3:n ikkunan verho ongelma...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anve
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

anve

Aktiivinen jäsen
01.05.2010
2 842
0
36
Eli meil on khh:ssa 3 ikkunaa joihin jonkulaisia verhoja pitäisi viritellä. Tuo "ovi" on pihalle päin, et siihen pitäisi myös keksiä näkösuoja, sekä mahdollisesti tuohon isoon ikkunaan.

Anteeksi huono kuva...

Ovesta ei ole kulkua ulos...

kaikki ikkunat avautuvat samaan tilaan

Oon miettiny nuihin kahteen vierekkäin olevaan jonki sorttista yläkappaa, sekä isompaan mahdollisesti kapan alle rullaverho tai sälekaihdin..

mut miten tuo ikkuna joka on tuossa ovessa? miten te tekisitte..

ikkunat ovat kokoa 100cm x 40 ja 90x100 (muistaakseni).. ni sälekaihtimissa tulee se ongelma et ne on yleensä hirmu pitkiä.. 100cm pitkiä verhoja on vaikea löytää.. tahtovat olla 200cm.. tuo oven ikkuna on muistaakseni 40

Mulle tuli tuohon oven ikkunaan mieleen Tiffany-lasityö tai sen jäljitelmä, jonka voisi tehdä niillä maaleilla, joilla saa tehtyä ikkunalasiin koristeita. Meillä on vanha talo ja parvekkeen oven ikkunassa on ikkunan kokokoinen virkattu pitsiverho, jossa on ruusuja. Verho on pingotettu kahdella vaijerilla suoraksi ja vaijereilla on koukut ovessa.

[QUOTE="ööö";21947904]Mulle tuli tuohon oven ikkunaan mieleen Tiffany-lasityö tai sen jäljitelmä, jonka voisi tehdä niillä maaleilla, joilla saa tehtyä ikkunalasiin koristeita. Meillä on vanha talo ja parvekkeen oven ikkunassa on ikkunan kokokoinen virkattu pitsiverho, jossa on ruusuja. Verho on pingotettu kahdella vaijerilla suoraksi ja vaijereilla on koukut ovessa.[/QUOTE]

Tämä ois yks vaihtoehto, mut ikkunasta pitäs kuitenki nähdä pihalle kun lapset siellä touhuavat.. siitä on hyvä näköyhteys esim. hiekkalaatikolla kun itse viikkaa pyykkejä tms.

Tämä ois yks vaihtoehto, mut ikkunasta pitäs kuitenki nähdä pihalle kun lapset siellä touhuavat.. siitä on hyvä näköyhteys esim. hiekkalaatikolla kun itse viikkaa pyykkejä tms.

Jos näkyvyys on tärkeää, niin tekisin itse samasta kankaasta kaikkiin noihin ikkunoihin laskosverhot. Niiden tekeminen on aika helppoa ja netissä on ohjeita. Silloin ainakin tuo oven verho olisi päivin ylhäällä ja sen voisi illalla laskea.

[QUOTE="ööö";21948122]Jos näkyvyys on tärkeää, niin tekisin itse samasta kankaasta kaikkiin noihin ikkunoihin laskosverhot. Niiden tekeminen on aika helppoa ja netissä on ohjeita. Silloin ainakin tuo oven verho olisi päivin ylhäällä ja sen voisi illalla laskea.[/QUOTE]

Tuossa ois kyllä ideaa.. sillon vois periaatteessa tehdä tuohon yhteen ikkunaan vale laskosverhon ja kahteen oikean. Lähinnä saunailtoina on tarve saada ikkuna peittoon (tosin ei silloinkaan jos pihalla ei ole ketään, mut ku lapset kasvavat ni sit varmasti tarvetta enempiki (asumme maalla)

Yhteistyössä