Tuolla kolmella uralla ei ole mitään merkitystä helppoon työnnettävyyteen. Enemmän vaikuttaa millaiset rattaat hankkii. Kaikki kokeilemani nelipyöräiset ovat olleet melko raskaita työntää ja hankala kääntää, kun taas useimmat kolmipyöräiset ovat olleet helppoja työntää (ei melkein huomaa että työntää mitään) koska liikkuva etupyörä myötäilee liikkeitä, se tekee työntämisestä kevyttä. Mieheni ja itse kutsumme sellaisia perinteisiä nelipyöräisiä rattaita "elefanttirattaiksi" kun ovat niin mahdottoman isoja, jykeviä ja raskaan oloisia. Mutta esim. ulkona nukuttamiseen ottaisin mieluummin elefanttirattaat kuin kolmipyöräiset (turvallisuuden vuoksi, meillä ei tosin tarvittu kun harvoin nukutettiin ulos).
Jos ostat 3-pyöräiset myös lumiolosuhteisiin niin katso tarkkaan että etummaisen renkaan ja lokasuojan väliin jää "paljon" tilaa tai sellainen jossa ei lokasuojaa ollenkaan. Hankaleimmilla keleillä lumi voi jäädä kiinni renkaan ja lokarin väliin. Pieniä vierekkäisiä etupyöriä ei kannata hankkia lumeen.
Minulle kerran yksi myyjä liikkeessä yritti selittää tuota kolmen uran juttua lumihangessa ja hän haukkui 3-pyöräiset täysin, no ei ihme kun hänen liikkeessään ei ollut ainoatakaan 3-pyöräistä. Hankimme vaunut muualta ja asioimme kyseisessä liikkeessä melko usein niin kappas vaan vähän ajan päästä samassa liikkeessä oli myytävänä juuri samaista vaunua mikä meillä oli monilla eri värisävyillä
Ja joka kerta kun kävin liikkeessä myyjät kyräilivät vaunua ja olivat siitä tosi kiinnostuneita aivan kuin eivät olisi koskaan nähneet 3-pyöräistä...
Mutta joo, tämä meidän "ihmevaunu" on siis Gesslein Vision S kantokopalla, muistaakseni C-malli (+tuulensuoja ja läpinäkyvä muotoonommeltu sadesuoja). Meillä se on ollut käytössä tanakalla pojalla noin 2 vuotta ja joka päivä ollaan tyytyväisiä, että tuli hankittua juuri nuo rattaat. Kääntyvät myös pienessä tilassa ja kaupoilla ovat mahtavat, useimpiin hisseihin mahtuu kahdet tuollaiset kun taas nelipyöräisiä mahtuu vain yksi.
Ai niin ja lumihangessa en kyllä koskaan laittaisi etupyörää lukkoon vaan juuri auki, koska pyörä myötäilee liikkeitä ja on helpompi työntää. Ollaan lumimyrskyt ja hanget menty läpi noilla rattailla. Etupyörä on lähes aina vapaana, ainoastaan bussiin noustaessa se kannattaa lukita, jotta vaunut eivät keikkaa ja itse ainakin bussissa pysyn vaunun vierellä kiinni pitäen, koska mutkissa voivat kaatua (mutta olen nähnyt myös 4-pyöräisen kaatuvan).
Kannattaa myös kiinnittää huomiota rattaiden omaan painoon, sekin vaikuttaa työnnettävyyteen.
Sitten ihan muita plussia tuosta Gessleinin Vision S:stä eli kuomu on tosi suojaisa, ihanteellinen talvella, siinä on päällä kurkistusaukko läpällä eli ei tarvii repiä harsoja joka kerta kun kurkkaa että kaikki on ok. Kesää varten kuomun takaosassa on ilmareikä verkolla ja läpällä. Kuomua voi liikutella tosi paljon ja mitään näpsyttimiä ei tarvii, kun vaan liikuttaa. Myös selkänojassa on helppo mekanismi. Kantokoppa on tukeva ja suojaisa ja todella lämmin, muhkea ja pehmeä, siitä tulee lämpöpussi talveksi kun ottaa pohjan ja tukia pois. Kesällä taas kopan "kannen" saa kokonaan pois vetoketjuilla eli sitten on vaan vilpoisa koppa. Kantokopassa on turvalukot että pysyy hyvin paikalla. Ei ole erillisiä patjoja eli ei tarvii lakanoita. Selkänojan takana piilossa on säilytystilaa, samoin kuomun takaosassa ja kantokopan sivuilla, ovat kaikki olleet tosi näppäriä. Vaunut ovat olleet muuntautuvat, en keksi mitään negatiivista eli voin suositella täysin.