3-vuorotyö miehellä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kertokaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kertokaa

Vieras
kertokaahan kokemuksianne miehen kolmivuorotyöstä käynnistä?meillä mies harkitsee moista,mutta itse tuntuis ett ois hankala kun pieniä lapsia...poika on nyt 1v3kk ja toinen syntyy toukokuussa.

mikäs siinä on ongelma kun äiti on kotona, raskastahan se voi olla. itse jouvun 3-vuorotyöhön ja viemään lapsen vuoropäiväkotiin , siihen verrattuna teilä ihanne tilanne että toinen on etes kotona

kyllä siitä selviää, kun haluaa. Mä teen vuorotyötä vaihtelevasti 07-21.30 väliltä, mies 3-vuoroa, joka 3.viikko myös viikonloppua.

Äitiys/hoitovapaallahan olet joka tapauksessa itse kotona, miehen vuorotyössä se etu, että on välillä päivällä hoitamassa, joten saa itsekin "omaa aikaa". Yövuoro oli hankalin, kun miehen piti päästä aamulla nukkumaan. Nyt lapsi jo päivähoidossa, mies vie aamulla töistä tullessaan, ja menee sit nukkumaan. Minä haen lapsen hoidosta, teen ruuan ja mies saa nukkua n. klo 17 asti.

Heissan,
meillä tehdään molemmat kolmivuorotyötä. :x Hyvin on mennyt toistaiseksi ainakin..Välillä on tottakai väsynyt mutta eikös sitä olla normaalisti töissä käydessäänkin väsyneitä? :)
Lapset on meillä 7vee ja 1vee.
Korvatulpat olemme todenneet erittäin käytännölliseksi! =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.01.2007 klo 14:18 kertokaa kirjoitti:
kertokaahan kokemuksianne miehen kolmivuorotyöstä käynnistä?meillä mies harkitsee moista,mutta itse tuntuis ett ois hankala kun pieniä lapsia...poika on nyt 1v3kk ja toinen syntyy toukokuussa.

Kakspiipuinen homma; eli ihanaa kun on ite kotona ja miehellä arkivapaa esim. Ja ne kuuden vapaat myös!

Mies on toisaalta pirun väsynyt/kiukkuinen kun aamuvuorossa väsyttää ja iltavuorossa ilta on mulle pitkä yksin kolmen lapsen kanssa ja yövuorojen aikaan hän on ihan p...een ammuttu univelan takia. Meillä on tosin kolme allergikkoa ja yötkin meni viisi vuotta enemmän ja vähemmän valvoessa.

Mutta näin kun äiti on kotona, niin meillä ollaan kuitenkin oltu tyytyväisiä loppujen lopuksi. Ens viikollakin miehellä pitkät vapaat! Vanhimmat koulussa ja kuopus vaan kotona meidän kanssa! Sitten kun koululaiset kotiutuu, niin iskäkin on jo kotona odottamassa.

Miehen pitää kyllä saada hyvin nukuttua, muuten ei pää kestä....

Mikäs siinä, mellä onmennyt jo 4 vuotta et mies tekee kolmivuoroa ja minäkin aina välissä ku teen keikka töitä.
Korvatulpat ovat ihanteelliset opetella käyttämään et voi paremmin nukkua =) Sehän on vain asenne kysymys miten siitä selviää... ...
Töitähän on pakko tehä ja sen mukaan elämä kotona toteuttaa :D
No sehän on ihanne kun saat olla kotona niin ei tertte lapsia hoijossa kuljetaa :hug:

Meillä miews kolmivuorotyössä ollut koko ikänsä ja ihan hyvin menne vaikka 4 pientä lasta. Ainut että vapaita vähän, Yön jälkeen lepopäivä ja vapaa sit kovaa kyytiä jo iltaan. Onneksi mummo asuu lähellä niin usein siellä sit ollaan. Ja hyvin saa kahteen kolmeen yön jälkeen päivällä nukuttua ilman korvatulppia. Mies silloin ylhäällä ja me alhaalla hissukseen sen aikaa =)

Yhteistyössä