Ja pienemmällekin on vastattava totuudenmukaisesti, sellaisella tasolla että lapsi ymmärtää). Ei siitä mitään kovin yksityiskohtaista kuvausta tarvitse vielä antaa, ei esimerkiksi kuvailla asiaan liittyviä tuntemuksia, erektiota tai mitään sellaista, ne on sitten taas astetta isommalle selitettäviä juttuja tietenkin.

jos tuntuu jotenkin vaikealta puhua sukuouolielimistä eikä haikaroista, voi vaikka lainata kirjastosta lapsen ikään ja kehitystasoon sopivia kirjoja. Niitä on tosi kivoja nykyään :)

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
:D
Kyllä ne pohtii kaikenlaisa mielessään nuo pienetkin. Meillä tässä aikaa sitten jo ylpeä isoveli esitteli pikkusiskoaan papille, joka oli ennen kastetilaisuutta käymässä ja sopimassa asioista: "Tässä on meidän vauva. Haluatko sä nähdä sen reiän mistä se on tullut, kun äiti ei oo näyttänyt mullekkaan vielä?!" :o :ashamed:
Pojalla oli kaikista kertomisista huolimatta päähänpinttymä, että vauva on tullut nimenomaan mahan läpi... ja siinä mahassa pitää silloin olla reikä. :D

:D niinhän tuo meitinkin esikoinen meinaa kai et mahassa pitäis se reikä olla

Yhteistyössä