U
ui
Vieras
Minkälaisia taitoja teidän n. 3-vuotiailla on? Mitä vielä harjoitellaan? Minkälaisia asioita sinun mielestä 3-vuotiaan tulisi osata?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja öh;24150518:värien tuntemisesta, mun tytär kyllä tuntee sinisen, punaisen ja valkoisen värin eikä ole kuin vasta täyttänyt kaksi. väittäisin että kolme vuotiaana osaa muutkin, kunhan niitä vain opetellaan.. siitä kai se on kiinni?
Alkuperäinen kirjoittaja öh;24150518:värien tuntemisesta, mun tytär kyllä tuntee sinisen, punaisen ja valkoisen värin eikä ole kuin vasta täyttänyt kaksi. väittäisin että kolme vuotiaana osaa muutkin, kunhan niitä vain opetellaan.. siitä kai se on kiinni?
Mikä kiinnostaa, se opitaan, eikö..?
En tiedä mitä kuuluu osata, mutta meidän kohta 3,5 -vuotias on hirmu taitava ja ketterä liikunnallisesti: kiipeilee, temppuilee, hyppii ja pomppii, kuljettaa futista, tanssii, polkee apupyörien kanssa ja ohjaa (jarrutus hiukan opettelussa vielä) jne. Piirtää ihmisiä, joilla pää, masu, kädet, jalat, tukka, silmät, nenä, suu ja korvat. Laulaa ja tarinoi mielellään. Ärrä ja ässä tulevat oikein lähes aina. Osaa kirjoittaa oman nimensä ja sanan isi tikkukirjaimilla. Tuntee kirjaimia ja numerot. Leikkaa saksilla silppua, muttei ääriviivoja kuitenkaan vielä. Voitelee leivän ja touhuaa kaikenlaista pikkuhommaa apuna keittiössä.
Muutenkin on aivan äärimmäisen ihana ja mahtava persoona, sosiaalinen ja empaattinen. Kiinnostunut ihan kaikesta. :heart:
Kehuinko nyt tarpeeksi rakkaintani?
Aina voi lisätä että kun se on niin kovin täydellinen ja maailman ihanin ja suloisin lapsukainen :heart: Saa soveltaa omiinsa, tämä koski mun pieniä![]()