3 vuotiaan virikkeet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti-76
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti-76

Vieras
Kuinka paljon muilla kolmevuotiailla on toimintaa? Siis kotona olevilla? Meidän tyttö käy kerran viikossa kerhossa ja kerran muskarissa. Tuntuu, ettei tämä oikein riitä, pitäisi aina olla leikkimässä tytön kanssa kun ei ole lapsia muita lähiympäristössä. Sitten vielä siellä muskarissa ei oikein suju (joku pelottaa kuulemma) ettei oikein tee siellä mitään. En jaksais aina vain leikkiä tytön kanssa kun vauva 7kk, joka vie aikaa. Toisaalta en haluais tyttöä tarhaankaan laittaa.

Meilläkin on 3 vuotias tyttö ja toinenkin tyttö jolla ikää 8 kk. Mut ei tää meijän 3 vuotias viel virikkeitä kaipaile sen enempää. Perhekerhos käydään ja vauvauinnissa. tyttö leikkii yksikseen jonkun verran ja paljon otan häntä myös omiin touhuihin mukaan. Nyt opetellaan ompelemista ompelukuvien avulla ja innostunut on!!

Meillä 3v käy kerran viikossa kerhossa (1h) ja kerran käymme yhdessä perhekahvilassa. 1-2 kertaa viikossa aamupäivällä puistoilemme (on muita lapsia, ihanaa :)) ja iltapäivällä isoveli tuleekin eskarista kotiin niin on ohjelmaa ihan omasta takaa. (yleensä menemme arkena aina iltapäivällä puistoon, koska eskarissa ei kauheasti ulkoilla)

Moi
meitin 3 vuotias poika käy kerran viikossa harrastuksessaan ja kaksikertaa viikossa omatoimisesti kerhossa ja vielä perjantaina koko porukka menee yhdessä perhekerhoon ja musta tämä pmäärä on hyvä koska poikamme on tosi toimelias ja meillä myös pienempi veli ja hänestä ei ole niin kovasti vielä vertaista kaveria. Mielestäni 3 vuotias tarvii jo perheen ulkopuolisia kaverisuhteita vaikka kotina vielä onkin...

Mitä teidän poika harrastaa? En oo tytölle oikein löytänyt harrastusta kun tosiaan pelästyi jotakin leikkiä siellä muskarissa ja nyt haluaa siellä syliin, jne. (ei yleensä käyttäydy noin, vaan melko reipas on). Näin menee sekin muskarijuttu vähän ohi tytöltä, sitten kotona laulelee niitä lauluja, mutta siellä aivan lukossa. Harmittaa. Harrastaako muut 3v jotain muuta kun kerhoa?

Meidan 3-vuotias kay kerran viikossa lasten voimistelussa (kestaa tunnin) ja tykkaa siita aivan valtavasti. Kirjastossa kaydaan myos kerran viikossa satutunnilla ja kirjoja lainaamassa. ma-pe aamuina (8.50-11.20) on Nursery-Schoolissa. Kotona pitaa koko ajan olla jotain 'hommaa' eli talla hetkella askartelee saksilla ja piirtelee ja kirjoittaa omaa nimeaan (innoissaan uudesta taidostaan!), joku aika sitten vesivarit oli 'in'. Erilaisia lauta- ja korttipeleja pelataan myos lahes joka ilta. Tunti jos toinenkin hurahtaa nopeasti myos kirjojen parissa. Isansa kanssa tykkaa tehda lastenjuttuja tietokoneella. Pikkusiskonsa (21kk) kanssa leikkii nykyaan nukeilla ja nukenvaunuilla seka kahviastiastolla (vahan aika sitten autoilla), mutta suurimmaksi osaksi siis touhutaan ja leikitaan yhdessa.

Mulla 2 v 7 kk poika ja 11 kk tyttö. Meillä poika on todella toiminnan mies ja kaipaa tekemistä (maalaistalon pikkuisäntä). Tekemättömänä turhautuu ja kiusaa pikkusiskoaan ym..

Kotona kokkailee mun kans, siivoilee, auttaa kotitöissä ja isukin kans on monenlaisissa traktorihommissa. Siitä huolimatta oon vienyt häntä kerran viikossa yksityiseen päiväkotiin 6 h päivässä ( maksan itse hoidosta enkä menetä kotihoidon tukea), missä saa touhuta kavereiden kanssa. Meille on ollut hyvä järjestely koska selkeästi kaipaa samanikäisiä leikkikavereita ja oppii samalla ryhmässä toimimista ja muitakin uusia asioita. Lisäksi oon ruvennut käymään tenavamuskarissa (saa kahdenkeskistä aikaa äidin kanssa koska välillä mustasukkainen pikkusiskostaan) ja perheenä käydään vauvauinnissa silloin kun siihen on mahdollisuus (ts. ei ole korvatulehduksia)

Kokkaileeko muiden 2,5 vuotiaat?

Kokkailee ainakin meidän poika.Aina kun jotain ruokaa/salaattia/leivontaa meineillään niin roudaa oman tuolinsa tiskipöydän ääreen ja pyytää saada auttaa :D Ihan innoissaan! Onhan se suloista,kun AINA tarjoaa apua,muttajoskushan ne hommat sujuis nopeammin,kun tekis itse yssikseen ;) :whistle: :ashamed:

Yhteistyössä