3.vuotias ja oksentelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nanna28
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nanna28

Vieras
Elikkä tilanne on tämä,sillon tällön ruokailun yhteydessä tai yleensä vähän aikaa sen jälkeen poju oksentaa. Tätä ei tapahdu joka päivä. Lääkärineuvolassa sanottiin ett se on ihan normaalia,kun poju kuitenkin kasvaa ja on muuten terve. Ett jotenkin maha menee liian täydeks tai muuta vastaavaa,kun ruoka tulee sit takas. Onks muilla ollu vastaavaa,mitä sanottu lääkärissä tai tehty jotain tutkimuksia?

oisko refluksia tai joku sen tapainen? Kyllä mä vaatisin tutkimuksia ku vaikuttas siltä, että ruokatorvessa oleva läppä "vuotaa" . Mä en ole lääketieteen ammattilainen niin termit on mitä on, mutta tällasen käsityksen mä olen saanut.

Syökö se siis tosiaan itsensä liian täyteen? Mä pienenä joskus oksensin lempiruuan jälkeen ku olin syöny itteni liian täyteen. Ei mua koskaa oo tutkittu ja ihan terve oon, eipähän tuu vaan syötyä liikaa ;) Oksennan muutenki tosi herkästi.

Meillä tutun lapsi tekee samaa.Jos ruuassa on jotakin epämiellyttävää ja hänellä jää ns.pala kurkkuun,niin oksentaa ruokapöytään.Esim.kinkkukiusaus pitää muusata,muuten jää palat kurkkuun.Tätä tapahtuu etenkin silloin,kun vatsa on jo täysi.Hälle oli sanottu,että on vaan jotenkin herkempi nielu.Ei ole kuulema vaarallista,iän myötä monilla menee ohi.Ja oli käsketty kuulema tietyssä määrin antaa juuri tuollaista "ärsyttävää" ruokaa,esim.näkkäriä ym,että nielu tottuis jotenkin paremmin.

ei mun mielestä syö itteesä liian täyteen. Joskus oikeesti vetää enemmän ruokaa eikä sillä ole vaikutusta. En oo saanu kiinni mistään tietystä ruoka-aineesta tms

Yhteistyössä