Meillä sama homma. Samanikäinen tyttö ja tuota ikävöintiä on jatkunut jo kauan. Enää ei isin töihin menosta itke, mutta monesta muusta ikävästä kylläkin.
Kun menen kouluun illalla niin hän itkee täällä kotona vähän väliä kun on äitiä ikävä. Jos mummi ja pappa käy täällä niin itkee kun lähtevät kotiin. Jos ollaan mummolassa niin alkaa itkemään jo siinä vaiheessa kun aletaan laukkuja keräillä. Ja heippaa ei saa sanoa missään nimessä, muutan itkee niin että tulee oksennus. Viimeksi huijattiin kotiinlähdön kanssa eli vietiin laukut salassa autoon ja sanottiin että lähdetään käymään ajelulla. Tultiin kotiin ja tyttö ei kummastellut ollenkaan!
Kerran itki 2pv mummolareissun jälkeen. Vähän väliä aloitti aina uudestaan "haluu mummolaan, haluu mummolaan" höpötyksen.
Toisaalta ärsyttää, mutta toisaalta olen ajatellut että onhan se hyvä asia että lapsella on niin tärkeitä ihmisiä että hänellä on ikävä. Olen lapselle selittänyt että se on hyvä asia jos sulla on ikävä. Että sillon tietää että sulla on tärkeitä ihmisiä ajatuksissa. Mutta olen myös puhunut että välttämättä ei kannata aina itkeä sitä ikävää. Että joskus ikävä voi olla niin iso että ihan itkettää, mutta pienen ikävän takia ei kannata itkeä.
En tiedä mikä auttaisi, aika varmaan. On meillä vähentynyt huomattavasti esim. viime keväästä. Ei muuta kuin jaksamista!